Juni-barn
79 dagar till BF
Idag har jag varit och klippt mig. Skönt att få bli lite ompysslad efter att ha tagit hand om sjuklingar i en hel vecka. Är dock så fruktansvärt trött!!
79 dagar till BF
Idag har jag varit och klippt mig. Skönt att få bli lite ompysslad efter att ha tagit hand om sjuklingar i en hel vecka. Är dock så fruktansvärt trött!!
I eftermiddags hade jag som mensvärk igen långt nere i magen. En timme med TNS och sedan vila på sidan gjorde att det tillslut släppte. Ska till min bm imorgon och får ta upp det då. Har haft mycket mer sammandragningar de senaste dagarna även om de inte brukar göra ont men just sådana med mensvärksliknande smärtor hade jag en del av innan jag födde sonen förtidigt så jag blir lite på min vakt. Ska be att hon tar ett urinprov för att kolla att inte sammandragningarna beror på någon urinvägsinfektion.
Ser att det är några stycken som skriver om "mens"värk eller molvärk ....
vad beror detta på ? är det ngt man ska vara observant på ?
Har också varit hos bm idag, v. 28+6.
Sf-mått: 29
Hjärtljud: 148
Vikt: +1 kg.
Allt såg bra ut men hon tyckte att jag skulle åka in och kolla upp om jag fick ihållande sammandragningar igen. Ingen urinväginfektion i alla fall. Det superonda jag vaknade av härom natten trodde hon ev. kunde komma från tarmarna och det har jag ju själv också spekulerat i.