-
Låter ju bra. Hoppas att du kan få behandling nu så att det lugnar ser sig för dig!JennieJ skrev 2012-03-30 10:15:10 följande:Äntligen lite positiva besked :) var på ul på speciallist mödravården och jag kommer kunna födda naturligt :) så skönt!! Och just nu vägde lille Theodor exakt 1,6 kilo
-
Prova Blutsaft annars, funkade jättebra för mig och ingen påverkan på magenLillSnurr82 skrev 2012-03-30 16:52:43 följande:Grattis zenoble :)
Varit på 29 veckors kontroll i dag. Lågt järn på 110 så bm tyckte jag skulle äta järn men blir så hård. Ska testa hemofer, lite mildare mot magen. Hjärtljud låg på 150 sf mått 28 ligger fortfarande på 8kg + i vikten.
Fick ordinerat att ta det lugnt i helgen pga mina sammandragningar jag haft, blev det inte bättre skulle jag komma in med morgon urin på måndag morgon för analys för urininfektion som kunde vara orsaken till det. Blev det värre eller om jag börja läcka vatten eller börja blöda skulle jag ringa förlossningen..
Jag kommer att vara hemma ett läsår och sedan sommarlovet. Maken kommer att vara hemma en dag/vecka under kommande läsår och sedan tar han över här hemma efter sommarlovet 2013. -
Debrukar oftast ha det, annars finns det på hälsokost. Life har haft erbjudande på den stora flaskan ett tag nu om du har någon sådan affär i närheten.LillSnurr82 skrev 2012-03-30 19:58:14 följande:
Okej det ska jag göra. Köper man det på Apoteket oxå eller? Här kommer min dotter som ännu ej börjat på dagis fortfarande vara hemma med mig och bäbis. Tycker det är onödigt att skola in henne nu. Hon är 15 månader. Hur länge hon blir hemma har vi ej bestämt ännu.
Vi har 21 månader mellan våra äldsta och storebror fick också vara hemma med oss. I den ålder finns inget behov av dagis tycker jag. Skillnad nu när hon är 5 år. -
Tankspriddheten är ett signum för oss gravida ;)Ginny skrev 2012-03-31 08:38:52 följande:I veckan var vi i Ullared och köpte BB-kläder till pluttis. Men tror ni att man tar fel storlek på byxorna! Så nu står jag där med en body i 50 och byxor i 62. Hade väl inte gjort något om de inte hade matchat men nu var ju tanken att de skulle användas ihop. Skit samma, det är ju ingen katastrof direkt. Lyckades även köpa mammalinnen i fel storlek (för litet). Är det bara jag som är väldigt tankspridd som gravid?
Beställt vagn har vi också gjort, det blev en Brio Happy! Ha en trevlig lördag. -
Här har jag haft/har boa-helg. Har rensat ur i en garderab för att få in makens grejer där som låg i en byrå där nu de stora barnens kläder ligger så att skötbordet (går att fälla upp så att det blir en byrå) blev ledigt för bebiskläder. Tvättar bebiskläder och sorterar för att se vad vi har egentligen. Vaggan har kommit fram från vinden eftersom min pappa som gjorde den till mig när jag skulle födas, ska greja lite med den. Hade hyfsat ont i fogarna igår och värre lär det nog bli innan den här dagen är slut. Skönt att få lite ordning i alla fall.
-
De ska finnas kvar, såg anslag hos bm i fredags. Kolla hemsidan för tider. Lättare när man kan fråga direkt.lycka 4 skrev 2012-04-01 19:48:11 följande:Hej tjejer!! Ang försäkringskassan så hade dom åtminstone förr info kvällar man kunde gå på. Jag har ju bf 4 juli. Men med snitt ca 10 dagar innan, shit det är verkligen inte långt kvar nu
-
Sweet life: Vissa människor är ju helt otroliga! Hoppas att ni får ihop det.
-
Fast min svägerskas värkar statt bara i ryggen med alla tre medans mina bara suttit i magen med båda två så det är högst individuellt. Skönt att det gav med sig för dig i alla fall!Baby1112 skrev 2012-04-02 20:42:59 följande:Har spenderat hela dagen i sängen efter uppvaknande med sjuk molvärk/mensvärk i ryggen. Vägrade släppa. Men tog mig mod att ringa förlossningen (hatar att ringa "viktiga" samtal, nån fobi sådär) och hon sa att så länge det bara sitter i ryggen är det ingen fara. Men jag skulle återkomma om det blev riktiga värkar eller mycket sammandragningar.
Men efter degsn vila så släppte det. Funderar på om jag helt enkelt måste ta det lugnare... Men det är ju så svårt!!! -
Aikotakara: Hoppas att ni fått en underbar vigseldag! Grattis!
Ang. kissenödigheten: Japp, känns som man alltid är kissenödig och att allt inte kommer ut. -
V. 32 och 62 dagar kvar till BF