Inlägg från: Bumman79 |Visa alla inlägg
  • Bumman79

Juni-barn

gizmolarson skrev 2012-06-12 19:21:47 följande:
    Jag gick upp nästan 30 kilo och har heller ingen bristning..
    Men vafan! Kan man ha det så bra..? :)
    Jag har gått upp 9-10 kg är i v 40 å har hela magen full av brisiningar iaf från troskanten å upp lite över naveln...
  • Bumman79
    Tess1979 skrev 2012-06-12 19:48:21 följande:
    Hej allesammans! Nu är jag tvåbarnsmamma!! Oliver kom kl. 21.01 den 5:e juni, och förlossningen gick bara bra! Med facit i hand skulle jag nog åkt in till förlossningen lite tidigare än vad jag gjorde, värkarna kom fortare och fortare... han var ute på 45 min efter att jag kom in på förlossningen Får försöka hitta tid till att skriva min förlossningsberättelse så småningom. Det har varit fullt upp denna första vecka, dottern har fått magsjuka också.... tur man har hjälp av barnens farmor! Har inte hunnit läsa här på tråden under veckan, men grattis till alla er som fått era guldklimpar och önskar er andra lycka till!
    Oj vad snabbt det gick för dig då kanske lite läskigt att det gick så fort? :)
    Grattis!!!
  • Bumman79
    emersson75 skrev 2012-06-12 20:51:28 följande:
    Jag är verkligen tacksam över det, lever som vanligt men är livrädd för förlossningen, usch, vågar verkligen inte föda barn, men jag antar att man inte har något val när dagen kommer ;)
    Inte jag heller men man måste ju :P....håller på å läser en bok "Att möta förlossningssmärtan" å det känns som att man blir lite mer trygg när man läser om det tycker jag...
  • Bumman79
    Essence skrev 2012-06-12 21:04:46 följande:

07.45  imorgon bitti ska vi befinna oss på förlossningsavdelningen i Karlstad för vårat planerade snitt. Idag var min sista dag som gravid, och om en liten stund ska jag duscha med den speciella tvålen som man måste skrubba sig med. Från och med midnatt får jag varken äta eller dricka något.

BB-väskan är packad, bilbarnstolen är på plats, allt är redo. Kanske därför jag inte är nervös.... =)

Å vad spännande lycka till imorrn får du se din lilla bebis då....:)
  • Bumman79
    emersson75 skrev 2012-06-12 21:08:02 följande:
    Skönt att höra att det finns flera iaf ;) Man känner sig ju rätt fånig, det föds ju barn hela tiden och dom allra flesta går ju bra på det viset att både mamma och barn överlever ;) Jag har på senare år blivit så himla skraj för smärta + att min förra förlossning var fullständig katastrof. Fast det finns ju verkligen inget som säger att denna behöver bli katastrofal oxå så.....jag borde oxå läsa nåt peppande :)
    För övrigt så har jag oxå lagt på mig huuuur mycke vatten som helst på typ 3 dagar, måste nog köpa ett par billiga foppa eller nåt imorgon..tur att det är varmt ute så man slipper köpa nya vinterkängor iaf, lite dyrt för att använda i typ max 2 veckor ;) 
    Jo jag kan tänka mig att man kan bli ännu mer rädd när man VET hur ont det gör :P. Men det kanske går lättare denna gången...iom att du redan fött barn innan...
  • Bumman79
    stjärnfrukt skrev 2012-06-13 13:18:41 följande:
    Jag frågade faktiskt bm om de kommer kolla något på fl men det sa hon att det tror hon knappast Rynkar på näsan och alla har hittills sagt att jag inte ska oroa mig,...Bara ni som förstår mig!
    Ush jag är oxå lite oroad över hur stor bebisen är....alla säger att min mage är ENORM folk stirrar verkligen på mig på centrum med chockad min å många undrar om jag väntar tvillingar men enligt 3 ultrajud ska det bara vara 1 :p. Har legat på övre kurvan hela tiden oxå men följt min egen kurva...på tillväxtultraljudet låg bebben på plus 19%. 2,4 kg i v 33 (32+0.) Nu är jag rädd att ungen kommer att ligga på minst 5 kg när jag ska klämma ut den...shit :P.
  • Bumman79
    fyrklöver81 skrev 2012-06-13 14:09:07 följande:
    Förlossningen kan starta trots att huvudet är röligt, det spelar ingen roll. Alltså förlossningen är inte närmre om huvudet är fixerat.
    Det viktiga är att om huvudet är rörligt och vattnet går måste du genast kontakta förlossningen, då det finns risk att barnets navelsträng lägger sig fel om förlossningen kommer igång. Men detta endast vid vattenavgång ej vid värkar,
    Du ska vid ev vattenavgång vara så stilla som möjligt. 
    Min bebis är inte heller fixerad tror jag för den har inte varit det innan å på sista besöket sa inte bm att den var det bara att hon kände att huvudet låg ner...hon har haft svårt att känna det ibland...

Jag visste inte alls om det där med att man ska vara så stilla som möjligt vid vattenavgång....det har ingen sagt...
  • Bumman79
    Sweet life skrev 2012-06-13 14:17:37 följande:
    Min är ju inte heller fixerad, eller var det iaf inte vid sista besöket förra veckan. Får se hur det ser ut nästa vecka.

Konstigt, min BM sa att dom måste informera vad som gäller om vattnet går när barnet inte är fixerat. Hon sa bara. "går vattnet ringer du hit till Danderyd och säger att barnet inte var fixerad vid sista besöket. Sen springer du inte runt som en yr höna utan ringer gubben om han inte är hemma, låter honom packa det sista och sen åker ni till förlossningen" Hon antecknade även i journalen att hon gett råd vid vattenavgång.
    Jasså gud va konstigt...har aldrig hört talas om det. Min Bm kanske glömde bort det för sista gången gjorde hon alla undersökningar samtidigt som vi skulle snacka om min förlossningsrädsla å vi drog över tiden 5 minuter trots att hon avsatt en timme för mig...så det kanske var stress som gjorde att hon glömde bort det...hon är snäll men kanske lite förvirrad :).
    Men vad bra att man har er i den här tråden att få tips av oxå känns som att de få gångerna hos BM inte räcker för att få all information man behöver....man lär sig nästan mer här på Familjeliv :).
  • Bumman79
    fyrklöver81 skrev 2012-06-13 14:46:37 följande:
    Är de däremot ruckbar är det ju ingen fara
    Oki har inte riktigt koll på skillnaden barnet har legat med huvudet ner i över en månad men jag har för mig att huvudet var rörligt....
  • Bumman79
    fyrklöver81 skrev 2012-06-13 18:15:58 följande:
    Jaha då har man kaskad kräkts, härligt med magsjuka mitt i allt, fy fan...
    Men shit vad alla blir magsjuka nu??? Vad är detta? Stackars er....för min kompis satte det igång förlossningen förmodligen för hon hann precis bli frisk i 1 dag sedan satte värkarna igång....å hon var bara i v 36+5...
Svar på tråden Juni-barn