Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

79 dagar till BF

Idag har jag varit och klippt mig. Skönt att få bli lite ompysslad efter att ha tagit hand om sjuklingar i en hel vecka. Är dock så fruktansvärt trött!! 

• Havsjungfrun
    Bumman79 skrev 2012-03-17 22:45:41 följande:
    Ja jag pratade med min chef om att söka gravidpenning iaf...mer allmänt och jag söker det ifall att..men när jag pratade med henne så sa hon att det inte är så stor chans att man får igenom gravidpenning när man mest sitter i kassan som jag gör (jobbar även i post/förbutik)

Hon hänvisade mig till en annan tjej på kontoret att hjälpa mig med att fylla i pappren.
    Så lite koll borde ju chefen ha iaf men kanske inte exakt datum osv. Jag har sökt from 19 april och om f-kassan skulle svara ja några dagar innan hur beter man sig då? Jag är inte säker på hur jag ska göra men om jag känner att det blir för tufft att arbeta då skulle man kanske kunna gå hem tidigare OM det gick igenom.
    Men skickade du inte med ett intyg från din arbetsgivare om att de inte kunde omplacera dig?
  • Havsjungfrun
    Ensortsmamma skrev 2012-03-18 12:11:25 följande:
    Nu är vi hemma igen och bebis levde , tack gode Gud! Men de va inte så konstigt att jag inte känt nånting för den sov. Och de sa att den förmodligen ändrat sina sovrutiner men de förstod vår oro till 100% och de gjorde alla möjliga sorters tester och vi fick även träffa läkare. Även hon försökte väcka bebis , till slut satte hon på så att man hörde hjärtljuden för hon sa att en del bebisar vaknar utav de och då började de röra sig lite där inne. Otroligt skönt, men ändå konstigt då har den alltså sovit från kl 07-11 länge tycker vi. Men skönt att ha fått de uppkollat. De är ju hemskt vänliga på förlossning , och påpeka flera ggr att vi var välkomna hur många ggr på dygnet vi ville. Ja sa att de va pinsamt att, men hon tyckte inte att jag alls skulle ursäkta mig.
    Påvägen ut så var rummet till änglarna öppet och vi såg den lilla änglasängen som vår dotter låg i, många tankar. Sängen är otroligt fin men jag vill inte behöva lägga ett barn till i den..
    Skönt att allt var bra! Blev ju också sådär orolig för en knapp månad sedan. Det som tillslut fick min bebis att röra sig lite var efter två glas juice. Var då väldigt nära att ringa fl!
    Bumman79 skrev 2012-03-18 12:54:27 följande:

Känner ni alla bebisen rulla runt å sparka i princip jämt? För mig är det som sagt några ggr på dagen ibland bara på kvällarna. Nu när jag är i v 27 (28 imorrn) börjar jag känna bebisen oftare men för bara några veckor sedan var det kanske bara på kvällarna jag kände bebisen kraftigt.

Hoppas att det är bra med bebisen iaf Ensortsmamma!
    Nej, men man lär ju känna sin bebis rutiner och det är ju det man får utgå ifrån. När man är så här långt gången ska man ju kunna känna rörelser minst 10 ggr/dag sägs det.

• Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2012-03-17 22:30:59 följande:
    Verkligen intressant att läsa om alla er!

Jag sitter just nu och kikar på Gallerfilt, det sägs ju vara så bra. Speciellt om man får bebis på sommaren. Någon som vet något? Det finns en NG Baby gallerfilt orginal för typ 170:- och en Babydan gallerfilt för typ 99:-. Är det någon skillnad? Jag har köpt en filt på Ikea i 100% bomull som ser "stickad" ut på liknande sätt som gallerfilten. Kan det vara något liknande? Denna har jag köpt:    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60194849/
    Kolladee länken och den är inte gallerstickad. Den ska se ut som en väffla i mönstret med nästan som små hål mellan:
    http://www.barnparadiset.se/sv/barnfiltar-och-gallerfiltar-i-bomull-mjuka-skona-varma-och-fina/168-gallerfilt-vit-rosa-gul-bla-olivgron-.html
  • Havsjungfrun
    gammelmamma skrev 2012-03-18 18:24:49 följande:
    Har varit på sjukhuset hos min pappa, förklaringen till att han har fått ligga i samma rum som en med influensa var att de inte hade fler rum. Vi fick ha munskydd, förkläde och plasthandskar på oss. Det är inte mycket med honom och han har gett upp:( Får åka in i morgon igen om han klarar natten. 
    Kramar till dig!
  • Havsjungfrun

I eftermiddags hade jag som mensvärk igen långt nere i magen. En timme med TNS och sedan vila på sidan gjorde att det tillslut släppte. Ska till min bm imorgon och får ta upp det då. Har haft mycket mer sammandragningar de senaste dagarna även om de inte brukar göra ont men just sådana med mensvärksliknande smärtor hade jag en del av innan jag födde sonen förtidigt så jag blir lite på min vakt. Ska be att hon tar ett urinprov för att kolla att inte sammandragningarna beror på någon urinvägsinfektion.

• Havsjungfrun
    UnderbaraPojke skrev 2012-03-19 13:06:10 följande:

Ser att det är några stycken som skriver om "mens"värk eller molvärk ....
    vad beror detta på ? är det ngt man ska vara observant på ?    

Mensvärk "under" själva magen i kombination med sammandragningar var ett av tecknen innan jag födde vår son förtidigt så för mig gör det mig observant. Molvärk i sidorna är dock mer växtvärk.
  • Havsjungfrun

Har också varit hos bm idag, v. 28+6.

Sf-mått: 29 
    Hjärtljud: 148
    Vikt: +1 kg.

Allt såg bra ut men hon tyckte att jag skulle åka in och kolla upp om jag fick ihållande sammandragningar igen. Ingen urinväginfektion i alla fall. Det superonda jag vaknade av härom natten trodde hon ev. kunde komma från tarmarna och det har jag ju själv också spekulerat i.

• Havsjungfrun
    lycka 4 skrev 2012-03-19 19:29:01 följande:
    Phu hemma!! Tappen va inte påverkad men jag har riktigt mycke sd å molande värk så jag ska ta det lite lugnt nu. Annars gick det bra hos bm har gått upp 4 kg sen inskrivning vilket är tok skön. Ny ska jag slänga mig på soffan kram på er
    Skönt! Hoppas att det lugnar ner sig.
  • Havsjungfrun
    gammelmamma skrev 2012-03-20 10:58:08 följande:
    Någon som har erfarenhet av Brio Zento bilbarnstol?
    Den har vi haft till båda barnen, har funkat bra.
Svar på tråden Juni-barn