Zvartaliljan skrev 2011-10-16 13:26:46 följande:
min son blir 2 i mellandagarna så ungefär lika gammal som din då, jag är också rädd för att det kommer slå till så man inte kommer kunna jaga runt efter honom :-/ Har redan fått lyftförbud på allt över 5kg. Sjukskriven blir jag så fort jag ber om det...men pluggar så inte så lätt o bara stanna hemma ju, missar ju så himla mycket o går inte att ta igen.
Med sonen blev jag sjukskriven de sista 4 månaderna (av 8 då han är prematur precis som storasyster), men då jobbade jag så då gick det ju lättare o verkligen vara sjukskriven. Då var det foglossning i kombination med att jag lyckades knäcka svanskotan och riskerade prematur förlossning så det var liksom sängläge helt o hållet som gällde, på sjukhuset lät de mig knappt gå på toaletten själv!!.Och jag är väldigt rastlös som person...så jag var typ världens elakaste mot alla runt omkring mig pga frustration just då så tur jag har en man som stod ut med alla mina elakheter.
Går din son på dagis? Hur gör de där om du blir sjukskriven? Går de enligt gamla schemat då eller enligt pappans schema?
Här förra gången gick de enligt gamla schemat o vägrade byta till pappans schema så det blev jättemycket strul för det stämde ju inte alls så han kunde lämna/hämta. Hoppas verkligen de går med på att ändra det denna gång.
Låter inget vidare för dig
Känns mer och mer i svank och höfter nu, men hoppas innerligt jag håller mig på benen ett tag till även om det gör ont. Vill ju gärna kunna jobba till våren åtminstone. Återstår att se hur det blir.
Min son började förskolan i januari 2011. Just nu jobbar min man bara kvällar/nätter så det går inte att gå på hans schema. Fast det är bara till julen så får vi se hur det blir sen, annars jobbar han 7-16 så då lär det ju bli de tiderna. Men jobbar han fortfarande kvällar/nätter när jag blir sjukskriven så får jag väl försöka hämta och lämna på nåt sätt, men heltid lär det ju garanterat bli.