Inlägg från: Bumman79 |Visa alla inlägg
  • Bumman79

Juni-barn

fyrklöver81 skrev 2012-06-27 15:56:09 följande:
    Här har det hinnsvepts idag bf -2 , molvärk har börjat, så nu hoppas jag.

Heja ni som går på övertid och grattis till alla nya bebisar, nu är vi inte många kvar i denna tråd!

Jag fick nog en sån igår när jag var på kontroll (läkaren grävde runt rätt rejält iaf :P) och shit vad det värkte mer å mer under kvällen å natten igår men det kanske kan sätta fart på tappen iaf...
  • Bumman79
    emersson75 skrev 2012-06-27 15:29:52 följande:
    haha dom tycker kanske det, att ungen ska komma typ 2 veckor innan beräknat ;) Det är iaf typ då alla börjar tjata ;) Jag hade en liten mage, och att jag vet att den "satt" väldigt högt upp är bland annat för att alla som har barn var ju tvungen att påpeka det  - man ser att det är ju inte ens på g, magen sitter ju uppe i revbenen fortfarande, typ det man vill höra när man gått 4-5 dagar över tiden ;) Med min son gick jag ju två och en halv vecka över tiden så jag tänkte att det blir väl samma sak igen, men men.. :)
    Hoppas det går bra för dig även om det blir snitt. Jag fick sk katastrofsnitt med sonen, blev sövd och hela faderullan, men det blev en bra upplevelse ändå, det viktigaste är ju iaf att dom kommer och att man får ha dom hos sig. Själv har jag aldrig gått och "stört" mig på att jag inte kunde slutföra min förlossning utan har varit jättenöjd ändå.  Hoppas det går bra för dig, jättestort lycka till :D
    Oj katastrofsnitt låter lite läskigt...då är det ju lite tryggare med ett planerat  iaf..men egentligen ska de ju ut på ett eller annat sätt det är ju inte som att bebisen blir en sämre människa pga hur de kom ut som tur är Solig.
    Tack!
  • Bumman79

Vart finns den där uppföljningstråden för oss med junibarn?

• Bumman79

Skönt att det finns fler med stora bebisar :).
    Grattis Porlantis till bebben vad busig den var vilken tur att du inte sprack mer...:)

• Bumman79

Min väger säkert oxå över 5 :P. Men det återstår att se...gjorde en hinnsvepning idag shit vad ont det gjorde...tårarna började tom rinna av smärtan...hoppas att det hjälper iaf :).

• Bumman79
    Uddabus skrev 2012-06-28 16:47:31 följande:
    Hur länge har du gått över bumman?
    Nu är jag inne på 11:e dagen över tiden...men det blir nog igångsättning ändå för läkaren lyckades iaf att köra in ett finger å göra den där hääärliga hinnsvepningen (trots att tappen var lite omogen fortfarande.)
    Så det var inte prat om kejsarsnitt idag iaf...sen vet man ju aldrig om det slutar med det ändå...
  • Bumman79
    jag vill men skrev 2012-06-28 17:26:50 följande:
    Är så ledsen, känner mig helt värdelös... ( även om det inte alls är så) på söndag har jag gått över två veckor. Är i princip helt omogen. Fick igångsättningstid på lördag kväll.

Finns det ngn snäll människa som kan berätta en positiv story om att bli igångsatt?? Jag har bara hört en massa negativt...

Hur kan man få tårarna att försvinna?.. 1:a barnet efter 4 års försök... Snacka om att man är känslig...
    Känner igen den där lite värdelösa känslan...man börjar undra lite om det är fel på ens kropp när "alla andra lyckas". Fast sen läser man lite i tråden här å ser att det faktiskt finns andra i samma sits som en själv...å även barnmorskorna säger ju att det är normalt att få 2 veckor innan till  2 veckor efter så jag vet inte vartifrån man får dessa tankar...man är väl otålig kanske? Skrattande Man vill se sin bebis se att den mår bra NU.

Jag var helt omogen i tisdags då rotade läkaren runt lite å började prata om kejsarsnitt pga min övervikt å stort barn i magen. Idag kunde hon göra en hinnsvepning fick in ett finger å kände tom barnets huvud så då tyckte hon att vi skulle boka en igångsättning istället....är oxå lite nervös för igångsättning hade velat att det skulle komma igång på ett naturligt sätt...man kan bara hålla tummarna annars får man ta det känner jag.
    Bara barnet kommer ut på något sätt....
    Lycka till!
  • Bumman79
    Havsjungfrun skrev 2012-06-28 19:17:55 följande:
    Fast alla kvinnors förlossningar startar inte av sig själv. Känner två kvinnor som har 7 resp. 3 barn och de har behövt blivit igångsatta varje gång. Deras fölossningar har gått bra i alla fall. Det är ju inget man kan påverka själv och man är självklart inte värdelös för det! Ni blir säkert fantastiska mammor när de väl kommer. Lycka till!
    Tackar :).
  • Bumman79
    bebisgalen skrev 2012-06-28 20:03:55 följande:
    min påg vägde 4530 och var 56 lång o kom på BF+8

Jag fick mensvärk liknande efter min hinnsvepning. Drygt 24 timmar senare var han ute. Håller tummarna för dig.
    Jag har fått lite brunröda/flytningar ikväll efter den där hinnsvepningen iaf...jag pratade med Bm i förrgår å hon sa att det var normalt att blöda lite efter att man fått en sådan så jag hoppas att det stämmer :).

Ja jag hoppas att ngt ska ske nu...men man vet aldrig :).
Svar på tråden Juni-barn