Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Juni-barn

Jag har bara träffat min svärmor en gång.. Sambon är inte så överförtjust i sin mamma och därav blir det inte att vi ses så ofta. Jag tycker hon är trevlig och har inga problem med henne..

Min föredetta svärmor var helt underbar och konstigt nog är det henne jag saknar när jag tänker tillbaka på den relationen...

• Sweet life

Måste bara tipsa om att som Ikea Family medlem just nu i helgen (så långt lagret räcker) får en Hensvik spjälsäng på köpet om man köper en Vyssa skönt spjälsängsmadrass...

Glöm inte att ta med Familykortet bara!

• Sweet life
    Uddabus skrev 2012-02-24 13:17:32 följande:
    Är det farligt för bebis om man har 40,2 i feber?
    Nej, det är det inte. Men ta alvedon eller panodil för att få ner tempen..
  • Sweet life
    Uddabus skrev 2012-02-24 13:25:06 följande:
    Fast jag läste att det inte är bra med feber över 39...

Kan inte röra mig alls för då hostar jag ur mig lungorna
    Låter som flunsan.. Hade den förra veckan med en lika hög temp. Drick mycket, ta panodil och vila.. Det var de råden jag fick av husläkaren.

Sjukvården kan inte göra annat än att sänka din temp och eftersom du är gravid kan man inte ge vilka läkemedel som helst utan man hänvisar till paracetamol...
  • Sweet life

Is, Is, Is, Is... Kan inte få nog av att proppa i mig isbitar, iglass, iskall dricka... Har fått höra att man får sug på det när man får lågt Hb, ska bli intressant och se hur det ligger på tisdag hos barnmorskan..

• Sweet life

Så har vi fastnat i "hur ska vi få plats alla fem i bilen" problemet!!!

Kan nån med fler barn hjälpa mig och tänka lite?

Vi har en 13 åring, en 4 åring i  bältesstol och så ska bebis in. Vi har en Be Safe Izi Sleep till bebben och trepunktsbälten i hela baksätet.

Som jag ser det finns tre alternativ. Vi vill inte trycka in den långa 13åringen i mitten då det blir bökigt för henne.

Så:

1. Bebben i mitten, 4 åring på passagerarsidan bak och 13 åring på andra sidan.
    2. Bebben på passagerarsidan bak, fyraåringen i mitten och 13 åringen på andra sidan.
    3. Bebben fram, fyraåringen i mitten och två platser på vardera sida för 13 åring och den vuxne som inte kör...

Vad tycker ni verkar bäst?

• Sweet life

Hemkommen efter besök hos barnmorskan...

V.23+6
    Blodtryck: 128/62
    Hb: 98(!)
    Hjärtljud: 157
    SF-mått: 24

Så nu blir det järntabletter för hela slanten som gäller... Bebis gav barnmorskan en redig spark när hon kände runt på magen..

• Sweet life
    Uddabus skrev 2012-02-29 09:22:46 följande:
    Alltså vad är detta... Feber på g igen... 1,5 dagar feberfritt fick jag... Nu är den på 38.1 igen... Tur jag ska till läkaren idag igen... O imorgon spec läkaren för gravida...
    Mmmm, enligt vår husläkare är det tydligen årets flunsa.. Sambon var sjuk till och från i tre veckor.. Feberfri nån dag och sen var det skyhög feber igen. Han är ännu inte helt pigg, matt och trött men det är tydligen bara heeeeelt normalt efter en influensa. Så kan det vara i 4-6 veckor enligt vår läkare. Man blir ju galen!!

Hoppas dem hittar nån bakterie och kan ge dig antibiotika så du slipper denna här skiten..
  • Sweet life
    Dancia skrev 2012-02-29 11:38:39 följande:
    Vad spännande! Hoppas vi får se lite bilder sen :). Var är det, Malmö eller Göteborg? Själv ska jag också på 3D UL på Emmakliniken på tisdag nästa vecka. Längtar som en tok :).
    Vi ska på köns-ul på tisdag nästa vecka.. Dock inte 3D..
  • Sweet life
    gammelmamma skrev 2012-02-29 11:48:08 följande:
    Vart åker man då då? För mig är det inte nödvändigt med 3D men jag skulle vilja veta könet. 
    Vi bor i Stockholm så det blir här på en privat klinik som enbart tar 300 kr...
Svar på tråden Juni-barn