Inlägg från: Bumman79 |Visa alla inlägg
  • Bumman79

Juni-barn

Är det någon som vet om man måste fortsätta äta folsyra i v 40? Tog precis min sista tablett känns onödigt att köpa en helt ny förpackning för de 6 återstående dagarna (iof kanske man går över 2 v till.)
    Eller är de bra att äta även när man ammar? Hur gör ni?

• Bumman79
    Lucian Caesar skrev 2012-06-12 01:25:30 följande:
    Jag åt bara folsyra de första månaderna, det vet min bm och hon bad mig aldrig fortsätta efter att jag sa att jag slutat äta. Vad jag hört så är det väl viktigast i början fast det kanske är bra att göra hela ändå jag ska nog Googla det och se
    Jag googlade å läste att det är innan graviditeten och kanske de första 12 veckorna som är viktigast...men på förpackningen står det att man kan äta det under graviditet å amning....läste oxå att det kan vara bra för blodbildningen för fostret eller ngt sådant om man fortsätter under hela graviditeten...men såhär i v 40 är ju bebisen klar så det kanske inte är så viktigt att äta dem?
  • Bumman79

Missförstånd: du kanske borde ringa till din BM å se om hon har några råd....jobbigt det där jag kan knappt gå ner till centrum heller (3 min promenad) det gör ont mellan låren,ljumskarna, blygdbenet å man är tung å vankar....nu har jag dessutom fått skavsår mellan låren som svider som f*n....ush så det känns verkligen inget kul att vara gravid längre. Jag känner mig handikappad vill knappt gå ner å handla mat ens.

Å för dig som inte ens knappt kan lyfta på benen måste det ju kännas ännu värre...nä ush du får ringa å be om kryckor eller något i värsta fall...jag har flera ggr tänkt att jag skulle velat ha ett par :P

• Bumman79
    På tal om att känna sig handikappad och låst till hemmet hur har ni andra det? Kan ni hitta på en massa roliga saker om dagarna eller sitter ni mest hemma?

Jag VILL ut när det är såhär fint väder men jag orkar inte det gör ont å jag har ingen bil så det blir att gå eller cykla (går man får man ont överallt, cyklar jag gör det ont i blygdbenet på sen.)

Omkring mig snackar vänner osv om att jag ska börja springa i trappor för att sätta igång förlossningen men det har jag inte så stor lust med med tanke på hur ont man får när man rört sig "för mycket". (Typ ingenting) :P
  • Bumman79
    Emma Stark skrev 2012-06-12 15:25:49 följande:
    Jag är mest hemma och läser böcker och kollar på Web-TV :P Ibland lunchar jag med nån kompis men då är jag helt slut på kvällen och hela dagen efter. Nu med bara 4 dagar kvar till BF så känns det som om man gör rätt i att vila för att verkligen orka med förlossningen som faktiskt kan starta när som helst. Det hade ju varit jobbigt om det hade startat under en natt/dag när man vart helt slut liksom :)
    Jo det är sant man måste vila mycket å inte ta på sig för mycket för som du säger så skulle det INTE ha varit kul om det satte igång när man är helt slut å har ont överallt pga för lite sömn å överansträngning...
    Visst det är svårt att sova å man har ont men så gott det går iaf :).
  • Bumman79
    Sweet life skrev 2012-06-12 16:08:58 följande:
    Jag sitter hemma och försöker att inte dö av tristess! Ikväll ska vi iväg på bonusens skolavslutning och mitt största problem nu är vilka skor jag ska få på fötterna!!
    Samma som mig då...trist...men snart kanske det blir annorlunda när bebben ploppat ut om foglossningen slutar att göra så ont!
    Jag köpte ett par tofflor liknande foppatofflor fast något smalare på JYSK i berga för 29 spänn å de är de enda skorna jag kan ha just nu....är oxå jättesvullen å det gör ont att ta på sig andra skor tom tygskor i herrstorlek!
  • Bumman79
    emersson75 skrev 2012-06-12 15:48:45 följande:
    Jag är i stallet om dagarna och fixar med hästarna, umgås med vänner och är nog allmänt som vanligt.  Men man blir ju helt slut när man håller igång för mycke, just nu försöker jag "hålla igång" för mycket så den lilla kan tänkas poppa ut nån gång...känner på mig att jag kommer gå över tiden rätt länge....
    Å vad skönt att kunna leva som vanligt nästan....*lite avis* ;). Meeen snart så kanske det blir bättre om några veckor...
  • Bumman79
    Nangijala skrev 2012-06-12 17:14:32 följande:
    Deppig dag idag.. Bråkar med sambon om onödiga saker så nu pratar vi knappt med varandra, ställde mig på vågen och blev inte alls glad samt känner hur bristningarna blir fler och fler :( Gråter för minsta lilla idag! Kom ut nu bebis!!
    Ush vad trist jag å killen tjafsar oxå lite om dagarna ibland...om löjliga saker...båda går hemma så man går väl varandra lite på nerverna å sen längtar man ju så tills bebben kommer....

Jag gick knappt upp första halvan av graviditeten typ 2,5 kg sen ökade det till 5 kg kanske i v 30 å senaste månaden har jag gått upp typ 5 kg till! Måste vara vätska oxå..

Och jag har fått massor av bristningar runt magen nu som bara blir mer å mer röda men det får det vara värt för att få en bebis tycker jag ändå även om jag gnäller lite ibland..förhoppningsvis bleknar de med tiden...

Ibland har man verkligen deppdagar å gråter men det kanske känns bättre imorgon förhoppningsvis? Man behöver lätta på "trycket" å släppa ut alla känslorna det är ju ändå mycket som händer en stor grej att få barn....

KRAM
  • Bumman79
    Uddabus skrev 2012-06-12 19:04:00 följande:
    Åhhh jag vill oxå ha min nu... Inte för att vara elak nu men jag har nog inte fått en enda bristning fast jag har gått upp 17-18 kg...
    Vilka bra gener du har...jag har nog lätt för att få bristningar sen har jag en sån blek hy oxå allt syns så tydligt :P
  • Bumman79
    Cataleya skrev 2012-06-12 18:30:28 följande:

ÅÅÅ vad söt nu längtar man som sjutton ju när man ser såna små underverk :).....*drömmer mig bort* ;)
Svar på tråden Juni-barn