Inlägg från: Bumman79 |Visa alla inlägg
  • Bumman79

Juni-barn

Jag var hos Barnmorskan idag BF+1 detta var sista besöket sedan går hon på semester i några veckor.
    Däremot har jag fått en tid den 27:e för att diskutera igångsättning och ev boka tid för det om bebben inte har kommit förräns då. (Blir väl 2 juli isåfall när man gått över i 2v.)

Hon hade svårt att känna bebisens huvud fick tom hjälp av en annan Bm som inte heller kunde svära på att den låg med huvudet ner (hon trodde att den låg så långt in) så jag fick tid för ett ultraljud tidigt imorgon bitti då passar de även på att kolla tillväxten.
    Det ska bli VÄLDIGT intressant för jag är lite orolig för att bebisen är väldigt stor då min mage är det...men ultraljud är ju inte 100% tillförlitliga men ett hum om hur stor den är kanske man kan få ändå....

Jaa nu är jag oxå med i gänget vi som går på övertid då ;). Även om det än så länge bara är en dag...men jag VISSTE att inte skulle få tidigare pga att jag inte känt av ngt. :P.

• Bumman79
    Uddabus skrev 2012-06-18 20:18:05 följande:
    Så lugnade dem sig igen... Vad är detta... Nu våldtar jag snart sambo för att sätta igång det...

Han är inte med på noterna kan jag ju säga...
  • Bumman79
    bebisgalen skrev 2012-06-18 21:16:10 följande:
    Enligt mitt TUL skulle bebis väga 3500-3600 och han var 4530 g. Så jag litar inte alls på TUL resultaten.
    Hm nä man kanske inte kan lita på det helt.. :(
  • Bumman79
    Uddabus skrev 2012-06-18 21:53:29 följande:
    Rocket: vet precis vad du menar... Har oxå fram till torsdag på mig...

Får se vad dem gör imorgon. Hinnsvepning, hinnbräckning kanske...
    Så 2 dagar till för er att stå ut sen kommer bebisarna då!  förmodligen (om det inte drar ut på tiden) :)
  • Bumman79
    Sweet life skrev 2012-06-19 10:14:34 följande:
    Idag ska vi shoppa inför midsommar. Vi kör på som om det här inte finns för att jag inte ska bli helt galen! Så jag ska gå runt på vårt stooooora coop och hoppas på att det sätter igång nått..
    Ja det nya stället det var ju fräscht ju...
  • Bumman79

Har varit på ultraljudet idag å bebisen verkade ligga med huvudet långt ner kanske e därför det har ilat så mycket mellan benen senaste veckan :P.

Men när det gällde vikten så var det som jag trodde en stooor bebis hon tippade på ca 4,6 kg nu såhär BF+2 dgr. Jag tänkte SHIT!
    Men hon sa att jag inte skulle vara orolig osv för att vi har en sån bra sjukvård osv...men lite känner man ju ojoj hur ska jag få ut en bebis som kanske väger över 5 kg?
    Men det var svårt att mäta nu när den är så stor oxå bilden var mörk och skuggig och hon fick sitta å gissa lite när hon mätte...men på ett ungefär iaf.

• Bumman79
    Uddabus skrev 2012-06-19 16:25:55 följande:
    Hinnorna tagna.... Värkarna börjar kännas mer iaf... Men inte så jag behöver andas ännu...

15.50 togs dem...
    Lycka till hoppas att bebben kommer ikväll...
  • Bumman79

Ibland känner jag mig plötsligt extra proppfull i magen som att bebisen tar upp all plats...den känslan kommer å går..andningen kan bli lite ansträngd ibland då.
    Är det sammandragningar som gör att man får den känslan tro?

• Bumman79
    Bumman79 skrev 2012-06-19 17:43:41 följande:
    Ibland känner jag mig plötsligt extra proppfull i magen som att bebisen tar upp all plats...den känslan kommer å går..andningen kan bli lite ansträngd ibland då.
    Är det sammandragningar som gör att man får den känslan tro?
    Å det behöver inte vara bara efter att man har ätit..
  • Bumman79
    Stumpilumpan skrev 2012-06-19 18:18:50 följande:
    Oj ni är kanske nyfikna på vikt och förlossning.

Från att vattnet gick tog det 10 timmar.
    Allt började kl 23:00 och 9:11 var hon ute hos oss. Allt gick kanon!

Hon vägde 3200 och var 50 cm lång :) 
    Grattis till flickan!
    Gud så söt :). Skönt att allt gick bra...:)
Svar på tråden Juni-barn