mimi02 skrev 2012-06-05 15:40:19 följande:
Hej alla! Längesen jag skrev här i tråden, men läser regelbundet. Så kul att så många redan har fått små bebisar - gör ju inte att man längtar mindre tills det är dags för en själv. BF den 13 juni, så en dryg vecka kvar. Har ställt in mig på att den inte kommer komma före BF, men nog vore det rätt skönt om den inte väntar jättelänge.
Överlag mår jag rätt bra, har svullna fötter och fingrarna är halvt bortdomnade och sticker nästan hela dagarna inklusive att det gör ont i lederna. Fick tipset från BM att sova med handledsskydd och det har faktiskt funkat lite, men jag hoppas verkligen att det går över efter förlossningen, det gör ju jätteont och är skitjobbigt.
Sweet life: Du skrev att du varit på besök på Danderyds förlossning, jag ska också föda där. Sa dom nåt om platser och sånt nu? Läste längre upp i tråden att det verkar knökfullt överallt och det känns ju inte så lockande att behöva skickas runt halva stan eller ännu värre mälarområdet för att föda....:(
Och en annan fråga, är det nån som vet om de har tens-apparater på Danderyds förlossning till utlåning? Min kompis födde nyligen på BB Sthlm och där hade de ett par stycken.
Och hur är det med badkar på Danderyd, nån som vet det? Finns det några rum med badkar?
Just nu var det inte fullt, men det är högtryck men dom hoppas på att det ska lätta snart. Det är inte lika många som ska föda i Juni i år jämfört med hur det brukar vara.
TENS har dom inte till utlåning på Danderyd. Det var någon som ställde den frågan på den förberedande föreläsningen och svaret var nej.. Badkar finns det ett rum som har. Eller ja, det är ett badrum med badkar och det ligger inte i något förlossningsrum. Det brukar vara ledigt.