Inlägg från: IdaElinLivia040611 |Visa alla inlägg
  • IdaElinLivia040611

Juni-barn

Ingen spjälis här än. Behöver ju köpa en till så det ska jag försöka få gjort senast i början av April. Måste även köpa en till matstol och en ny bilstol.....får försöka att ta det lite i taget, är ju inte billigt direkt.

Å så måste vi sälja bilen å köpa en ny, det e det jobbigaste. Vi köpte en ny i Aug men där får vi inte plats nu när vi blir 6 personer varannan vecka. Vi ska ha en Volvo XC 90 tror jag den heter. 7-sitsig......inte så ekonomiskt att redan behöva sälja den vi har Gråter å jag älskar den bilen det e en svart Merca kombi......såååå fin....men men vi måste ju kunna åka alla.

Så här ser den nya ut, fast vi ska ha svart:

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • IdaElinLivia040611

Spamar på lite till Tungan ute

Nån som har erfarenhet av denna modell på bilstol...tänkte ha den till min tjej som blir 9 mån (korr) när bebis kommer.

• IdaElinLivia040611
    MissFörstånd skrev 2012-02-09 15:53:18 följande:
    Idaelinlivia - tänkte om du ville dela upp kostnaderna då är det kanske lite tidigt att köpa en matstol, bebis kan inte sitta i den förrän tidigast i höst någongång.
    Ja den kan ju vänta :) 
  • IdaElinLivia040611
    zenoble skrev 2012-02-09 19:24:00 följande:
    Det är en britax hiway va? Har den till sonen nu och han är 16 månader nu, köpte den när ham var ett halvår. Älskar den :)
    Jobbigt att köpa ny bil ändå när man tycker om den man har! Men förstår ju att ni behöver större. Igår hämtade vi våran nya fina renault megan sport tourer. Känns lyxigt att köra den nu när den är så ny :)

Ang. Spjälsäng så har sonen den nu men köpte en växasäng häromdan, så när vi byter flyttar vi in spjälsängen i vårat rum. När bytte ni från spjälis på era små?
    Och nästa vecka kommer nog vagnen wei :)
    Men va bra, har ingen koll. Hade ingen bil med dom stora tjejerna så det e en liten djungel det här med bilstol också. Känns skönt då e både vagn och stol kirrad....bara en tripp till IKEA kvar:)
  • IdaElinLivia040611
    Ensortsmamma skrev 2012-02-10 08:39:17 följande:
    Jösses! Jag gråter väldigt sällan nu förtiden, men efter att ha läst alla era fina kommentarer så rullar nu tårarna längs min kind. Det är såna kommentarer som gör att just denna dagen bli bra. Mina axlar lyfts lite och när de tar emot senare på dagen så kan jag bara tänka på de snälla ni skrivit. Tack så hemskt mycket!

www.rebeckasoderblom.blogg.se
    Jätte fin blogg, men man vill ju bara börja grina när man ser bilderna och texten längst upp. Ni är verkligen otroligt starka du och din kille (man??).....önskar er världens finaste bricka och en STOR flagga Hjärta
  • IdaElinLivia040611

Så va det fredag igen, veckorna bara rusar fram. Speciellt dom när jag har stora tjejerna här. Känns mer påtagligt att man bara ser dom varannan vecka nu när jag och min nya man har fått barn och nu även väntar en till. Jag saknar dom ännu mer. Förut passade jag ju på att jobba mer och träna mer och vi var ute och roade oss den helgen vi var barnfria. Men nu e man ju hemma med lilltjejen och då känns det så jobbigt att dom inte e här.

Tror jag kommer få blåmärken på insidan snart som han sparkar. Helt galet stor skillnad på att ha moderkakan i fram eller bakvägg. Visst e det kul att känna mer och se sparkar från utsidan, men ibland blir det nästan lite obehagligt när han verkligen kickar till. Och tänk då hur det blir om en tio veckor...Förvånad !!!

Grattis Gammelmamma, vilken härlig känsla det måste vara nu efter all oro och väntan. Tycker det e jätte bra att du pratar med BM om hur du känner. Inte bra att gå runt å må dåligt.

Tycker också det e riktigt påfrestande att bara vara hemma och knappt kunna röra på sig. Och när det är den här årstiden så blir det ännu tuffare...... 

• IdaElinLivia040611
    JennieJ skrev 2012-02-10 13:09:51 följande:
    Ett jätte grattis till barnbarnet :) Idag har jag grymt ont i blygbenet *aj aj* kan inte ens ta mig fram för benen skaver mot varandra känns de som :( dumma foglossningar!!!
    Exakt så har jag me. Det gör så galet ont. Tog en alvedon i går för jag höll på att börja grina när jag lagade mat. Satt på en stol framför spisen som värsta mongot....och idag var vi ute och åkte pulka....inte en bra ide. Nu ligger jag i soffan å kan inte röra mig. Kan inte sätta ner en fot i taget när jag skall resa mig utan måste lixom klistra ihop benen. Stå på ett ben å ta på sig strumpor va helt omöjligt.

Nån som vet om ett stödbälte hjälper om man bara har ont i fogarna fram? Har inte ont i ryggen eller nått bara i blygdbenet. 
  • IdaElinLivia040611

Min mage har också exploderat, känner en stor skillnad mellan idag och förra måndagen.
    Känner också att det e trängre på insidan. Känns som att magsäcken trycks ihop för när jag ätit så mår jag nästan illa och har matsmältningsproblem. Måste nog börja äta mindre portioner fast oftare.

Har problem med att ta järntabletterna också. Mår illa av dom. Tror ni det funkar med endast blutsaft??? har hört att det är skonsammare för magen.

Tack för svar om stödbältet, låter ju inte som att det funkar så jag biter ihop lite till. Kanske ska prova akupunktur har hört att det kan hjälpa. Tror det blir bättre också om snön försvinner och det blir jämnare underlag att gå på.

Lagt in bild i bildtråden, vecka 23 i morgon Hjärta 

• IdaElinLivia040611

Inge mjölk här än förutom några droppar som jag ser har torkat när jag duschar på morgonen. Sticker inte i dom heller, dom har bara växt i storlek :)

• IdaElinLivia040611

Vi var ute och åt en god middag igår redan, bara för att bojkotta alla hjärtans dag lite Tungan ute, idag har jag fått fina rosor och jag lagade lite mat.....vi går ut å äter ganska ofta och jag har väl turen att ha en satans fin man som köper saker lite titt som tätt:) men jag fixar å donar till honom också. Jag tror att det beror på att jag var i ett långt förhållande innan som var ganska dött och han ungefär samma så därför e man lite extra nu för man e så jäkla glad att man träffat rätt.

Kläder e svårt men jag köper bara ett fåtal innan tycker det e så himla kul å shoppa när jag e hemma så då köper man bara eftersom och har bra koll på storlekar och typ av kläder......så en mini bas i stl 50 e det enda som behövs och en riktigt gosig filt.... 

Svar på tråden Juni-barn