Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

Juni-barn

Jag är ju bara sjukskriven 50% för min foglossning men jag berättade för läkaren om hur jobbigt det var på jobbet, hon klämde och tryckte på bäckenet (typ för att se hur man reagerar) och konstaterade att jag hade väldigt ont. Jag blev sjukskriven 22/1 och har fortfarande inte hört nåt från fk så jag är faktiskt rätt nervös över det. På mitt jobb så drog dom av sjuklönen i förskott vilket har gjort att jag har fått ett smakprov på hur lönen blir om in fk godkänner min sjukskrivning.

• RocketQueen
    Bumman79 skrev 2012-02-29 21:41:10 följande:
    Jag ska oxå ha barn i juni är beräknad till den 17:e...ska skicka in papper om gravidpenning och klurar på hur jag ska beskriva min arbetsdag. Vad ska man skriva hur mycket ska man ta med? Någon som har tips? Jag jobbar i kassan och förbutik/posten på Ica.
    Skriv så mycket som du bara kan komma på. Som jag har förstått det så kan man aldrig vara för tydlig i såna fall. Skriv ner precis allting som är jobbigt (och allt annat också) hellre för mycket än för lite.
  • RocketQueen
    MissFörstånd skrev 2012-03-01 10:15:10 följande:
    Heltidssjukskriven till 15 april!
    Vad skönt! Då kan du slappna av nu och bara fokusera på dig och bebis

Jag ska till bm nu, mäta magen, lyssna på hjärtat och lite sånt. Ska se till att boka in en ny läkartid också, min sjukskrivning går ut om tre veckor och jag vill inte bli tvingad till att börja jobba heltid igen bara för att man inte hunnit få en ny tid.
  • RocketQueen

På tal om babyskydd, vi har köpt ett Maxi-Cosi Cabriofix, främst för att det passar på vagnen. Vi räknar inte med att behöva bära runt på det så mycket, vi bor ju inte i lägenhet och har garaget precis bakom huset. Dessutom så hade de ett erbjudande när vi köpte vagnen så ingick babyskyddet Men helt ärligt har jag inte ens tänkt på om det är tungt eller lätt. Man kanske skulle provlyftit ett par innan man köpte?

• RocketQueen

Ja men då så Då blir det nog toppen för oss Kan tänka mig att när det är andra barnet så vet man mer vad man har för behov och vad man är ute efter. Nu går man ju liksom bara lite på vad man tror att man kommer att ha för behov.

• RocketQueen
    Dancia skrev 2012-03-02 00:20:29 följande:
    Vad kostar den på ullared? Ska dit den 22 och ska köpa en om det är bra pris :). Vill helst inte lägga 400-500 som de kostar i babyaffärerna.
    Jag var där för ett tag sen och då var dom slut men korgen med pris stod kvar, tror de låg runt 250 men är inte helt säker...
  • RocketQueen

Idag har mina fogar gått in för att göra mitt liv så svårt som möjligt verkar det som. Jag har sååå ont!!!! Får väl se om jag lyckas somna, ska jobba imorgon så jag har inte tid att ligga sömnlös heller... Men lite självförvållat är det kanske, stod och lagade mat i ett par timmar men sen tycker jag i nästa sekund att det inte alls är självförvållat, man måste ju kunna laga mat! Sen kom ja på att någon annan här i tråden skrev att dom hade en barstol i köket som de satt på när de lagade mat. Bästa tipset! Vårt kök är dessutom avlångt så jag kunde sitta på min stol och nå både spis, kryddor och kylskåp samtidigt. Så tack för det tipset vem du nu var Synd att ja kom på det så sent bara

• RocketQueen

Dancia: Ja just det! Det var du som kom med den fantastiska iden Den där stolen räddade mig igår, såg nog ganska roligt ut när jag satt och diskade jättestora kastruller balanserandes på stolen hahaha

Är det nån annan än jag som svullnar? Jag tycker att jag blir större för varje dag som går! Jag har fått plocka av mig förlovningsringen redan (vigselringen är en storlek större så den klarar sig) och på kvällarna är fingrarna så svullna att det gör ont att böja dom. Och nu tycker jag att jag känner hur hela jag växer åt alla håll fast jag äter som jag ska och vikten är där den ska :-/

Svar på tråden Juni-barn