Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

Tess1979 skrev 2011-12-02 19:45:28 följande:
    Jag har en dotter som kommer att fylla 2 när bebisen kommer, och jag vet inte heller hur jag ska göra med barnvagn... Hade helst sluppit att ha dubbelvagn, men vet inte om man kommer undan det. Bara ståbräda tror jag inte kommer att räcka. Men jag tror nästan att jag kommer att spana efter en begagnad denna gång, känns på tok för dyrt med en helt ny. Vi är mitt upp i husköp och det är dit mycket pengar kommer att gå den närmsta tiden, så en dyr barnvagn passar inte in i budgeten just nu... Kommer nog dock att ha kvar Emmaljungan (som jag köpte ny till dottern) att ha som extravagn när man bara är iväg med ett av barnen. Jag har inte ens börjat tänka på vilken barnvagn jag vill ha, det skjuter jag längre bort i framtiden just nu
    Vi har 21 månader mellan våra två första barn och jag hade aldrig klarat mig utan syskonvagn. Båda barnen var hemma med mig och vi var ofta ute och gick. Gjorde oftast ärenden med båda barnen. Skönt när storebror kunde få somna om han ville. Hade en Mountain Terrain, som Urban Julngle men off-road-varianten. 
  • Havsjungfrun
    Sweet life skrev 2011-12-03 11:03:18 följande:
    Förlåt om jag drar ner stämningen här, men jag måste få skriva av mig....

Jag sitter hemma hos mamma och äter en mysig frukost när jag dum som jag är kollar mailen i telefonen... Det kommer ett mail från min "sambo" eller vad f*n jag ska kalla honom där han klart och tydligt markerar att jag nu är ensam med den här graviditeten och att jag ska flytta ur huset så fort som möjligt..

Han vill alltså inte ha något med mig, eller det kommande barnet att göra. Han kan tänka sig att betala det han enligt lag är skyldig att göra, men absolut inte finnas för barnet... För jag har tagit det här beslutet så mot hans vilja att han aldrig kommer kunna se på mig utan att känna enorm ilska....

Så här sitter jag, ensam i gästrummet hos mamma och tårarna bara forsar. Jag kan inte berätta för henne, för hon har redan klargjort att abort är det bästa alternativet. Och "hem" ska jag på måndag efter det som skulle bli en trevlig julbordskryssning med mina syskon...
    Åh, stackars dig! Hoppas att allt ska lösa sig för dig, utan din "sambo". Stora kramar
  • Havsjungfrun

AgnesGN skrev 2011-12-03 22:11:19 följande:
    Tror aldrig jag kommer hitta rätt i barnvagnsdjungeln! Detta är mitt första barn och jag fattar inte alls vad ni snackar om... =P Jaja, bara börja gå efter jul på barnvagnsaffärer och prata, provköra, klämma, känna och vika ihop... =P

Hade aldrig vågat köpa ett angelsound, jag hade fått nojjen om jag inget hörde. Sen känner jag oxå som så att jag inte kan påverka något hur som helst, så varför nojja? Hoppas jag inte förolämpar någon nu bara... =)

Jag har oxå "outat" mig nu inför stor del av släkten och nu börjar det spridas bland vänner. Jag hoppas allt går vägen nu, men om det inte gör det så är det väl bra att folk vet varför man mår dåligt. Nu är det ju verkligen en bebis där i magen, en mkt liten förståss, men dock en bebis. Går in i v. 14 imorgon, 13+0. Känns helt underbart. Dock längtar jag lite efter att illamåendet ska börja avta, halsbrännan har kommit och gott och är nu värre än nånsin på kvällarna. Men jag gillar läget och försöker att inte klaga alltför mkt... Flört
    Ta tid på er så att ni hittar rätt vagn för er, den ska ju passa både bebis, mamma och pappa. Tycker att det är en otroligt hysteri runt dessa vagnar nu för tiden. Lufthjul är definitivt att rekommendera, oavsett vart ni bor. Ej vikhandtag o.s.v.
    Man behöver inte byta en massa gånger. Behöver definitivt inte köpa en ny vagn till varje barn...

Zvartaliljan skrev 2011-12-03 22:21:41 följande:
    Har en vän som är inne på vagn nr.16 till sin 2-åring Drömmer
    Allvarligt... Har hon inget bättre att lägga sin tid och pengar på?

• Havsjungfrun
    Zvartaliljan skrev 2011-12-04 11:20:14 följande:
    Nej...finns de som lägger massor med tid o pengar på hästar eller andra hobbys, hennes hobby är barnvagnar, vad är problemet??
    Hobby, ja det kanske det blivit i hennes fall då.
  • Havsjungfrun
    OHs mamma skrev 2011-12-04 14:44:40 följande:
    Jag skulle nöja mig bra med den liggvagn vi har, om det inte vore för att jag tvekar om sonen verkligen orkar stå på en ståbräda alla gånger. För vad gör jag om han vägrar? Kan inte direkt bära hem honom då....Svärmor förstår inte "problemet" och tror inte han kommer vilja åka syskonvagn....men jag tror nog inte att hans vagnåkande kommer ändras drastiskt på ett halvår. Eller vad tror ni? Han älskar att åka vagn och går gärna ibland men inte alls långa sträckor och inte när han är trött eller sjuk. Han kommer vara 2 år och 5 månader när bebisen kommer.
    Skulle sata på en begagnad syskonvagn. Har 21 månader mellan mina och vi använde syskonvagnen massor. Skönt när de blir trötta och behöver sova, om man ska gå långt eller om de som sagt bara är lite trötta. En 2,5-åring är ju inte så stor. Ni kan ju skaffa en ståbräda till den vagnen som ni har också så kan ni variera efter tillfälle.
  • Havsjungfrun
    Zvartaliljan skrev 2011-12-05 13:07:58 följande:
    Har haft slemmiga blödningar hela natten och ont i magen Fanns ingen ledig läkartid före imorgon så måste gå o vänta så länge
    Håller tummarna för er! Jobbigt att behöva vänta på att få ett besked om hur liten mår...
  • Havsjungfrun
    Zvartaliljan skrev 2011-12-06 10:46:12 följande:
    Allt gick bra, liten sprattlade runt så fint på vul idag Hjärta Jag blöder fortfarande men läkaren kunde inte se vart det kom ifrån men han trodde det bara var något blodkärl som brustit i tappen.
    Vad härligt!!! :)
  • Havsjungfrun
    RocketQueen skrev 2011-12-07 01:50:16 följande:
    Blev ni erbjudna erbjudna ett läkarbesök i samband med inskrivningen? Jag fick en tid i v.11 som blev inställd och ska nu dit imorgon istället (eller tja, idag blir det ju) men jag är lite nyfiken på vad det går ut på?
    Nej, inte någon av graviditeterna.
    Sweet life skrev 2011-12-07 14:23:34 följande:
    Hej tjejer!!

Hur mår ni? Jag har fått tillbaka mitt illamående och efter en underbar limpmacka med kantareller i förmiddags så var det bara att springa till toa och både mellanmålet och frukosten kom upp. Att kräkas trattkantareller är INGEN höjdare!!

Men en liten fråga. Är det bara jag som kan bli såhär hysteriskt panikkissnödig från ingenstans? Eller borde jag ringa BM och höra mig för om det kan vara UVI? Det gör inte ont när jag kissar och jag har ingen feber som jag under min utbildning fick lära mig att man ska ha...
    Fortfarande lika illa. Har börjat jobba halvtid igen och direkt jag kom ur bilen här hemma spydde jag som en gris... Åh, det kan jag tro. Det gäller att välja mat efter dess spytrevlighet när man tror att det kan bli aktuellt.
  • Havsjungfrun
    JennieJ skrev 2011-12-07 17:35:12 följande:
    Kors i taket + Idag har jag inte tagit någon illamåendetablett och inte heller spytt mår lite illa men de är mest när jag inte ätit på en timme typ. Är de kanske så att mitt illamående börjar släppa. Vågar jag hoppas på detta? Är ju första dagen på 9 veckor jag sluppit tabletter och äcklig spya :-P är nu i vecka 13+3
    Vad skönt för dig!
  • Havsjungfrun
    Sweet life skrev 2011-12-08 08:49:32 följande:
    Va snööö? Vem har lovat det? För här ute i den förbannade kustkommunen jag bor har vi ju massvis med plusgrader heeeela tiden!

Jag älskar mina mammabyxor!
    Mammabyxor är bäst. Har använt dem sedan vul v. 8+0, så skönt att slippa att det klämmer åt!

Heja snön! Här ligger det lite, lite sedan ett par dagar tillbaka. Har 5,5 minus här i Bohuslän idag. Är dock orolig för halkan och SKA införskaffa ett par broddar nu! Någon som har tips på några bra? 

I övrigt så har min våg fastnat. Gick ner 2 kg. först och sedfan upp ett halvt och där står den sedan flera veckor nu. Är i och för sig glad att den inte rusar i väg då jag redan väger förmycket, kilona kommer nog tids ändå. Hoppas på att bebis växer bra ändå.  
Svar på tråden Juni-barn