Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

Juni-barn

Fick kompa från mitt nattpass idag efter bara tre timmar, helt underbart Gick ut med mannen och ett gäng kollegor iställetoch drack Fanta medan de fyllnade till. Riktigt skönt att vara nykter

Och när jag kom hem så hade jag fått min kallelse till spec.mödravården. Det känns så konstigt när man får en massa kallelser hela tiden. Undrar när man ska börja förstå vad det är som händer egentligen?

• RocketQueen

På sjätte försöket blev det ett tidigt missfall, på nästa försök blev det missfall i v.8, två försök till och vi hamnade där vi är idag.

På tal om kuben så gör vi det av den anledningen att vi vill veta om barnet är friskt Skulle det visa sig att allt inte står rätt till så är det inte omöjligt att vi väljer att avbryta. Men jag håller med, det görs massor av vul hit och dit. Jag har fattat det som att man helst vill undvika det då man faktiskt inte vet om det påverkar eller är farligt, samt att det finns en infektionsrisk, så jag skippar nog gärna det så länge inget konstigt händer.

• RocketQueen

Bläää, skitdag idag. Ni vet en sån där dag när man vaknar upp efter att ha sovit riktigt dåligt (mardrömmar hela natten) och mår skit, tröttast i hela världen och ett mysigt illamående på det. Dessutom så känner man sig allmänt skit. En sån dag har jag idag.. Tur att det kommer fler dagar..

• RocketQueen

Nu har vi vinterpyntat lite på framsidan med lite granris och lampor så nu känns det lite bättre. Nu tänkte vi nog åka till systemet och köpa lite glögg också så blir det ännu bättre Rekommenderar starkt en äppelglögg som heter Ä, mycket god alkoholfri glögg till blivande tjockisar

• RocketQueen

PIO: Min kallelse till spec.mödravården kom inom en vecka från inskrivningen. Tyvärr måste jag boka om den då jag är i London just det datumet. Hoppas jag får en ny tid snart. Och vi har vårt kub-ul på tisdag och jag är redan så nervös att jag knappt kan sova :-/

• RocketQueen

Åh vad jag är alldeles extra kär i min man idag! Först kör han mig till systemet för att jag bara tvunget måste ha en viss glögg som bara finns där och se körde han mig till Max för att jag bara tvunget måste ha mozzarella sticks! Haha snacka om att man bär känslorna utanpå!

• RocketQueen
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-11-16 19:55:06 följande:
    Lillalyckan: det e så härligt å läsa att din man e så snäll och omtänksam, mer sånt!!! Min e me en riktig pärla även om jag är ett riktigt odjur.
    Han är fantastisk, han har en förmåga att hitta de där små sakerna som gör att saker och ting känns lite bättre. Ibland när jag är lite sådär extra känslig börjar jag ibland tänka på vilken tur jag har som har honom som orkar med mig fast jag kan vara ett riktigt monster ibland och då blir jag lipfärdig igen. Haha och det känns som att det händer oftare numera!
  • RocketQueen

Men åh vad trött jag blir, fick en kallelse till spec.mvc. Ett datum då jag är utomlands, ska försöka ändra tiden, självklart bara telefontid tidig förmiddag vilket inte är så trevligt för nån som i vanliga fall går oh lägger sig vid 07-tiden. Telefonkö, sen får jag höra att jag kommit fel, blir kopplad, får höra att jag kommit fel igen, får några andra nummer att testa, får fatt i någon som inte kan ändra tiden men som lovade att lämna en lapp till nån som kan. Suck, hur stor är chansen att det blev rätt nu tro? Nu ska jag gå och lägga mig iaf!

• RocketQueen
    Zvartaliljan skrev 2011-11-17 12:41:19 följande:
    usch jag mår illa som satan o det bara snurrar i huvudet, har sovit typ 3 timmar/natt senaste nätterna...ensam hemma nu med en sjövild pigg 5½-åring och en 2-årig son med 40 graders feber o vattkoppor precis överallt så han är världens gnälligaste just nu, han har t.o.m koppor på penis, pung, i rumpan, i munnen o i näsan, ÖVERALLT! Tycker verkligen synd om honom men jag orkar inte med mer gnäll nu...blir tokig!!!!
    Åh stackarn! Jag minns när jag hade vattkoppor, hade till och med koppor i ögonen! På ögonvitorna! Det var vidrigt... Nu var det ju lättare för mig för jag var runt 13 så det var lite lättare för mig att förstå vad som hände.

Lyckades såklart inte somna efter min telefontidseskapad  i morse  så det blev ynka fyra timmars sömn... Suck...
  • RocketQueen

Sweet life: Kan du inte hitta på att du är så bakis sen dagen innan att du kräks bara du luktar på en drink? Det brukar de flesta ha överseende med

Åh vad jag är avundsjuk på er som inte oroar sig, det måste vara härligt... Själ har jag nöjet att dras med GAD som det heter så oron är en del av vardagen, kul..

Svar på tråden Juni-barn