Inlägg från: IdaElinLivia040611 |Visa alla inlägg
  • IdaElinLivia040611

Juni-barn

Gick in i vecka 21 idag. Igår hade jag ju en så satans växtvärk att jag fick ta alvedon, men idag e det lugnt igen så det var nog bara att det växte till sig. Han lever verkligen rövare i magen nu, syns jätte tydligt från utsidan.
    BM mätte livmoderkanten till lite ovanför naveln igår. Så nu vet man ju att det faktiskt e bebis som tar plats och gör magen stor, inte bara svullnad och för mycket svullande Tungan ute .

Jag vaknar alltid vid 3-4 på morgonen och har sedan super svårt att somna om. Jätte irriterande. Sen när minsta dottern vaknar vid 7 så känns det som att jag skulle kunna sova hur länge som helst. Pust alltid e det något.

Nej nu ska jag ta mig i kragen och göra mig i ordning för att gå till öppna förskolan med princessan.. Får bli en lite promenad först då det e så himla soligt å fint.

Välkommna alla nya, ska bli kul att lära känna er {#emotions_dlg.flower} .

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • IdaElinLivia040611

Jag passade på att köpa riktigt fina och dyra BH:ar när det var mellandags rea. Fick tre stycken i 75 DD för 600:- skulle gått på över 1600:- annars (galet dyrt) så det känns bra.
    Vill också hitta riktigt bra amningsbehåar. Tror jag testar att köpa en så att man har men väntar med resten till mjölken runnit till. Det e ju först då man vet storleken lixom.

Kommer också ihåg duschsenariot. Lite stressigt att få på sig på överkroppen Tungan ute .

Hade mycket mjölk då jag ammade mina 2 första tjejer nu med trean pumpade jag bara och det gick inte så bra så jag vill jätte gärna att det ska funka nu. Mysigaste som finns att amma. Speciellt i början. 

• IdaElinLivia040611

Oj vad det har skrivits sen igår, tog ett tag att läsa.Jätte kul:)

Danca: Jag blir så jäkla arg när dom bara viftar bort hur orolig man är. Hur svårt e det att ta ett prov lixom. När man har så onda sammandragningar som du verkar ha så e det ju lixom en ganska speciell situation. Då åkte ju till och med in för att du hade så ont. Ska någonting behöva gå fel innan dom reagerar. IDIOTER!!! MORR!!!!

Haft en bra natt inatt, sov 8 timmar i sträck. Min lillskrutt på 8 mån sover äntligen utan att äta nu så det e skönt. Annars har jag varit tvungen att väcka henne vid 3 för att få i henne mat (prematur) så att hon ska gå upp bra i vikt. Men det slipper jag nu.

Tråkigt för er som känner er lite sunkiga, hoppas det blir bättre. Inge kul att känna sig så. Känner mig helt ok fortfarande. Hjälper att gå promenader, skämma bort sig med lite nya kläder. Ett frisör besök och lite fina produkter för ansiktet. Min man e jätte duktig på att komma med små presenter lite då och då. Man känner sig i alla fall vacker och uppskattad när man har nån som talar om det för en varje dag.
    Vi har ju sex förbud (fuskat lite Tungan ute ) så då känns det ännu viktigare att mysa å ta hand om varandra på andra sätt. Igår gav jag honom ett paket med doftljus och massageolja......han älskar massage. Få se om jag e lika bra på det nu med magen i vägen Tungan ute.

Ni som handlar BH:ar på Change, gör ni det på nätet då? Måste kolla upp det. Dom kanske har några fina bikinis till sommaren sen också som passar mjölkstinna bröst :) 

• IdaElinLivia040611
    gammelmamma skrev 2012-02-01 12:53:42 följande:
    Har ni fått beviljat från f-kassan med era sjukskrivningar? Min läkare hade heller inget annat att säga än att jag skulle vara sjukskriven men jag har inte fått besked från f-kassan ännu, är jättenervös.
    Jag ringde fk direkt och frågade om jag behövde några speciella papper att fylla i. På så sätt så fick jag en kontakt och hon skickade papper att fylla i på en gång. Blev sjukskriven den 19 dec och fick första utbetalningen den 23 jan. Inga problem alls. Det e nog bra att ringa och prata med dom. Har normalt utbetalnings datum den 26:e men skönt att man fick tidigare i jan...Tungan ute.

Mår illa efter att ha tryckt i mig en halv chokladkaka med mörk choklad..bläääGuld i mun . Är så jäkla sugen på mörk choklad efter maten men nu blev det lite för mycket......
  • IdaElinLivia040611

Mår också väldigt bra om man räknar bort min sjukskrivning. Men den e ju lite i förebyggande syfte och jag tar det ju väldigt lugnt. Men än så länge e det ju bara lite små krämpor som man klarar av. Det bästa är att jag inte alls mår illa och kan äta precis vad jag vill. Med tjejerna mådde jag lite små konstigt hela tiden. Och dom första 16-18 veckorna mådde jag riktigt illa och åt medicin för det. Men det slipper jag nu.

Otroligt fint väder idag men lite kallt. Vill ut på en långpromis men väntar lite. Älskar sol. Längtar så till våren, närman kan sätta sig i solen och mysa.
    Skönt att vi slipper vara höggravida när det är som varmast. I Maj/Juni e ju ganska lagom temperaturer.

Sov bra i natt efter en brakmiddag på en Indisk restaurang i stan. Satan va gott det var:) Men var fortfarande mätt när jag vaknade Förvånad.

Bokade ett 3D/4D ultarljud precis på Tittut i sthlm. 1500:- men det är det värt. 45 min och dom går igenom anatomin och tillväxten också. jag längtar så mycket. Tog i v 26+ så att man ser ordentligt.
    Ska överraska mannen i kväll med det. Han kommer bli så glad Hjärta .

Nån som vet hur lång tid det tar innan järntabletterna gör någon skillnad? Började igår. 

• IdaElinLivia040611
    fyrklöver81 skrev 2012-02-03 08:01:14 följande:
    Grattis till alla ultraljud! Jag var nog sist ut, var igår, ska få en liten pojke, tänkte inte ta reda på könet, men snoppen var ju så tydlig=)

Allt såg bra ut, men måste ta om 1 bild på hjärtvinkeln då bebisen rörde sig så.

Någon mer som fått göra om sitt UL? 

Jag behövde inte göra om det, men det tog säkert 20 min innan läkaren var nöjd med bilderna på hjärtat. Verkar vara lite knepigt att få till. Himla bra att dom kontrollerar så noggrant.

Jag tycker det e ok när närmaste familjen/släkten känner lite på magen. Det e värre när folk på jobbet typ som man inte alls står nära helt plötsligt ska känna och stryka.....inte bekväm känsla. 

Blir så arg på alla idiotiska läkare...vissa verkar så jävla bittra....SKÄRPNING!!!!

• IdaElinLivia040611

Kallt här me, kanske -13 just nu. Men solen bryter nästan igenom så lite ljust är det i alla fall.

Idag ska jag ta mig i kragen och framkalla lite bilder och sätta in i album. E så dålig på det nu när man bara lägger in allt i datorn.

Bebis sparkar på som en tok nu på morgonen. Gud vilken stor skillnad det är på att ha moderkakan i fram eller bakvägg. Med Livia kände jag knappt någonting alls. Inte ens i v24 och då såg man ändå på UL att hon var jätte aktiv. Så mysigt att bli påmind lite då och då.

• IdaElinLivia040611

Har haft en riktig lat dag idag. Mannen e på kurs hela helgen men nu kommer han snart hem. Tråkigt när han e borta på helgen. Vi sitter lixom lite ihop å e så vana att var tillsammans hela tiden när vi e lediga. Men passade på att shoppa lite roliga linnen på Gina Tricot och äta en god lunch. Bokade in några lunch dater med kompisar nästa vecka också. Har varit lite osocial nu när jag blivit sjukskriven men har ett par läkarbesök nästa vecka så då kan man passa på att glida vidare in till stan.

Mår jättebra fortfarande, går in v 22 nästa vecka. Nu e det inte långt ifrån samma tid som jag fick åka in till förlossningen med Livia. Åkte in i 22+5 och blev sängliggande tills 25+0 när hon kom ut. Tänk att det har gått så himla fort. Hon e 8 månader nu men som en 4 månaders i utvecklingen ungefär så det kommer nog kännas lite som att ha tvillingar när nästa kommer för hon kommer nog inte ha lärt sig krypa en så kommer ha händerna fulla Flört .

Vad hittar ni på för kul ikväll då. Här blir det lugnt mys framför tv:n. Och jag har dessutom lovat mannen en massage som han ska få idag. Har köpt bra olja och allt. Hoppas på att få en tillbax sen Tungan ute .

Börjar bli riktigt segt med sexförbudet.....hmmm BARA 4 månader kvar....Demon !!!!!

• IdaElinLivia040611

Ny vecka å skönt att kylan har gett med sig lite så man vågar sig ut.
    fick hämta hem en sjukling från skolan kl 9. Hon har varit borta på sin pappa vecka och lyckats bli sjuk över helgen och tydligen fortfarande.

Jag har inte alls så mycket flytningar. Dom är väldigt sparsamma och liksom som äggvita. Skönt. Min senaste prematurförlossning startade med rikliga flytningar och sen läckande fostervatten så jag e glad att jag slipper. Skulle oroa mig så himla mycket om jag hade det.

Glesa besök här också, fast jag går ju även på spec mvc varannan vecka så det e ju väldigt tätt. Fast dom kollar bara tappen. Tar inga prover eller så. Om man inte ber om det.
    Men förra gången gick jag på Mamma Mia och där var det mycket tätare.

Fick uppleva hur oskönt det är att gå med en stövel med lite klack i snö. Inte skönt för foglossningen. Himmel va ont jag fick. Hade som ett blåmärke över blygdbenet hela kvällen. Ska inte göra om det.

Lagt upp nya bilder i bildtråden då det e vecka 22 i morgon :)

• IdaElinLivia040611
    Elvis Mamma skrev 2012-02-06 22:53:38 följande:
    Rocketqueen: va bra då ska jag testa dom nej dom brukar ju smaka allt annat än gott men tyvärr har jag så svårt å få i mig i flytande form
    Galviscon tabletterna funkar jätte bra även om dom bubblar ganska mycket i munnen. Jag kör även med Novaluzid, dom e jätte bra. Har dom vid sängen för jag vaknar oftast av halsbrännan. Tar 2 stycken och dom verkar direkt.
    Hoppas det funkar Glad 
Svar på tråden Juni-barn