Inlägg från: IdaElinLivia040611 |Visa alla inlägg
  • IdaElinLivia040611

Juni-barn

Är också så himla törstig.

På tal om sammandragningar så har jag typ inga under dagen, men på kvällen när jag ligger i soffan kan jag få flera på raken. Konstigt att dom kommer när jag tar det lugnt. Men det är oftast om jag typ e kissnödig eller om mannen ligger med sin hand och klappar på magen. Då e det som at det retar lixom.

Bebis e super aktiv flera gånger om dagen mycet aktivitet på natten, så att det är svårt att somna om ibland. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • IdaElinLivia040611
    MissFörstånd skrev 2012-01-22 09:59:03 följande:
    IdaElinLivia - hörde nyligen att det är farligt att dricka föör mycket vatten. En bekant dricker 5 LITER per dag nu när hon är gravid och det var inte bra för barnet. Men, har de kollat så du inte har grav. diabetes?
    Ja jag dricker ju inte överdrivet mycket vatten, typ 2 lite om dagen blir det väl. Nä inte kolat grav.diabetes. trodde man bara fick det om man var överviktig, eller åt dålig kost vilket jag inte är/gör, eller har jag fel????
  • IdaElinLivia040611
    OHs mamma skrev 2012-01-22 12:22:31 följande:
    Jag är också överviktig men har aldrig behövt göra några tester, förutom det blodprovet det tar och mäter sockret. Trots min övervikt så har jag superbra värden rakt över

Är bara lite avundsjuk

Jag ska ju inte byta vagn nu har jag ju bestämt mig för Drömmer Men vill bara veta dina erfarenheter av Bugaboo, är det en Cameleon du haft?
    Ja jag har en Cameleon och är jätte nöjd med den. Bytte precis till sittdelen och den e lika bra den. Älskar vagnen och kommer aldrig ha någon annan. Perfekt för mig som bor i stan och åker buss då och då. Jag vet ju att syskonvagnar e klumpiga men Donkyn som jag nu bestämt mig för är ändå helt ok. 74cm bred. Och det är ett stort + för mig att den går att göra till singelvagn.

• IdaElinLivia040611
    Havsjungfrun skrev 2012-01-22 10:48:01 följande:
    Graviditetsdiabetes har varken med vikt eller kost att göra.
    Aha, det var bara något jag antog. Jag har bara tagit alla vanliga tester som alla tar och där visade mitt på bra nivå på socker eller hon sa inget om det i alla fall. Så inget problem där. Tror att jag e bättre på att dricka vatten nu när jag e gravid. Slarvar som satan annars. Minst 2 liter blir det, men det behöver man ju med den ökade blodmängden.
    5 liter däremot låter ju helt galet. Hur får man i sig det???? 
  • IdaElinLivia040611
    Uddabus skrev 2012-01-22 16:13:08 följande:
    Det nya rönet var inte att dricka 2l om dagen utan dricka vatten när man är törstig..

Jag har alltid följ min kropp istället... Som att inland får jag sug på grädde eller lax o då har jag slarvat med fettsyrorna...

Törsten som kommer nu under graviditeten från o till är för att kroppen behöver extra vätska för att byta ut fostervatten osv

Min teori iaf...
    Låter ju smartast att dricka när mane törstig. Å det e ju det jag gör...å då blir det typ 2 liter mer eller mindreGlad
  • IdaElinLivia040611

Måste nog in å läsa lite på FK:s hemsida. Vet att dom har höjt inkomst taket också från 410.000 till 440.000. 

Går in i vecka 20 i morgon. Om en vecka har man gått mer en halva alltså, härligt.
    Fy för så jobbig foglossning att man inte ens kan sova. Tack och lov så mår man bra än så länge. Är förvånad över att jag mår så himla bra och är så himla pigg. Men det e nog för att det e en pojke. Städade hela lägenheten igår, gud va skönt när det e rent överallt Glad .

Lycka 4 skönt med en sån slappar helg. Det behövs verkligen ibland.
    Nu har vi beställt vagnen och jag fick min andra såld också. 
    Dags att börja titta på bilbarnstol och spjälis. Det får bli säng från IKEA igen, min lilla e ju bara 12 mån när nästa dyker upp så det måste bli två av allt. Men vi byter till nästa steg i bilbarnstol till Livia så får bebis ta över hennes. Annars ha vi ju allt, massa kläder och sköt bord mm. Skönt att handla lite varje månad och man kan göra riktiga fynd på rean nu. Typ halva reapriset överallt. Och som mamma ledig har man ju tid att gå runt och leta...Flört.
    Upp 4,5 kg nu.....jobbigt som sjutton att inte ens kunna gå långpromenader, får lite panik över vikten, men men får köra stenhårt efteråt istället. Älskar ju å träna.

• IdaElinLivia040611
    LillaGrynet skrev 2012-01-23 10:36:42 följande:
    Är så jäkla förebannad... Bor i ett hyreshus(bostadsrätt) och jag har lånat en vagn av min syster som jag haft nere i källaren och den har inte används på ett tag då min son är snart 5 år. Hade den i ett annat förråd innan men ställde den i cykelrummet för ca 1 mån sen för min syster skulle hämta den och där står även andra vagnar.. Igår när jag går ner för att hämta den så finns den inte där... Någon har snott den! Va jag inte gjort eller tänkt på är att förankra vagnen eller låsa fast den på nått vis. Har aldrig i hela mitt liv varit med om det eller hört någon som gör det.. Men kikade på dem andra vagnarna igår o dem var låsta o fastsatta i ett rör i väggen.. Inte fan tror man att ens grannar snor av en eftersom man måste ha nyckel för att komma in i alla utrymmen i källaren.. Är så ledsen eftersom vagnen inte är min dessutom
    Skulle bli jätte förbannad + att det är ännu värre när man lånat någonting. Jag har alltid med mig ett slanglås till min Bugga, det e ju så himla bra andrahandsvärde så man får passa sig. 
    OHs mamma skrev 2012-01-23 11:40:36 följande:
    Nyligen hemkommen från KK. Vaknade inatt med värsta sammandragningarna, nästan värre än förlossningsvärkar! Det gick dock över med Alvedon och en lång varm dusch, men när jag vaknade igen var hela magen öm och gjorde ont och fick fler mindre sammandragningar under frukosten. Men som tur var såg allt bra ut och Harry mådde bra och inget var påverkat, så då är det bara att stå ut!
    Vilken tur att allt var bra, tänk att dom redan kan göra så ont. Jag har också sammandragningar på kvällarna speciellt men än så länge drar det bara som ett bälte och blir as hårt. Kan känna att jag nästan får lite svårare att andas och lite hjärtklappning också...

• IdaElinLivia040611

Matförslag: Tacos, grytor av alla det slag med kyckling eller fisk, går ju att kombinera allt möjligt om man bara har en bra bas. Pannbiff med potatis och sås, ungsbakad falukorv med ost och senap....

• IdaElinLivia040611

Vet inte riktigt varför jag bytte namn heller, men jag har ju nästan samma Tungan ute.
    Grattis till alla RUL nu e det inte många kvar, och en himla massa pojkar......Lycka till idag Dancia och om det var någon mer som skulle iväg.
    Jag ska kika in på min lilla om 3 veckor igen...myyyys! Men det har blivit fasligt många UL den här graviditeten. Uppe i 4 redan och ett par till blir det. Tur att han rör sig så mycket så jag slipper störa honom med Angel Soundet.

Igår var jag å fyndade en massa kläder till mig och magen. Behövde inte köpa gravidkläder utan bara M/L i vanliga kläder. Så sjukt bra rea på alla affärer. Hittade en massa härliga stickade koftor och tröjor. Sen e det bara att ha långa tighta linnen under så e man klar:) Hittade en jätte fin klänning också som jag hade igår när min Näst äldsta fyllde år. Så mysigt att klä sig i åtsittade kläder nu när magen ha den finaste formen.

Ska ut och kolla lite till idag....älskar shopping särskillt när det e halva rean,,,Tungan ute .

Just det min åkpåse har kommit till Donkeyn så nu har jag två. Nu ska jag finula om jag ska köpa till en extra rosa sufflett. Måste kolla vad det kostar. 

• IdaElinLivia040611
    Uddabus skrev 2012-01-24 13:49:34 följande:
    Kan man säga nej till att väga sig
    Det tror jag nog, om inte så kan du ju be om att du inte vill veta.....men tycker inte du ska stressa med vikten. Försök äta bra om du har svårt med promenader å så. Det är ju det enda du kan göra. Hur mycket har du gått upp??? Jag har gått upp typ 4 nu och är i v 20, men det är ju om några veckor som det verkligen tar fart, så försöker tänka nyttig kost eftersom jag e sjukskriveb och inte får röra mig för mycket.
Svar på tråden Juni-barn