Inlägg från: Bumman79 |Visa alla inlägg
  • Bumman79

Juni-barn

Grattis till de nya bebisarna! :)

• Bumman79

Hade ni en bra midsommar alla gravida å ni som fått barn? Själv satt jag mest i en solstol och kollade på när alla andra sprang å dansade runt stången osv å hade picknick med mamma, moster å killen :).

Jag satt mest som en valross med min enorma mage haha :P. Igår 5 dagar över tiden...

• Bumman79
    sanna87 skrev 2012-06-23 15:26:44 följande:
    Jag håller med, skönt att inte vara den enda som går över tiden ;) Fast...man glömmer ju lätt att det är NORMALT att "gå över" upp till 14 dagar... men ändå! jag vill ha bebis här nu!!
    Jag med...å jag tycker att det är lite pinigt att vänta när man har lite förlossningsrädsla...hade det hänt innan BF hade man kanske inte behövt tänka så mycket. Men men tillslut måste de ju sätta igång en iaf om inget händer snart...:)
  • Bumman79
    Moa Li skrev 2012-06-23 15:55:49 följande:
    Ja!

Vi har precis varit på besök på förlossningen och kollat läget och BM trodde på bebis idag eller imorgon. Är i v. 42 på måndag och har tid för igångsättning på tisdag, men hoppas nu på att det kommer igång av sig själv. Eller det är på G redan. BM mätte hjärtljud på bebisen och värkar på mig och hade regelbundna värkar, men jag känner dem inte än, mer än att de "kramar om" magen. Så spännande nu! Vi hoppas bebisen vill komma innan midnatt.

Heja heja, alla bebisar. Drömmer
    Vad menar du med regelbundna värkar är det förlossningsvärkar då eller? Hur känns det när du har dem?
  • Bumman79
    Sweet life skrev 2012-06-24 12:58:38 följande:
    Ibland vill jag bara kräkas på biomammor som bryter sina löften 1 dag innan...

Nu har vi ingen barnvakt ifall förlossningen drar igång under veckan som kommer.. Så det blir väl så att jag får vara ensam på förlossningen....
    Men fy vad taskigt! Finns det ingen kompis eller så som kan ställa upp? Inte kul att ligga där själv speciellt inte med första barnet....
  • Bumman79
    Sweet life skrev 2012-06-24 21:33:13 följande:
    Ja, hon är autistisk och att plocka in vem som helst funkar ju inte tyvärr...

Sambon ska kolla med personalen på förskolan om nån av dom skulle kunna ställa upp, självklart mot betalning vid eventuell kris...

Ja, man kan ju tycka det... Hennes sistaminuten resa var tydligen viktigare än sitt eget barn!
    Verkar som att hon är avundsjuk på er babylycka å vill jävlas lite....
  • Bumman79
    lycka 4 skrev 2012-06-25 08:29:49 följande:
    Tjejer !! Idag är det dags för inskrivning på huddinge sjukhus. Ska vara där 11:25 sen är det hem för att fixa det sista och imorgon bitti kl 07 är det dags att infinna sig =)

Är sjukt nervös å har inte sovit många timmar i natt .
    Helt galet att den här resan är över , nu kommer jag aldrig mer ever att ha en växande mage , känna sparkar , må illa å ha krämpor.
    Började fundera i går över hur det kommer att kännas att vara mamma till fyra? , fick lite ångest och undrade om min tid kommer räcka till alla ? Men det är klart den gör , ominte annat så får man tiden att räcka.

Ho ho jaja dags för lite frukost .
    Kram på er underbara tjejer .
    Lycka till :). Kanske känns konstigt att aldrig känna sparkar å sånt men det är nog skönare att få ut bebben ;)...
  • Bumman79

Fan vad tomt det börjar bli i den här tråden men så inser jag att juni månad är ju faktiskt snart slut! De flesta har väl fått nu jag är typ sist kvar?

8:e dagen över tiden idag....började få ont i halsen igår det är ännu värre idag KUL not. Fan att man ska bli sjuk nu när man bara vill in å föda barn...kanske e bäst att bli frisk först eller hur funkar det att vara sjuk å föda någon som har erfarenhet av det?

• Bumman79
    Sweet life skrev 2012-06-25 10:37:44 följande:
    Nån sa till mig för ett tag sen att man oftast blir förkyld innan det är dags.. Vet inte om det ligger nån sanning i det, men vi kan väl hoppas?
    Jaa man kan ju hoppas :). Är det bara du å jag kvar nu eller? Bergatöserna :P. Jag kände på mig att jag skulle bli typ sist...
Svar på tråden Juni-barn