Inlägg från: Bumman79 |Visa alla inlägg
  • Bumman79

Juni-barn

Elvis Mamma skrev 2012-06-10 06:04:41 följande:
    03.31 föddes äntligen våran Enya efter en dramatisk igångsättning som slutade med akut snitt men allting har gått jättebra å det är en pigg liten tjej på 2945 gram och 48 lång
    Grattis till din bebis å grattis till alla andra nyblivna mammor :).
  • Bumman79
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-06-10 04:47:08 följande:
    Ligger i soffan med värkar. De har hållit på i snart två timmar och nu är det 35 nin sen jag tog Alvedon oxh jag tycker de blir mer intensiva. De håller nu på i ca 50 sekunder för det mesta. Håller tummarna men är säkert falskt alarm igen.
    Håller tummarna för dig låter ju som att det kan vara på G när de håller i sig så länge...
  • Bumman79

Nu börjar det kännas långdraget tycker jag...många frågar om man har känningar osv å man svarar alltid på samma sätt nää det känns inte som att ngt är på G än...:P.
    Det är lite som att man börjar tro att det aldrig ska komma någon bebis...ändå har jag ju en hel vecka kvar tills BF har ju inte gått över tiden ÄN.. :). Känns overkligt allting...

• Bumman79
    Havsjungfrun skrev 2012-06-10 14:38:17 följande:
    Är tokig på frågande och då är jag "bara" på bf+5. Särskilt svärmor (är allergisk mot henne när jag inte mår bra) som kom hit i förrgår bara för att hon var "tvungen att känna på magen" och se hur jag såg ut. Blä... Men då har vissa faktiskt sms:at i 3,5 vecka redan och undrat om jag känner något. Det får de faktiskt reda på så småningom!!!
    Ja det kan verkligen vara jobbigt...jag förstod inte det innan jag blev gravid att det kan vara så jobbigt att svara på samma fråga 10 ggr om dagen.
    Jag får mycket blickar å frågor från kunder när jag går i centrum (jobbar i en mataffär där jag bor) vissa kommer tom fram å ska ta på magen...känns ju liite obekvämt ibland :P.
    Speciellt nu när man är tung, svullen å har ont å knappt ens ORKAR gå till affären då orkar man inte snacka med folk överallt...vill bara dra på mig en burka ibland :P.
  • Bumman79
    LillaGrynet skrev 2012-06-10 14:51:41 följande:
    Hej tjejer! Nu är jag påväg upp till förlossningen för att sättas igång kl.15. Var uppe kl.10.30 pga klåda och att jag inte sover på nätterna. Dem körde ctg och tog blodtryck 90/60 vilket var lite för lågt. Glatta hinnor. C-x utpl.50%. Öppen 1 cm. Så det gick snabbt för läkaren att ta det beslutet. Åkte från förlossning kl12 hem äta å vila å lämna sonen till B-vakt. Så nu är det en smärtsamma timmar framöver troligtvis Är dö nervös..
    Å vad spännande :). Lycka till....
  • Bumman79
    Uddabus skrev 2012-06-10 22:01:51 följande:
    Ja för min lilleman vill tydligen inte ut alls... Var bland dem första som skulle föda men blir väl bland dem sista som får...
    Men du blir väl igångsatt om några dagar om det inte händer något innan dess?
  • Bumman79
    Uddabus skrev 2012-06-10 22:45:21 följande:
    Vet inte... Det beror på hur han har det där inne...
    Här i Sthlm blir man ju igångsatt efter v 42 så max 2 v över tiden ska man gå...skönt tycker jag..
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-06-11 01:27:19 följande:
    Jag är också kvar. Bf +5 nu. Suck...
    Fy vad jobbigt tom jag börjar bli rastlös å ändå har jag BF om en vecka....men räknar med att det blir 3 :P
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-06-11 08:46:25 följande:
    Jo jag är rejält rastlös, började blir det typ två veckor innan bf Tungan ute Ska till mvc i eftermiddag och diskutera om det blir någon igångsättning eller inte. Hade ju hoppats på att det skulle starta av sig själv innan idag så vi slapp det här mötet men lillkillen verkar trivas utmärkt där inne. Nu har jag fått för mig att det aldrig kommer att starta av sig själv så om de inte sätter igång mig den här veckan kommer det ändå att få göra det nästa vecka när jag gått två veckor över. Eftersom jag inte har några som helst känningar så tror jag helt enkelt att kroppen inte vill hitta på nåt på eget bevåg... Jag vet att det egentligen inte alls behöver vara så men det är vad jag har fått för mig nu. Det enda jag har märkt är lite "mensvärk" de senaste tre dagarna but that´s it.
    Precis så känner jag oxå! Knappt någonting märker man av förutom att man är proppfull i magen och ibland känner man av ett obehag eller att magen blir lite hård men det är inte så ofta...sen har jag iof känt av obehag i underlivet de senaste dagarna oxå under vissa perioder men förvärkar å sånt är det lugnt me :P.

Men snart så blir du väl igångsatt iaf om max en vecka....skönt för dig :). Jag är så trött på att knappt kunna göra någonting bara man ska handla i mataffären får man ju andnöd å ont överallt å man går som en snigel eller snarare en anka :P
  • Bumman79
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-06-11 09:59:18 följande:
    Kikar bara in lite snabbt och meddelar att vår älskade lilla Harry kom till världen igår! :)
    ÅÅÅ ÄNTLIGEN skönt nu slipper du alla dessa falska värkar :). Grattis :)
Svar på tråden Juni-barn