Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

Havsjungfrun skrev 2012-02-14 18:22:52 följande:
    Kunder faktiskt klämma fram ett par genomskinliga droppar ur ena bröstet igår kväll. Idag är jag i v. 26! Imorgon är det dags för bm-besök :)
    Hm, nu gick det visst lite fort. V. 25 ska det ju vara!
  • Havsjungfrun

Både dottern som vägde 3940 g. och var 49 cm. lång och sonen som var 46 cm. lång och vägde 2900 g. hade strl. 50 i början, sonen dessutom strl. 44. Han hade av förklarliga skäl strl. 50 i alla fall i 2 månader och dottern första månaden.

• Havsjungfrun

Har varit hos bm idag. Hade lite lågt hb, 109, så jag fick välja om jag skulle ta järntabletter eller inte. Tänkte testa Blutsaft i första hand. Magen var helt normalstor och hjärtat slog så fint. Skönt att vara lite kollad, det var ju ett bra tag sedan nu.

• Havsjungfrun

Mitt hb låg på 109 igår när jag var hos bm. Egentligen tittar hon på ferritinet som om det ligger/låg över 60 innebär att man inte ska behöva äta järntabletter. Eftersomm mitt hb ändå var lite lågt och mitt ferritin var 62 så kunde jag ta järntabletter varannan dag sa hon. Tänkte testa Blutsaft först.

• Havsjungfrun
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-16 19:07:06 följande:
    På måndag är det äntligen min tur att gå till bm igen. Ska bli kul, ser fram emot det! Kommer bli ett givande besök hoppas jag Visst brukar man få lyssna på hjärtat då och så börjar de mäta SF måttet då? Är i vecka 25 då.

Humöret vände för mig runt lunch! Bestämde mig för att jag ska tänka positivt och försöka göra det bästa av siutationen, ska inte dra ner mig själv i depressionsträsket igen och det gick riktigt bra, så nu är jag nöjd! Dessutom har jag haft en urmysig kväll med sonen, lite god mat och tv/film-mys med en trött men ack så glad 2-åring! Grädde på moset var att han somnade utan protest för en stund sedan
    Japp, min bm både mätte  magen och lyssnade på hjärtljuden.
  • Havsjungfrun
    LillaGrynet skrev 2012-02-17 09:20:27 följande:
    Tjejer: Jag var och köpte kakaostick på body shop efter tips härifrån så underbart och ta det på magen.. Om det nu hjälper.. Men värt ett försök! Hade weleda olja sist men den hjälpte inte.. Sprack på magen som en blixt från klar himmel på BF+3 Hon på säljaren på bodyshop hade användt sticket när hon var gravid o inte fått några bristningar
    Har använt den under mina två tidigare graviditeter men nu har jag läst att den innehåller probener (heter det va?) som inte är så bra. Så nu använder jag ren mandelolja istället.
  • Havsjungfrun
    LillaGrynet skrev 2012-02-17 18:13:11 följande:
    Havsjungfrun: Säljer dem och rekommenderar något som är farligt att använda när man är gravid???:-O Använder ju den morgon å kväll.. Får kolla upp detta..:/
    http://www.naturlighudvard.n.nu/parabener
    Parabener anses av många som hormonstörande och kan främja cancercellers tillväxt. Förbjudna i bl.a. Danmark. Andra forskare anser att de är mindre farliga.
  • Havsjungfrun
    LillSnurr82 skrev 2012-02-18 09:07:32 följande:
    Konstigt att det är förbjudet i Danmark där alla gravida röker och dricker alkohol utan att det är något konstigt med det... :/
    Dubbelmoral som med så mycket annat...
  • Havsjungfrun
    PIO skrev 2012-02-18 09:49:52 följande:
    Då har man tillbringat en natt på sjukhus igen. Fick åka in igår eftermiddag då ja hade täta sd o värk i ryggen. Under natten o nu på morgonen känns de mycket bättre så ja hoppas på att få åka hem igen. Kommer nog vara såhär nu resten av grav in o ut från sjukhuset. Hoppas bara att bebisen stannar iaf tio v till!
    Usch då! Håller tummarna för många veckor till!
  • Havsjungfrun
    Dancia skrev 2012-02-18 18:33:44 följande:
    Är det någon mer än jag som äter salami / medwurst som varit fryst i tre dagar?

Har pratat med ett par andra gravida som säger att de undvek det helt hela graviditeten. det gjorde jag också med de första 2 barnen men denna gången har jag vågat så länge jag har köpt så nyförpackat som möjligt, fryst i tre dagar och sen ätit upp det på ca tre dagar. Enligt livsmedelsverket så ska det vara ok eftersom toxoplasman dör ut vid frysningen och risken för listeria är liten om man inte äter det nära utgångsdatum. Hur tänker ni? Jag blev bara så osäker och undrar om jag borde undvika det helt ändå?
    Salami har jag bara ätot på pizzan. Medvurst är ju ingen fara om det är relativt nyförpackad.
Svar på tråden Juni-barn