-
Samma här!!! Varit på teaterresa med min klass idag och är sååå otroligt trött på ouppfostrade barn som inte kan uppföra sig. Normalt sett brukar även de som har svårt med det i vanliga fall fixa det när man är i väg på något. Har inget tålamod för sådant beteende just nu. Skulle vilja gå hem på stört och bara boa och invänta bebisen.MissFörstånd skrev 2012-03-06 15:13:53 följande:Åhh vad jag längtar till Juni!!!
-
Uddabus skrev 2012-03-06 16:54:20 följande:Då hade du inte orkat med min 7 åring som är en plåga just nu... Som bara säger emot, tjafsar, skriker, snutig osv... Men tackar för maten osv... Ouppfostrad... Nä verkligen inte... Bara inne i en 6-7 års trots...Är trotsa allt stor skillnad på hur barn beteer sig hemma och borta. Hemma ska man kunna trotsa på ett helt annat sätt. I de här barnens fall handlar det verkligen om uppfostran eller icke uppfostran snarare...Sweet life skrev 2012-03-06 16:57:34 följande:Låter som den 13 åring vi har här hemma, och fyraåring.. Funkar all trots på samma sätt?
-
Hade molvärk i nedre främre delen av magen igår kväll. Blev riktigt orolig för det är så mina värkar har börjat. Efter en halvtimme med TNS lugnade det dock sig men jag tyckte att magen var superspänd hela kvällen.
-
De som har värst har inte diagnos och har inte heller sådana problem. Handlar nog tyvärr inte om trygghet heller då det var varit väldigt jobbigt i denna klassen sedan åk 1, nu går de i 5:an. Kommer från stabila familjer också.Uddabus skrev 2012-03-06 17:40:46 följande:Nä oftast handlar det om att barn som vågar trotsa är trygga med omgivning...
Eller har dem barnen diagnos kanske... Jobbigt med kompisar eller hemma så dem hävdar sig mot andra...
Min son kan uppföra sig men när farmor eller mormor tillåter allt så är det jobbigt när lilleman använder sig av hela registret när man är borta eller hemma oxå för den delen... -
Det har funkat jättebra med de andra två så det hoppas jag självklart att det kommer att göra den här gången också.Uddabus skrev 2012-03-07 11:33:22 följande:Måste bara fråga hur många som tänker amma?
-
Samma här. Tack och lov för torktumlaren!MissFörstånd skrev 2012-03-07 15:27:31 följande:Dancia - sant! Jag är allergisk mot pollen, hö och gräs så här hängs allas kläder inne
.
-
Har knåpat ihop en sida om min arbetssituation till min ansökan nu ikväll...
-
Mår riktigt skit efter några väldigt jobbiga dagar på jobbet. Ett damtal från en förälder igår kväll tog helt knäcken på mig trots att jag vet att hon har fel. Klarar inte av att ta dessa konfliktsituationer nu. Tårarna bara rinner. Maken stannade bilen i backen ner från huset när vi skulle åka till jobbet och frågade hur det eg. var. Hade nog inte klarat mig genom en hel lektion, ingen idé att åka till jobbet i det här skicket utan jag har fått sjukskriva mig istället. Så nu sitter jag hemma och ältar istället och väntar på att min chef ska ringa upp mig.
-
Nämen vilket sätt! Vilka människor du har omkring dig. Ryt ifrån! Vet att det är svår, är själv extremt konflikrädd när jag är gravid. Hatar när någon säger: Hej tjockis eller liknande. Ta fina bilder på din mage och försök att njuta i alla fall. Vad säger din man/sambo?stjärnfrukt skrev 2012-03-08 08:44:43 följande:Blir så ledsen. Om det är någon som kommenterar att jag är gravid så är det genom att skratta åt mig för hur jag ser ut :( Är kort (158) och har fått en riktig bebismage nu, som jag själv faktiskt tycker är fin, men blir så ledsen när någon skrattar åt mig & säger att jag ser ut som en köttbulle, boll, klot, "säkert kommer blir groteskt stor" huh?! Går in i vecka 27, (idag eller imorgon?) och har faktiskt inte tagit en endaste magbild :(
Kanske kommenterar dem inte mer den här gången än förra graviditeten, men då var det ju så många andra frågor och prat om annat gravid-relaterat så det blandades lite, nu är det bara att jag är tjock. -
Åh, har de strumpbyxor! Har de gravidtrosor också? Letar efter låga sådana.MarieG81 skrev 2012-03-09 18:40:06 följande:Surfinbird: Jag har köpt gravidstrumpbyxor på Åhléns. Finns även mammakläder på polarn o pyret, annars är det nätet som gäller :)Att badda med kalla handdukar är eg. det bästa man kan göra för att hålla febern nere och inte febernedstättande hjälper. Krya på dig!zenoble skrev 2012-03-09 18:18:59 följande:Ja Uddabus, du vet väl hur det är! Får ner den lite med tabletter men sen går den upp igen och jag börjar kräkas. Kul helg :( hoppas ni andra får det trevligare!Immunförsvaret försämras när man är gravid. Här har maken och sonen insjuknat i influensan under eftermiddagen så jag håller tummarna för att jag ska slippa men det är väl knappast troligt.Uddabus skrev 2012-03-09 19:16:37 följande:Fick ögoninflammation på bägge ögonen oxå... Hostar lungorna ur mig fortfarande o har svårt att andas till o från... Näsan är täppt var natt ovanpå det,..
Man är väl mer känslig som gravid vad vet jag???