Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

Juni-barn

Jag är också helt sjukskriven, foglossning och sammandragningar även här...

Idag känner jag mig så jäkla dum. Mina föräldrar är här på besök. Tanken var att vi skulle renovera ett av sovrummen som ska bli bebisens. Och innan dom kom så for jag runt på bauhaus och Ikea och köpte att allt vi behövde, bar för tunga kartonger osv. Så idag nu när vi ska börja med allt så kom jag inte längre än till matshoppingen. När vi kom hem igen efter att ha handlat all mat så gav mina fogar upp helt så nu ligger jag förstörd medan dom andra jobbar. Åh vad dum jag känner mig! Har tagit en Alvedon och ska sätta mig med tens-apparaten en stund och se om jag kommer igång igen.

• RocketQueen
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-26 12:22:44 följande:
    Är det någon större skillnad på en gravidkudde och en amningskudde? Kan man använda en gravidkudde som amningskudde?

En sån här gravidkudde menar jag:
    www.babyproffsen.se/img/produkter/ng_baby_gra...
    Jag har en sån. Den är väldigt skön att ha när man ska sova. Man kan liksom puffa runt den så den ger stöd både mellan knäna och under magen. Men den är stor, lika lång som jag. Jag kommer nog att prova att använda den som amningskudde, mest för att jag redan har den. Men det jag inte riktigt gillar är att den är fylld med massa små kulor. Jag vill nog hellre ha en amningskudde som är fylld med vadd eller vad man ska säga.
  • RocketQueen
    LillSnurr82 skrev 2012-03-26 10:39:04 följande:
    Jag har sjukt ont på vänster sida under magen precis ovanför ljumsken. Känns som någon stuckit en kniv där.. Gör jätte ont att lyfta benet..:( dessutom börjar jag få så jäkla tungt att andas redan. Sen att man får sammandragningar så fort man rör sig fortare eller lite mer än vanligt gör att man känner sig som en handikappad strandad säl typ :( fy faan vad jag hatar att vara gravid just nu :(
    Ensortsmamma skrev 2012-03-26 11:21:47 följande:
    Lillsnurr82 precis sådär med knivhuggen har jag också känt ett par ggr fast på höger sida, undrar jättemycket vad det kan vara?
    Jag får också sådär! Mest på höger sida verkar det som. Var hos barnmorskan idag men glömde helt bort att fråga vad det kunde vara för något, ska försöka komma ihåg det nästa vecka när jag är där. Och bebisen ligger fortfarande inte ner med huvudet så det kan inte vara det heller...
  • RocketQueen
    Lina007 skrev 2012-03-26 20:48:59 följande:
    Ni som äter vätskedrivande, vad heter era tabletter?

Jag har börjat samla på mig så mycket vatten nu att jag till och med vaknar på nätterna av att det bränns och sticks i fingrarna pga allt vatten och mina fingrar har blivit utbytta till tio par prinskorvar. :-P
    Jag har också svullnat jättemycket, kan inte ens ha klocka på mig längre... Skitjobbigt minst sagt, dels blir man klumpig och allt gör ont, sen tycker jag att det är jättejobbigt att känna mig så stor och plufsig hela tiden. Men jag har inte hört talas om några vätskedrivande tabletter? Det enda rådet jag har fått är att dricka mycket vatten.
  • RocketQueen

Verkar som att det är flera stycken som har ont runt ljumsken. Då borde det vara normalt? Jag glömde helt bort att fråga bm när jag var där idag om vad det kunde vara...

• RocketQueen

Jo jag håller med, men jag hoppas att det är helt normalt iaf! Lite läskigt är det ju när man inte vet vad det är...

• RocketQueen

Haha ledsen JennieJ men lite skönt känns det att veta att man inte är ensam om det där! Helt utan förvarning kommer det ibland såna där akutsvettningar och det känns som att hela temperaturen höjs med typ tio grader. Gärna vid olämpliga tillfällen som bär man kör bil eller så.

• RocketQueen

Gammelmamma: Min bästa vän steriliserades för ett litet tag sen. Hon var vaken under ingreppet och det gjordes med lokalbedövning. Vilket hon tyckte var jätteskönt eftersom hon mådde bra bara nån timme efteråt och kunde jobba dagen efter utan problem.

• RocketQueen

Kom precis hem nu, ligger helt slut efter en lång men rolig kväll. Mina vänner hade styrt upp en babyshower till mig. Så det blev en kväll med god mat, jättefint presenter och trevligt sällskap. En riktig toppenkväll minst sagt

Svar på tråden Juni-barn