Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

Juni-barn

Dancia: Ja just det! Det var du som kom med den fantastiska iden Den där stolen räddade mig igår, såg nog ganska roligt ut när jag satt och diskade jättestora kastruller balanserandes på stolen hahaha

Är det nån annan än jag som svullnar? Jag tycker att jag blir större för varje dag som går! Jag har fått plocka av mig förlovningsringen redan (vigselringen är en storlek större så den klarar sig) och på kvällarna är fingrarna så svullna att det gör ont att böja dom. Och nu tycker jag att jag känner hur hela jag växer åt alla håll fast jag äter som jag ska och vikten är där den ska :-/

• RocketQueen

Vi har svärföräldrarna på besök den här helgen. Och just den här helgen jobbar jag hela dagarna vilket betyder att jag när jag kommer hem har jag så ont i fogarna att jag börjar grina bara nån tittar lite på mig. Så trots att jag tycker att det är jätteroligt att ha dom här smet jag faktiskt in i sovrummet med datorn och kröp upp i sängen där jag kan sitta och tycka synd om mig själv framför melodifestivalen i lugn och ro. Känner mig rätt dum men jag vet att efter en sån tuff dag med foglossning deluxe och sammandragningar så är jag rätt nära ett smärre sammanbrott så det känns smartast att låsa in sig... Idag tyckte jag dessutom att mina sammandragningar har börjat göra lite ont, det har dom inte gjort tidigare...

• RocketQueen

Emma78: Jag får också höra att min mage är så himla stor och "är du säker på att det bara är en?!" osv hela tiden. Jag tror faktiskt att folk oftast bar har jäkligt dålig koll på hur stor en mage "ska" vara. För när man kolla runt i alla bildtrådar så tycker jag inte alls att min är ovanligt stor.

• RocketQueen

Gammelmamma: Jag äter lergigan för att kunna sova. Och tycker att dom funkar okej. Sen har jag fått starkare sömntabletter också men valt att inte ta dom. Visst finns det sömntabletter man kan ta som gravid men man får noga väga om det är värt det. Hos mig har läkarna gjort bedömningen att bebisen far mer illa av att jag inte sover än vad den gör av tabletterna.

• RocketQueen

Du kan ju läsa dom här "Så överlever du ditt första år som mamma" tex. Även om man har barn sen tidigare kanske det är lite rolig läsning. Är ju inte så mycket fakta utan mer någons erfarenheter. Sen har ju Ann Söderlund och Hanna vadhonnuheter skrivit en bok som jag tyckte var ganska rolig. Men båda de böckerna är ju inte så mycket fakta men ganska underhållande

• RocketQueen
    gammelmamma skrev 2012-03-07 19:51:12 följande:
    Ja precis, då blir jag sjukskriven fram till dagen innan beräknat datum, men det är nog lika mycket pengar tror jag. 
    Grav.penningen är bara  80% av 80% ungefär... Inte exakt men det ligger däreomkring. Är du sjukskriven får du runt 80% av ditt ordinarie lön, alltså tjänar du på att vara sjukskriven. Sen har dessutom vissa kollektivavtal en extraförsäkring som gör att man får ut ytterligare 10% av sin lön när man är sjukskriven mer än två veckor vilket ger dig ung 90% av din lön. Verkligen inga exakta siffror men kort sagt är det ungefär så...
  • RocketQueen

Min vänner får kalla mig tjockis, för dom gör det på rätt sätt och skulle genast sluta om jag bad dom. Däremot folk man knappt känner. Jag brukar säga nåt i stil med att "du kan vara tjockis" eller något annat moget. Barnsligt så det förslår men folk brukar tystna iaf

Svar på tråden Juni-barn