Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

Dricker normalt sett i princip bara kranvatten och vi har jättegott sådant. Nu smakar det superill. Varma drycker funkar inte, Dricker Wishyvatten för att få bort en svampinfektion i munnen som jag absolut inte får ner medicinen mot, får dock ta små klunkar i taget. Inget med den minsta lilla dragning mot surt funkar. Drack lite julmust igår men inte ens det var så gott.

IdaElinLivia040611 skrev 2011-11-13 10:38:22 följande:
    Vecka10 nu inte lång tid kvar till spökveckorna. Gud va jag längtar efter att njuta av mat och matlagning.
    Sista dagen i v. 11 nu men har nog några veckor kvar innan illamåendet lugnar sig. Längtar också efter att kunna äta och njuta. Ska i alla fall äta Fars dags-middag hos mina föräldrar idag och jag hoppas att den ska smaka någotsånär gott i alla fall.

• Havsjungfrun
    M karl skrev 2011-11-13 11:17:40 följande:
    Är nu inne i v.12 (11+1) och inget blod ännu. Hoppas att det går vägen denna gång.
    Härligt! Håller tummarna! Går också in i v. 12 snart, sista dagen i v. 11 nu.
  • Havsjungfrun
    RocketQueen skrev 2011-11-13 19:51:29 följande:
    Då var det dags att oroa sig igen... Har fått småblödningar så nu är jag sjukt nervös, orkar inte med fler missfall :-/
    Håller tummarna!
    Uddabus skrev 2011-11-13 13:05:35 följande:
    Pappan här hemma verkar ha lugnat sig en del peppar peppar... Så nu njuter jag av lugnet så länge... :)
    Låter ju positivt, hoppas att det fortsätter så då!
  • Havsjungfrun
    Josenoah skrev 2011-11-14 09:44:42 följande:
    Äntligen börjar illamåendet ge med sig lite, känner mig pigg på en gång :) är i mitten på vecka 10 nu. På torsdag ska jag till läkaren ska be om ett vul då jag är så jäkla orolig för mitt myom som sitter mitt i livmodern :/ dem kan nämligen växa av gravid hormonerna. Jag är riktigt stor så har lite orosmoln att den har växt oxå :( kram till alla er
    Usch, vad oroligt. Vad kan de göra i så fall? Håller tummarna för att det inte har växt!
  • Havsjungfrun
    lycka 4 skrev 2011-11-15 09:14:02 följande:
    Jag väljer att inte göra kub av just den anledningen !
    Samma här!
  • Havsjungfrun
    Polarlantis skrev 2011-11-15 09:44:23 följande:
    Förra gången jag var gravid tänkte jag mer att ok, då får vi ta det bekymret då och vi skulle göra KUB. Det visade sig dock inte finnas ngt levande foster så kub gjordes aldrig. Nu är jag mer tveksam...för jag säger som du, hur ska man kunna ta beslutet att avbryta då? Å andra sidan, vill man bära ett barn som kanske inte lever efter födseln? Det är jättesvåra frågor detta, inte alls ngt som man ska ta lätt på...Tykcer ni ska prata ordentligt med varandra innan så han verkligen förstår vad det är han begär av dig. Min sambo har inte förens nu förstått mer vad det betyder att vara gravid...det är ju inte verkligt för dom som det är för oss...
    Inga lättta saker att ta beslut om. Här på fl verkar det dock gå inflation i kub-undersökningar av anledningen att man vill se sin bebis tidigt men man kan ju faktiskt göra ett vul i alla fall om man vill det.
  • Havsjungfrun
    Polarlantis skrev 2011-11-15 10:27:22 följande:
    Håller med om att det verkar vara ett himla kollande överallt! Pga av MA utan sypmtom på att något var fel, hade jag fått lovat mig en koll i v 7 så det känndes jättebra, nu vet jag att den lever! Men att ta KUB för att se bäbisen är idiotiskt, då kan man ju bara boka ett vanligt UL!
    Jag fick också göra ett vul p.g.a. blödningar. Vet att hjärtat slår och hoppas på att allt ska gå bra precis som vid de andra två barnens graviditeter.
  • Havsjungfrun

Den här lill* blev till på första försöket, hade tagit ut hormonspiralen en veckan innan trolig befruktning. Med 1:an tog det fyra försök och med 2:an två. Så vi har haft turen att det gått fortare för varje gång.

Här är det ingen rolig dag! Spydde galla imorse, verkligen det värsta man kan tvingas spy upp. När jag gick över skolgården efter sista lektionen idag trodde jag att jag skulle spy när som helst. Klarade mig i alla fall tills jag kom ur bilen hemma. Tur att det är frost så att det inte stinker spy utanför huset. 

• Havsjungfrun
    Sweet life skrev 2011-11-15 17:06:24 följande:
    Åh, ibland är min karl bara för go!!

Ringde honom i eftermiddags och sa att jag var sugen på kinamat, så efter han vart på utvecklingssamtal med äldsta dottern kom han hem och sa att vi måste fira hennes A rakt igenom med kinamat...

Så nu ska jag moffla fyra små rätter och sen en friterad banan med glass!
    Härligt!
  • Havsjungfrun
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-11-15 18:16:33 följande:
    Havsjungfrun: ja fy för å spy när man har en tom mage. Har mått dåligt hela dagen men så nu helt plötsligt på kvällen mådde jag lite bättre så jag till och med fick i mig middag. Det pendlar upp och ner hela tiden. Men snart så e det över, eller väsentligt bättre i alla fall:)
    Gott att få något i magen. Tyvärr brukar mitt illamående inte lugna sig förren i v. 17-18 enligt mina dagböcker från de tidigare graviditeterna så det blir nog så här i några veckor till misstänker jag. Skönt för er som det brukar ge sig för runt v. 12.
Svar på tråden Juni-barn