Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Juni-barn

JennieJ skrev 2012-02-17 07:19:14 följande:
    Sitter här och gråtit ett tag , närmare 1 timme! Familjen bör vakna inom närmsta 3 timmarna så man är helt själv! Drömt sådan hemsk mardröm och framför allt verklighetstrogen :( drömde min man lämna mig för en smal, sexuellt aktiv och svin snygg tjej! I drömmen var han helt iskall och dom hade sex framför ögonen på mig! Som i verkligheten var jag gravid (dok mer i slutet vilket ni snart fattar) hade röd näsa Pga förkylning , ingen sexlust och hemorojjder (som verkligheten) och han byte ut mig! I näsa sekund sprang jag runt till olika kliniker för göra abort men då jag näsan var på väg att födda var de svårt att hitta klinik. Så jag sprang runt å runt och till slut vakna jag och tårarna bara rullar!! Är så rädd att bli sjäöb igen då jag vart de med mina två andra barn när jag var gravid och just att jag även känner mig äcklig med röd näsa (förkyld), stor å klumpig, hemorojjder ja allmänt svin ful och på de alla dessa infektioner och sd vilket gör att man vågar inte ha sex för de gör ont! URK för dessa drömmar man har
    Uch, vilken otroligt jobbig dröm.. Här hemma drömmer vi samma sak båda två ibland. För mig handlar det nog om att jag är rädd att han lämnar mig trots allt efter sitt velande i höstas och för honom handlar det om att han är rädd för att jag ska tycka att han blir för gammal och byta ut honom mot nått yngre. Han är ju 16 år äldre och passerat 40-sträcket och är livrädd för det...

Jag drömde också en mardröm i natt. Drömde att jag fick en blödning och åkte in akut, väl där fick jag träffa en så otroligt otrevlig kvinnlig läkare som gjorde ett ultraljud och konstaterade att bebisens storlek var som vecka 13, trots att jag var i vecka 23 (22+1). Hjärtat slog jättefint men hon sa bara att jag skulle förbereda mig på att snart föda ut ett dött barn och att det inte fanns något hopp. Sen senare i drömmen föder jag en liten flicka i vecka 22+2 som är helt perfekt. Hon överlever men det finns läkare på sjukhuset som vill att vi ska stänga av respiratorn då dem anser att det inte är något att rädda... Blä, vaknade helt panikslagen och grät så jag skakade och sambon fick trösta...
  • Sweet life
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-17 10:13:38 följande:
    Idag ska jag åka och köpa kryckor. Höll inte på att ta mig ut ur affären (den lilla affären) idag när jag handlade lite för morgondagens frukost då mina föräldrar ska sova över här. Blir ingen mer vattengympa då den bara gjort mig sämre tyvärr.
    Har du pratat med sjukgymnast? För vad jag vet ska man få låna kryckor.. Jag har ett par sen tidigare och använder dem flitigt när jag är ute...
  • Sweet life

Hahaha en galen fråga...

Ni med foglossning, pallar ni med att sexa?

Jag och sambon har ett sug som inte är av denna värld. Men jag får så satans ont i fogarna efteråt. Det känns minst sagt som att nån sågat mitt bäcken mitt itu och står och gnider bitarna mot varandra. MEN jag kan inte låta bli! Jag måste få sex, annars blir jag galen, sur och tvär... Vilket I-lands problem!

• Sweet life

Hoppsan, min barnmorska tyckte vi skulle lugna ner oss lite med sexandet med tanke på mina sammandragningar... Vadå, är 27 gånger på 9 dagar verkligen så mycket?

Får skylla på att vi fortfarande är "nykära"...

• Sweet life
    MissFörstånd skrev 2012-02-20 18:02:46 följande:
    Tre flickor - jag vet inte om det är såhär exakt men jag är allergisk mot acetylsalisylsyra (Ipren, magnecyl ex) och jag får absolut inte ta zyx. Tänkte om det kanske har med det att göra eftersom man som gravid inte ska ta Ipren heller. Kan det vara så?
    Det är ibuprofenen i ipren som är det dåliga för barnet.. Så därför ska man bara äta tabletter som innehåller paracetamol...

Zyx ska man inte äta enbart för att det inte är utprövat på gravida. Man vet helt enkelt inte om det är skadligt eller inte och eftersom det är receptfritt måste dem skriva så i bipacksedeln. Däremot tror jag att om en läkare/barnmorska säger att man kan ta det, är det lugnt..
  • Sweet life
    Zvartaliljan skrev 2012-02-20 18:38:32 följande:
    Jag fick diklifenak utskrivet idag för mina smärtor,men vågar knappt ta det med tanke på bebisen
    Uch, skulle jag inte äta även om jag inte är gravid.. Finns inget sämre läkemedel för kroppen....
  • Sweet life

Vi har inte fixat så mycket ännu. Sambon är rätt tillbakalutad, han har ju vart med förr och vet lite vad som behövs och vad man kan strunta i...

Men vi har fixat:
    Vagn
    Säng
    Babyskydd (ska hyras från försäkringsbolaget)
    Alla kläder 50-56 (sambon hittade en flyttkartong i källaren med komplett garderob)
    Bärsele
    Babyvakt
    Leksaker i alla dess former och färger

Ska fixa:
    Renovera barnrum
    Madrass, täcke och kudde till säng
    Täcke och kudde till vagn
    Plastad frotté
    Spjälskydd
    Babysitter
    Skötbord att ha första tiden (bonusen byter vi på den stoooora lekmadrassen framför tv i vardagsrummet)
    Bröstpump

Och sen självklart alla förbrukningsvaror...

• Sweet life
    Polarlantis skrev 2012-02-21 09:38:07 följande:
    Jösses vad ni handlar och grejar! Jag har råkat köpa en vagn men bara för att det var så himla bra klipp på blocket annars hade det fått vänta. Det är ju gott om tid tycker ju jag...
    Ja, det känns som att vi är ute i god tid.. Men när man tänker efter är 16 veckor inte så lång tid.. Men om man gör typ en sak i veckan så fördriver man tiden rätt bra..

Den här veckan ska jag ta tag i försäkringskassan och föräldrapenningen. Nästa helg ska vi måla och fixa i blivande barnrummet och då måste det var tömt och jag ska ha rensat ut alla saker jag ska kasta...
  • Sweet life

Vi har inte ett pojknamn! Och vi vet ju inte ens vad det är. Men sist sambon hade problem med att komma på pojknamn så visade det sig vara en flicka.. Vad som gömmer sig i magen får vi veta 6 mars...

Flicknamn är bestämt, det blir en Maja..

Jag smakar lite på Alfred, Jonathan och Edvin... Sambon är mindre nöjd med de namnen..

• Sweet life

Igår kom första begäret efter konstiga saker och det med besked... Jag smällde i mig isglass i mängder, det var inge glassen jag ville ha utan isen.. När sambon sen åkte för att hämta dottern i stallet åkte dem förbi donken på väg hem och plockade med sig en stoooooor mugg med bara is till mig!! Alltså, jag har nog aldrig tyckt om honom så mycket som jag gjorde då!! Tänk att lite is kan göra en SÅ lycklig!!

Svar på tråden Juni-barn