Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

nenne87 skrev 2011-10-30 04:55:52 följande:
    Jag har oxå haft två dagar som jag mått ganska så bra faktiskt. Min kropp har en tendens att må bättre på helgen, samma vissa förra veckan! Men tror det helt beror på sömnen, sover jag många timmar på natten så mår jag nästan som vanligt på dagen. Sug och hunger har jag herrns tiden men inte sugen på något speciellt bara! Har gått in i vecka 8 nu och allt känns väldigt bra! Hur har ni det med välbefinnandet??
    Kraven släpper när det är helg och det tror jag också påverkar.
    Dancia skrev 2011-10-30 09:49:01 följande:
    En fråga till er:

Är det fler som alltid drömmer mer intensivt och kommer ihåg drömmarna väldigt tydligt när ni är gravida? Jag har haft det så varje gång jag varit gravid och jag bara måste få veta varför det är så ;). Är det någon som hört om det finns en förklaring?  
    Jag med. Särskilt om ormar till höger och vänster, avskyr sådana.

• Havsjungfrun

Är i v. 10 idag! Berättade faktiskt för barnen igår. Tycker att det är så jobbigt när jag inte orkar med dem på samma sätt p.g.a. allt illamående och då känns det lättare när man kan förklara varför. Nu när jag sett hjärtat slå hoppas jag att allt ska gå väl. De blev som förväntat jätteglada. Sonens ögon riktigt strålade och lillasyster tyckte ju att det var stort att hon ska bli storasyster också. Oj, vad de ska byta blöjor, bära bebisen och ta hand om den. Nu har de lov denna veckan men sedan är det väl officiellt kan jag tro. 

• Havsjungfrun

Är fruktansvärt sur i magen på kvällen. Det känns som om en halvliter magsyra ligger och skvalpar runt där ner. Någon mer som känner igen det? Igår spydde jag t.o.m. det sista jag gjorde trots Lergigan Comp. Är nog sämre på att äta ofta på kvällen. Har försökt att få i min Gaviscon men de smakar ju sååå illa. Suger gärna på en "Jättesalt" men gillar dem bäst när det saltaste är borta. Polkagrisar som jag knaprat på mot illamåendet de andra två graviditeterna får jag knappt ner.

• Havsjungfrun
    stjärnfrukt skrev 2011-10-31 19:40:49 följande:
    Och nu vart Piggelin beställd :D Jag provar ALLT just nu, haha, och den glassen är ju sååå god :)
    Tack för din kommentar förresten :) 
    Åh, då ska jag testa det imorgon.
  • Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2011-11-01 09:15:25 följande:
    Förresten så är embryoperioden över nu och det är ett foster
    Visst är det häftigt! Känns som ett stort steg på vägen :)
  • Havsjungfrun
    sophieand skrev 2011-11-01 15:47:34 följande:
    Hej tjejer! Jag har inte skrivit på ett tag, ar varit och är fortfarande mer eller mindre helt däckad av illamåendet. Trodde ett tag att det kanske skulle bli än sist, men icke. Dåligt samvete för min lilla 3,5 åring som har världens tråkigaste mamma och en pappa som jobbar borta hjälper inte att lätta samvetet för någon. Jag funderar på lerigan som vissa skrivit om...kan man ringa bm å be om såna eller måste man till läkare?
    En läkare skriver ut men den kontakten kan bm förmedla.
  • Havsjungfrun
    smultron87 skrev 2011-11-01 20:06:47 följande:
    varför går ni och gör VUL?
    Eftersom jag haft blödningar kollade de upp att allt var bra och det var det som tur var. Annars görs inga vul här om det inte finns någon oro.
  • Havsjungfrun
    PetraK skrev 2011-11-02 05:04:15 följande:
    Hej!
    Jag joinade eran bildtråd så jag joinar er här också :).
    Jag är i nionde veckan (8+4 idag), bf 8 juni.
    Fick ett tidigt mf i augusti och hade en gynundersökning för ca två-tre veckor sen pga det, var svullen i magen osv så jag ville se att allt var som det skulle. Eftersom jag blev gravid innan den så gjorde dom ett vul för att se så allt satt där det skulle. En liten pulserande ärta på 4 mm fick vi se :). Jag går runt och oroar mej som tusan för mf/ma och kan inte alls tro att det verkligen ska bli en liten bebis av allt det här, så för att stilla oron har jag bokat in ett till ul nästa fredag. Jag vill se att den växt och lugna mina nerver lite.
    Den 30 november ska vi göra kub-test. Jag har varit på inskrivning hos barnmorskan, vi pratade bara, inga prover, vikt eller så osv, lite konstigt tyckte jag faktiskt. Men det blir den 7 december.

Förövrigt har jag ömma bröst, illamående till och från under hela dagarna samt toktrög mage. Men det är så mysigt att vara gravid ändå :). Vi har berättat för våra familjer, det är bara svärfar och ena svågern som inte vet och dom ska få veta i helgen. Känns skönt :).
    Någon mer som har berättat för familj/vänner?
    Våra familjer och närmaste vänner vet. Berättade för barnen i förrgår eftersom jag mår så dåligt. När de kommer till skola och dagis igen nästa vecka vet nog hela världen ;)
  • Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2011-11-02 11:04:56 följande:

Precis så jag tänker också, så snart vi berättat för dottern som blir 4 i december så vet nog A L L A ! Det gör mig egentligen inget men för hennes skulle också så väntar vi. Hur förklarar men för en snart 4 åring att man måste vänta ända till sommaren. Tidsperspektiv är svårt
    Vår minsta är också fyra och det är klart att hon vill ha bebisen nu. Här övervägde dock att kunna förklara varför mamma mår som hon mår...
  • Havsjungfrun

Någon mer som har ortoligt ont av sina familjs andedräkter? Blir spyfärdig vid nära prat och pussar av barn och man. Tar ett djupt andetag innan. Lite jobbigt vid sex dock...

Svar på tråden Juni-barn