PetraK skrev 2011-11-02 05:04:15 följande:
Hej!
Jag joinade eran bildtråd så jag joinar er här också :).
Jag är i nionde veckan (8+4 idag), bf 8 juni.
Fick ett tidigt mf i augusti och hade en gynundersökning för ca två-tre veckor sen pga det, var svullen i magen osv så jag ville se att allt var som det skulle. Eftersom jag blev gravid innan den så gjorde dom ett vul för att se så allt satt där det skulle. En liten pulserande ärta på 4 mm fick vi se :). Jag går runt och oroar mej som tusan för mf/ma och kan inte alls tro att det verkligen ska bli en liten bebis av allt det här, så för att stilla oron har jag bokat in ett till ul nästa fredag. Jag vill se att den växt och lugna mina nerver lite.
Den 30 november ska vi göra kub-test. Jag har varit på inskrivning hos barnmorskan, vi pratade bara, inga prover, vikt eller så osv, lite konstigt tyckte jag faktiskt. Men det blir den 7 december.
Förövrigt har jag ömma bröst, illamående till och från under hela dagarna samt toktrög mage. Men det är så mysigt att vara gravid ändå :). Vi har berättat för våra familjer, det är bara svärfar och ena svågern som inte vet och dom ska få veta i helgen. Känns skönt :).
Någon mer som har berättat för familj/vänner?
Våra familjer och närmaste vänner vet. Berättade för barnen i förrgår eftersom jag mår så dåligt. När de kommer till skola och dagis igen nästa vecka vet nog hela världen ;)