Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

OHs mamma skrev 2011-10-09 11:32:38 följande:
    Jag har ett litet dilemma...egentligen skulle jag vilja vänta åtminstone till vecka 12 med att berätta på jobbet att jag är gravid för jag började där i augusti (lite tidigt att bli gravid kanske...), MEN magen är hur svullen som helst redan nu och fortsätter det så här så går det inte att dölja! Då känns det ju lika bra att berätta innan folk börjar spekulera...eller?

Vi ska berätta för våra föräldrar på fredag, det känns bra att de får veta tidigt. Vi hade tänkt beställa en storebror tröja till sonen men nu är det lite för sent för jag har glömt att beställa den. Finns det några affärer som säljer såna tro? Vad finns det för andra lite roliga sätt att berätta under en middag?
    Grattis!
    www.gladagrodan.se beställer du trycket eller hela tröjan.
  • Havsjungfrun

Jippie! Jag hoppar in här igen! (Har allt haft koll på er). Det var trots allt inget missfall jag när jag fick min blödning för 2,5 v. sedan. Fick inte komma på undersökning trots tilltagande illamående. Hat spytt och mått illa i en vecka nu vilket har gjort att vi verkligen varit misstänksamma så jag hade bokat ett privat vul på torsdag.Hade dock en liten blödning till igår så idag var jag på vul och se där, där fanns en liten krabat med ett tickande Hjärta. Är nu 8+0. Var en underbar skön känsla!

Sweet life skrev 2011-10-24 16:52:43 följande:
    Fick precis ett mail(!) från min sambo där han skriver att han anser att jag bestämt mig att fullfölja den här graviditeten utan respekt för hans åsikt... Vill bara lägga mig och gråta!!! Trodde att vi efter det senaste samtalet var överens!!!
    Hoppas verkligen att han snart tar sitt förnuft till fånga! Kram
  • Havsjungfrun

Vill inte veta könet. Har fått bli en spännande överraskning med båda de andra och det ska det få bli den här gången också.

• Havsjungfrun
    smultron87 skrev 2011-10-24 21:01:07 följande:
    man ökar risken för missfall vid VUL, det är därför man helst inte gör VUL
    Det undrar jag om det stämmer. Gjorde ett idag p.g.a. en blödning och det kändes ju knappt. Sex borde i så fall vara mycket farligare men det avråds vi inte från.
  • Havsjungfrun
    Gullgrodan skrev 2011-10-25 07:59:39 följande:
    Idag förlova jag och min sambo oss, hoppas på ett positivt besked imorrn vid VUL.
    Grattis till förlovningen! Hoppas att allt ser bra ut imorgon.
  • Havsjungfrun
    gizmolarson skrev 2011-10-25 13:48:57 följande:
    var å gjirde vul igår eftersom jag hade fått "missfall" förra tisdagen kom det massa blod å två stoooora klumpar..men vad såg vi..jo ett levande foster..så då är väl man gravid igen då??!!
     fast nu blir jag nojig att bebis kanske var för lite..en vecka hit å dit..kan man mäta så fel?

jag som är en riktigt lattemorsa som dricker ca 5-7 latten om dan kan nu inte dricka en..suck..
    Samma här! Fick en blödning med ett slemig brunaktig kladd för 2,5 vecka sedan. Både bm och jag trodde att det var missfall. Var på ett vul igår eftersom jag hade en liten blödning till och där fanns en bebis! Visst är det fantastiskt! Pratade med bm idag och hon berättade om en patient som hade kommit akut och som verkligen störtblödde och hon födde ett fullt friskt barn, men visst bllir man livrädd och tror det värsta. Hoppas att vi klarar oss från fler blödningar nu! Hur långt gången är du?
  • Havsjungfrun

Har fått Lergigan comp utskrivet idag. Får se om det hjälper mot illamåendet denna gång.

• Havsjungfrun
    Sweet life skrev 2011-10-26 11:05:43 följande:
    Så bra gick den tentan, spydde i min medhavda påse efter 25 minuter och lämnade in en nästan blank skrivning. Satte mig utanför och grät floder...

Men, det finns alltid omtentor!
    Åh, din stackare! Du sår sikta in dig på omtentan och hoppas på att du mår mycket bättre då.
  • Havsjungfrun

Någon mer som känner sig heldäckad av Lergigan comp? Fick det igår och har varit helt slut hela dagen. I alla fall inte mått lika illa.

• Havsjungfrun
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-10-27 08:58:39 följande:
    Jag äter också dom och man blir helt golvad av dom första tabletterna, men det blir bättre. Äter ca 3 om dagen för att kontrollera illamåendet och nu efter 1 1/2 vecka märker jag inte av tröttheten lika mycket. Och dom hjälper faktiskt. Fast jag e alltid lite rädd att stoppa i mig piller när jag e gravid så hoppas jag kan sluta med dom snart.

Skönt att dom hjälper för dig med:) 
    Har gått ner från två stycken tre gånger om dagen till en tre gången om dagen för att se om det gör någon skillnad. Åt dem med sonen också men tyckte inte att de gjorde så stor skillnad då. Nu har jag sluppit att spy två morgnar i rad och mår inte lika illa. Åt dem typ. till v. 14 med honom tror jag.Vill ju som sagt inte äta mer än nödvändigt men man ska ju fungera också, särskilt när man har andra barn att tänka på.  
Svar på tråden Juni-barn