Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

JennieJ skrev 2011-11-02 14:46:47 följande:
    Kul att läsa att så många har fått se de lilla hjärtat slå! Hoppas på desamma nästa onsdag när ja ska göra mitt ultraljud att de är ett vackert hjärta som slår förfullt. Har inte skrivit här inne på länge då jag är riktigt dålig hela tiden. Spyr i tid å otid trotts illamåendetabletter utskrivna, ont som sjutton i magen och ryggen och via undersökning fått veta att urinblåsan och livmodern bytt plats vilket sker hos 15% av kvinnor som fött barn och där med flödar inte blodet lika lätt vilket gör att de gör riktigt ont. Trött dygnet runt och sover ca 15 timmar per dygn, tarmarna bråkar och trotts jag fått laktolos utskrivet och en annan medicin så blöder jag från tarmarna då jag är förstoppad och de spricker i blodkärlen, ont i brösten och dom läcker bröstmjölk trotts de var 6 år sen jag sluta amma! Har även fått hela ansiktet fullt med finnar för vara exakt så 14 st äckliga finnar, tandköttet blöder och tappat massa hår, mår illa så fort min 7 månader valp går förbi då jag inte klarar lukten av hund, och infektion mellan skulderbladen pga av liggläge i snart 2 veckor. Summan av kademumman njuter jag tyvärr inte över graviditen för tillfället där med önskar jag inte heller bort den men vill bara kunna stå på bena och leva som normalt med mina barn och man! Åh de var skönt att få klaga lite då jag tycker ärligt synd om mig själv!
    Åh, din stackare! Hoppas att du kommer att må bättre om ett par veckor och kan ta dig upp ur liggläge igen. Var lite skillnad med första barnet då man inte behövde ta hänsyn till någon annan, förrutom möjligtvis sambon då. Nu vill man ju finnas där för sina barn och kunna vara med dem.
  • Havsjungfrun

Idag ska jag ha egnetid med min goa kompis. Vi ska ta oss en tur någonstans om vi inte riktigt har bestämt ännu. Ska bli mysigt. Ikväll har vi bara dottern hemma så då blir det till att bara rå om henne. Ska bli en mysdag helt enkelt! Bort illamående, bort...

• Havsjungfrun
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-11-04 14:12:12 följande:
    Varför måste man ha en sån satans äcklig smak i munnen hela tiden. Försvinner ju bara precis när man äter nått. Och är det nån mer som har fått förändrat luktsinne? Allt luktar konstigt, inte ens mannens nyborstade tänder luktar gott. Jag bara gnäller å gnäller...... Snälla bli v 12 snart så jag kan få ett liv igen.
    Samma här! Allt smakar skit, mellan godiset ;) Det mesta luktar skunk, speciellt familjens andedräkter. Lite jobbigt när barnen vill pussas, eller mannen för den delen. Avskyr cigarettrök som man tyvärr måste ta sig igenom för att komma in i vissa affärer och köpcentrum.
    Min make tycker att jag är en riktig gnällpotta och att det var precis det här som han bävade för med nr. 3... 
  • Havsjungfrun
    stjärnfrukt skrev 2011-11-04 18:26:47 följande:
    Hej vänner!

Tack söta ni som höll tummarna för mig, för idag fick vi se det lilla livet!!
    Hjärtat bankade på, och den lill* sparkade en hel del, såg verkligen ut som en liten bebis!!!!!
    Trodde inte jag skulle fatta var nått var, men där ser man! Hade en ordentlig navelsträng också som man kunde se hur den pumpade, och ja, allt såg bra ut med fostervatten och så också.

Även pappa & prinsessan fick komma in och se bebisen! Fast först efter att bm kollade så allt såg bra ut, sen gick hon igenom allting igen. Känns jätteskönt!

Kramar & trevlig helg!

Vad skönt! Grattis!   
  • Havsjungfrun
    Millavanilla skrev 2011-11-04 23:34:57 följande:
    Var på vul idag. Min gynekolog såg inget foster så jag ska framkalla ett missfall. Känns inget bra alls just nu. Hoppas på tur för er andra.
    Usch, vad tråkigt! Stor kram till dig!

Stjärnfrukt: Underbart skrivet, håller med dig. Kram 
  • Havsjungfrun
    LillaGrynet skrev 2011-11-06 00:31:00 följande:
    Längtar till jag ska berätta för min son att han ska bli storebror när berätta ni för era barn att dem ska få syskon?
    Vi berättade för en vecka sedan, d.v.s. när jag var 8+6. Anledningen till att vi berättade så tidigt var att jag mår så hemskt illa och vill kunna förklara för mina barn varför jag ligger som en hösäck i soffan mest hela tiden.

Bor i Bohuslän.

Dags att börja jobba halvtid efter att ha varit sjukskriven p.g.a. min helgalna arbetssituation. Ser inte fram emot det...    
  • Havsjungfrun
    gizmolarson skrev 2011-11-06 17:00:50 följande:

fanns det ingen sida där några lagt upp bilder på sina magar?

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m61332798.html
    TS : Kan du inte lägga bildtrådslänken i ts också? Så är den lätt att hitta för nytillkomna.
  • Havsjungfrun
    queen skrev 2011-11-07 14:28:25 följande:
    Jag har hört att banan smakar likadant på vägen ner som upp. Jag har inte själv spytt, bara mått illa. Men fick det tipset om jag ville stoppa fingrarna i halsen så skulle jag käka banan:)
    Startar varje graviddag med en halv banan. Ni kan ju gissa varför.... Kan dock tillägga att jag inte är så förtjust i bananer längre.
  • Havsjungfrun
    Aikotakara skrev 2011-11-07 16:06:39 följande:
    8+1 idag. Mitt illamående försvann konstigt nog förra veckan.. Jag hann må illa i drygt en vecka ..Men trött är jag fortfarande. Jag hoppas att illamåendet håller sig borta i fortsättningen. Ska ju åka till Spanien på fredag.. vill inte må dåligt då :( Man blir så klen och orkeslös när man mår sådär.

Hoppas att illamåendet klingar av för er som mår dåligt~
    Kan i så fall trösta dig med att man brukar må mycket bättre när man är borta. Jobbigt dock med nya dofter och smaker som man annars hade supernjutit av. Hoppas att du får en härlig resa!
  • Havsjungfrun
    Gullgrodan skrev 2011-11-07 20:03:05 följande:
    Blödde under samlaget så vi fick avsluta
    Ring för en koll. Låter som mer än normal samlagsblödning då för det brukar i alla fall för min del inte upptäckas förren efteråt. Hoppas på att det snart ger med sig.
Svar på tråden Juni-barn