Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

Juni-barn

Bläää jag mår skitdåligt. Hade jag inte varit gravid och mått så här hade inget kunnat lura iväg mig till jobbet idag.

Har en gravid-app från Libero. Där står det så fint att den här veckan kan man räkna med att må ännu sämre då hormonerna ökar. För att må bättre igen nästa vecka visserligen men ändå. Hur ska jag kunna må sämre? Vecka nio här... 8+1

• RocketQueen

Jepp, alla mina säger olika. En säger att jag byter på fredagar, en på lördagar, kalendern här på FL säger söndagar och en app säger tisdagar. Varför blir det så egentligen? Har man ställt in samma BF så borde det ju vara samma hos alla. Sen har jag en app som säger en hel vecka mindre än de andra men jag tror att den bara räknar fulla veckor... Alltså hur många veckor man har gått, inte vilken vecka man är i.

• RocketQueen

Babygruppen gillar jag också. Den säger 8+2 och FL säger 8+0 så dom ligger ju rätt nära varandra.

• RocketQueen
    smultron87 skrev 2011-10-23 14:37:14 följande:
    Jag är i samma vecka överallt och byter samma dag. Jag är idag i vecka 4+3, alltså vecka 5. Kanske jag har samma eftersom att jag vet exakt datum när jag hade äl
    Jag vet också precis när jag hade äl men på alla apparna är det BF jag har skrivit in, inte när man hade äl. Så jag tycker ju att det borde vara samma... Ja,ja spelar ju egentligen ingen roll...
  • RocketQueen

Åh jag vill veta könet! Vet inte riktigt vad mannen säger, vi har inte diskuterat det än. Men jag tycker att allt det här är så overkligt och allt som gör att jag lättare kan lära känna och knyta an till den lilla är bra.

• RocketQueen

Jag har oxå hört det där om vul och missfall. Eller det jag har hört är att man inte vet hur mycket det påverkar och därför låter man bli och gör bara det i nödfall. Dumt att chansa om det inte behövs liksom. Och det låter inte helt orimligt i mina öron...

Jag tycker att det känns som att det äntligen börjar bli liiite bättre med tröttheten. Idag har jag säkert haft iaf två timmar då jag inte velat dö av trötthet. Så förhoppningsvis är man snart människa igen

• RocketQueen

Men det är väl oviktigt om det hjälper eller inte att smörja in mot bristningar. Känns det bra så är det bra helt enkelt. Om inte annat kan det kännas skönt att smörja in sig när magen växer eftersom det kliar en del...

• RocketQueen

Vecka 10 idag! Enligt en utav alla appar jag har. Jag väljer ju såklart att fokusera på den Illamåendet är bättre, kommer bara ett par gånger per dag istället för dygnet runt. Och nu har jag iaf ett par timmar varje dag då jag känner mig som människa. Tröttheten är också mycket bättre, även den ger mig några timmar varje dag att leva. Men oj vad stor magen är! Det går liksom inte att undvika att folk frågar nu...

• RocketQueen

Någon som har några tips på alkoholfritt vin?
    Jag drack det här idag www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/&sortdirection=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&varugrupp=Alkoholfritt&produkttyp=R%c3%b6tt&groupfiltersheader=Default&artikelId=195262&varuNr=1930&filters=varugrupp%2cprodukttyp%2c&referringUrl=%2fSok-dryck%2f%3fsortfield%3dDefault%26sortdirection%3dAscending%26hitsoffset%3d0%26page%3d1%26searchview%3dAll%26varugrupp%3dAlkoholfritt%26produkttyp%3dR%25c3%25b6tt%26groupfiltersheader%3dDefault%26filters%3dvarugrupp%252cprodukttyp%252c och det var verkligen ingen succé. Smakade bara äcklig saft.

Har tidigare provat den här www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/&sortdirection=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&varugrupp=Alkoholfritt&produkttyp=Mousserande&groupfiltersheader=Default&artikelId=551305&varuNr=1932&filters=varugrupp%2cprodukttyp%2c&referringUrl=%2fSok-dryck%2f%3fsortfield%3dDefault%26sortdirection%3dAscending%26hitsoffset%3d0%26page%3d1%26searchview%3dAll%26varugrupp%3dAlkoholfritt%26produkttyp%3dMousserande%26groupfiltersheader%3dDefault%26filters%3dvarugrupp%252cprodukttyp%252c som var helt okej.

• RocketQueen

Jag har börjat använda mammakläder. För att magen är så svullen att allt annat är obehagligt att ha på sig! Haha jag är verkligen jättetjock nu!

Svar på tråden Juni-barn