Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

Juni-barn

Jag drömde också mycket mer intensivt, det var det som fick mig att ta första grav.testet för jag minns att det var samma förra gånge. Jättekonstigt.
    Inatt har jag, tack vare tidsomställningen jobbat ett 13-timmars nattpass, gissa hur trött jag är idag? Suck...

• RocketQueen
    Dullidutt skrev 2011-10-30 20:32:52 följande:
    Haha, samma som jag då. Lagom kul. Och bara sovit ytligt idag, med mycket drömmar. 
    Har du kunnat sova något? Jag ska snart iväg igen. Sjätte natten denna veckan :/ 
    huu, jag jobbar också jättemycket. Brukar försöka jobba många nätter i rad så att jag kan vara ledig lite längre åt gången. Men nu tycker jag att det är mycket jobbigare med de långa nattpassen än vad jag brukar tycka i vanliga fall. Jag blir så mycket tröttare och jag får alldeles ont i kroppen. Igår när jag kom hem hade jag så ont i höfterna att jag inte visste vad jag skulle ta vägen... Och jag sover också skitdåligt rent ut sagt. Drömmer alldeles för mycket och vaknar nästan yr... Men lite skönt är det att se att man inte är ensam i nattmisären
  • RocketQueen

Jag tycker jag blir mer illamående av söta grejer. Till exempel blir jag ofta JÄTTEsugen på punchrullar, efter två tuggor blir det äckligt och det söta bara växer i munnen. Här är det halstabletter med eukaluptyssmak som gäller.

• RocketQueen
    Zvartaliljan skrev 2011-11-02 18:23:59 följande:
    Jag mår bara värre o värre....mina symtom ÖKAR för varje dag som går...så jag börjar verkligen tvivla på att det är en ofostrig graviditet som läkaren sa...över en vecka kvar till skrapning...det är en plåga att gå o vänta på Ska verkligen se till att de kolla NOGA innan de gör något...för som sagt...jag tror inte på det! Jag känner mig otroligt gravid! Byxorna passar inte längre, ingen mat vill stanna nere, foglossning, brösten är ömma o jag skulle lätt kunna sova dygnet runt känns det som....
    Det låter klokt, man har ju hört skräckhistorier om hur det inte kollats upp ordentligt. Och överlag är det alltid en bra idé att lita på att man känner sin kropp bäst själv. Klart det måste dubbelkollas, det har du ju absolut inget alls att förlora på.
  • RocketQueen

Idag har vi varit på inskrivning. Barnmorskans uträkning stämde exakt med den här på FL så jag är i v.10 precis som jag trodde. 9+3 för att vara mer exakt. Och imorgon ska jag tillbaka för att lämna blodproverna till kub-testet och lämna fler urinprover då de misstänker urinvägsinfektion. Har visserligen inga alls symptom men det var samma sist jag var gravid. Inga symptom alls men visst fanns där en begynnande infektion så det blev penicillin.
    Fick även tid hos en sjukgymnast då hon misstänkte att det onda jag känner i mina höfter är början till foglossning. Känns väl lite väl tidigt för det men det är typiskt min kropp. Jag är alltid den där som får de ytterst ovanliga biverkningarna av mediciner och sånt där...  Men om bara bebis stannar och håller sig frisk fram tills juni så får det vara värt att ha ont!

• RocketQueen

Idag har jag varit och lämnat blodproverna till kuben Så nu väntar vi bara på en kallelse till ultraljudet sen är det bara att hålla tummarna för att pyret mår bra.
    Nu ligger jag utslagen av illamående på soffan och är tacksam över att jag är ledig idag...

• RocketQueen

Smultron87: Jag antar det, så var det förra gången för oss iaf och det var bara några månader sen så jag tror inte så mycket har ändrats. Barnmorskan skickar en remiss till det sjukhus vi vill göra det på så kommer det en kallelse.

• RocketQueen

Yes remisser verkar populärt. Förra gången fick vi, bara några dagar efter inskrivningen, hem en kallelse till kub och en till rul. Så tror ni att jag går runt och väntar på den där kallelsen nu eller? Vill göra ultraljudet nuuuu!

Svar på tråden Juni-barn