Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Juni-barn

Annelie81 skrev 2012-06-04 09:21:21 följande:
    Då var han här! "lillebror"! Vi var inne på FL 22.30 och han behagade att komma ut 03:07 idag! 3590g och 50 cm! Bedårande! Dock är det överfullt på förlossningarna runt om i Sthlm och därför ligger vi på en eftervårdsavdelning...skall egentligen till hotell bb ( Danderyd) men men. Jag kan tänka mig att åka hem nu!!! Allt gick så bra!
    Grattis till lillebror!

Åh! Varför skulle KS i Solna få vattenläcka just nu för??? Jag börjar bli ruggigt orolig för att det ska vara fullt på Danderyd, men då har jag och sambon bestämt att kräva att dom ringer Uppsala istället. Har jobbat där och känner mig verkligen trygg där..
  • Sweet life
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-04 09:46:29 följande:
    Sweet life : nej men vaddå... Jag ska ju föda på ks. V 39 idag hoppas dom löser det snabbt.
    Går själv in i vecka 39 imorgon...

Ja, KS har fått stänga av tre förlossningsrum pga. en vattenläcka vilket har lett till att det är konstant fullt på de övriga förlossningsavdelningarna i stan... Dom har skickat folk till Nyköping, Eskilstuna, Uppsala och Västerås sista tiden...

Tyvärr brukar ju inte vattenläckor vara så snabblösta då det ska torkas upp i underliggande och angränsande lager i väggar, tak och golv..

MEN, vi håller alla tummar vi har!!
  • Sweet life
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-04 10:23:26 följande:
    nej det e ju klart men jag som har så snabba förlossningar nu blir jag ju riktigt nervös. Nyköping e lixom inte aktuellt. 

Grattis Annelie till bebis, va härligt!!!! {#emotions_dlg.flower}
    Nej, det förstår jag ju. Enligt den barnmorska jag pratade med på Danderyd är det främst förstföderskor som skickas till alternativa sjukhus eftersom en omföderska oftast har ett snabbare förlopp och därför prioriteras vid eventuell platsbrist! Men vi hoppas på att det lättar på trycket snart!
  • Sweet life

Tänk att så lite kan göra en så glad!

Fick precis posten å där låg avin om att babyskyddet ligger på posten och väntar! Så nu vill jag att sambon ska komma hem med bilen så jag kan åka och hämta det!!!

• Sweet life

Effektiv sovtid i natt, 4,5 timme! Vill bara gråta, krypa in i ett mörkt hål och inte komma ut innan bebis är född...

Vad kan man göra????

• Sweet life

Haha...

Kom på en sak! Jag som väntar första barnet undrar självklart: Får man med en instruktionsbok?

• Sweet life
    Emma Stark skrev 2012-06-05 11:30:33 följande:
    Bläää va allt är tråååkiiiiiigt... Jag kommer vara gravid tills tidens ände MINST! Inte ett tecken på förlossningsstart så långt ögat når.... Det roliga är att jag inte har BF förrän om 11 dagar och ändå går jag här och åmar mig över detta även om jag VET att det kan dröja 25 dagar till innan bebis är här Förvånad Jag ska till barnmorskan kl 13 och då hoppas jag VERKLIGEN att bebis har fixerat sig (var ruckbar för 2 veckor sedan) annars slänger jag mig på golvet och storlipar! 

Jag var på Jula förresten och köpte en TENS-apparat för 399:- Skrattande Alltid nåt positivt mitt i eländet eftersom det skulle kostat samma pengar att hyra en hos BM. Bara ett tips Cool
    Känner mig precis som dig!! Jag är så jävla trött på den här nu! 14 dagar kvar och BM på torsdag. Sist låg bebis jättehögt upp inga tendenser till att vilja sjunka ner alls!!!!!! Det är nästan så jag hellre hade sett att den legat kvar i säte och det hade blivit snitt!!!!

Jag vill ha ut den NUUUUUUUU!

Tack för tipset, blir en tur till Jula i kväll då...
  • Sweet life
    snuppis skrev 2012-06-05 11:34:07 följande:
    jag vill också ha en bok, sonen fyller ju 9 jag kommer inte ihåg nått =) 
    Haha sambon säger att jag har all hans samlade kompetens sen två barn.. Men det är tjejer och nu ska vi ju få en liten kille. Så just ur den synvinkeln är vi båda nybörjare!

Jag skulle ju vilja veta vilket ljud som betyder vad från början..
  • Sweet life

Hemkommen efter ett besök på förlossningen på Danderyd...

Allt såg bra ut med både mig och bebis och en igångsättning var inget dom ville göra nu utan jag har fått en ny tid för bedömning om 2 veckor då jag är fullgången. Fick med mig ett recept på lergigan hem som förhoppningsvis ska hjälpa mig att sova.

• Sweet life
    mimi02 skrev 2012-06-05 15:40:19 följande:
    Hej alla! Längesen jag skrev här i tråden, men läser regelbundet. Så kul att så många redan har fått små bebisar - gör ju inte att man längtar mindre tills det är dags för en själv. BF den 13 juni, så en dryg vecka kvar. Har ställt in mig på att den inte kommer komma före BF, men nog vore det rätt skönt om den inte väntar jättelänge. 

Överlag mår jag rätt bra, har svullna fötter och fingrarna är halvt bortdomnade och sticker nästan hela dagarna inklusive att det gör ont i lederna. Fick tipset från BM att sova med handledsskydd och det har faktiskt funkat lite, men jag hoppas verkligen att det går över efter förlossningen, det gör ju jätteont och är skitjobbigt. 

Sweet life: Du skrev att du varit på besök på Danderyds förlossning, jag ska också föda där. Sa dom nåt om platser och sånt nu? Läste längre upp i tråden att det verkar knökfullt överallt och det känns ju inte så lockande att behöva skickas runt halva stan eller ännu värre mälarområdet för att föda....:(

Och en annan fråga, är det nån som vet om de har tens-apparater på Danderyds förlossning till utlåning? Min kompis födde nyligen på BB Sthlm och där hade de ett par stycken.

Och hur är det med badkar på Danderyd, nån som vet det? Finns det några rum med badkar?

Just nu var det inte fullt, men det är högtryck men dom hoppas på att det ska lätta snart. Det är inte lika många som ska föda i Juni i år jämfört med hur det brukar vara.

TENS har dom inte till utlåning på Danderyd. Det var någon som ställde den frågan på den förberedande föreläsningen och svaret var nej.. Badkar finns det ett rum som har. Eller ja, det är ett badrum med badkar och det ligger inte i något förlossningsrum. Det brukar vara ledigt.
Svar på tråden Juni-barn