Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Juni-barn

JennieJ skrev 2012-06-05 15:42:18 följande:
    Jag kommer vara gravid max 2 dagar till för på fredag kl 8 har jag tid för igångsättning :) så nu laddar vi batteriet
    Bra eller dåligt? Vad känner du?

Ladda på nu, vila, vila vila!
  • Sweet life

Idag är jag på superhumör!

Färdknäppade lite igår och vaknade mitt i natten med en smärta som kom som en blixt från klar himmel, magen krampade och ryggen höll på att gå av. MEN, det försvann och har inte kommit tillbaka!

Men nu firar vi nationaldag. Jag har gjort sillröra, kokat färskpotatis och gjort en marängglasstårta med de första svenska jordgubbarna för året på! Solen tittade precis fram mellan svarta moln också... Kan inte bli bättre!

• Sweet life

Ytterligare en natt med molvärk i rygg och mage och morgonen fick börjas med att rusa till toa där allt kom ut bakvägen i vattenform...

Nu har jag vart så här risig i magen på morgonen i snart två veckor.. Magen är helt öm och allt gör ont, ligga på sidan gör ont i magen, sitta gör ont.. Jag blir tokig!!

• Sweet life

Hemma från dagens BM-besök och ungj*vlen (ursäkta min frustration) är inte fixerad ännu utan ligger högt upp med huvudet!!!!

38+2
    Blodtryck: 128/70
    Hjärtljud: 140
    SF-mått: 36
    Föregående fosterdel: Huvud, rörligt

• Sweet life
    stjärnfrukt skrev 2012-06-07 15:17:37 följande:
    Som flera redan har skrivit, senast idag, så spelar det ingen roll om bebisen är fixerad eller inte, förlossningen kan starta ändå, så spar du dina svordomar till någon som förtjänar de och inte till den skatt som du bär på.  
    Absolut, men BM var lite förundrad och skulle höra med läkaren om man skulle röntga mitt bäcken för att se så det inte är för trångt så att han inte kan komma ner. Det är ju en väldigt bra sak att veta eftersom bebis inte kommer ut den vägen om det är för trångt...

Det ÄR frustrerande när alla förstföderskor jag känner och har pratat med berättar hur deras bebisar är fixerade sedan länge...
  • Sweet life

Grattis till pojken JennieJ!

Idag bär det av till hemstaden för firande av lillebror och kusin som tar studenten. Sambon packade in BB-väska och babyskydd i bilen i går kväll. För man vet ju aldrig vad som händer när man är 10 mil hemifrån! Jag åker dit med tåg nu och han kommer efter jobbet med bilen..

Ska bli kul att träffa släkten som jag inte träffat på nästan ett år.

Fick ett samtal från barnmorskan om röntgen av bäcken och det ska göras på måndag morgon.. Hoppas bebis bara är envis och försöker tala om vem som bestämmer redan nu..

• Sweet life
    gizmolarson skrev 2012-06-11 12:41:22 följande:
    Ni som går å väntar på att bebis ska komma å känner er ledsna för att nii inte känner av att nåt är på g så kan jag tala om att jag har bara känt av nåt några timmar innan mina 3 har kommit så ni vet

Grattis till alla er som fått bebis nu..
    Tack för det!! Det glädjer mig att höra!
  • Sweet life
    Polarlantis skrev 2012-06-12 10:22:28 följande:
    9 dagar kvar...lugnt som tusan, suck! Drömde att jag skulle iväg och hämta ut en bebis på ICA-kortet, hahaha! Det får GÄRNA sätta igång idag, snääääälla! Nu har jag så ont att jag knappt kan gå.Fogarna bak har börjat göra ont igen, ont i ryggen, ont i fogen fram...stöööön. Har fått för mig att jag kommer börja blöda och att det ska bli amublans och grejer, varför i hela världen det nu skulle ske liksom?! Idiotisk tanke! Nu ringa soc och boka om faderskapstiden, den krockade alldeles med sambons jobb, attans!

Grattis lillagrynet!!! 
    Här är det 7 dagar kvar.. Drömde i natt att jag var på förlossningen och hem kom jag med en torktumlare! Så dessa drömmar kan verkligen vara galna!

Idag har jag nån form av mens/molvärk, dundersvag men den är där och irriterar iaf! Ska prova ta alvedon och se om den försvinner...
  • Sweet life
    Polarlantis skrev 2012-06-12 10:36:42 följande:
    Håller alla tummar för att det är på riktigt nu! Heja heja!!!

Hihihi! Torktumlare kan vara bra att ha! Hoppas det är ngt på g för dig också! Min värk som jag hade för några dagar sedan har iaf spårlöst försvunnit...morr!

Haha, ja en torktumlare är grymt att ha! Vi har redan en men en tvättmaskin som snart ger upp. Så det första sambon sa när jag berättaade var "kunde du inte fått en tvättmaskin?"
  • Sweet life

Grattis till alla bebisar som tittat ut!!

Sitter här med någon form av mensvärk och svettas som en klimakteriekossa... Mensvärken försvann varken av en dusch eller två alvedon!

Svar på tråden Juni-barn