Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Juni-barn

Uddabus skrev 2012-06-12 14:20:07 följande:
    12 dagar över nu...
    Fått nån tid för överburenhetskontroll?
  • Sweet life
    Bumman79 skrev 2012-06-12 15:19:23 följande:
    På tal om att känna sig handikappad och låst till hemmet hur har ni andra det? Kan ni hitta på en massa roliga saker om dagarna eller sitter ni mest hemma?

Jag VILL ut när det är såhär fint väder men jag orkar inte det gör ont å jag har ingen bil så det blir att gå eller cykla (går man får man ont överallt, cyklar jag gör det ont i blygdbenet på sen.)

Omkring mig snackar vänner osv om att jag ska börja springa i trappor för att sätta igång förlossningen men det har jag inte så stor lust med med tanke på hur ont man får när man rört sig "för mycket". (Typ ingenting) :P
    Jag sitter hemma och försöker att inte dö av tristess! Ikväll ska vi iväg på bonusens skolavslutning och mitt största problem nu är vilka skor jag ska få på fötterna!!
  • Sweet life
    Bumman79 skrev 2012-06-13 14:15:04 följande:
    Min bebis är inte heller fixerad tror jag för den har inte varit det innan å på sista besöket sa inte bm att den var det bara att hon kände att huvudet låg ner...hon har haft svårt att känna det ibland...

Jag visste inte alls om det där med att man ska vara så stilla som möjligt vid vattenavgång....det har ingen sagt...
    Min är ju inte heller fixerad, eller var det iaf inte vid sista besöket förra veckan. Får se hur det ser ut nästa vecka.

Konstigt, min BM sa att dom måste informera vad som gäller om vattnet går när barnet inte är fixerat. Hon sa bara. "går vattnet ringer du hit till Danderyd och säger att barnet inte var fixerad vid sista besöket. Sen springer du inte runt som en yr höna utan ringer gubben om han inte är hemma, låter honom packa det sista och sen åker ni till förlossningen" Hon antecknade även i journalen att hon gett råd vid vattenavgång.
  • Sweet life
    Lenis21 skrev 2012-06-14 11:17:23 följande:
    Grattis bebisgalen. Det var en stor pojke ni fick. Gick allt bra???

Ensortsmamma- jag håller tummarna för att det är din tur nästa gång.

Lillsnurr82- hoppas att det inte är bluff, att det sätter igång på riktigt snart.

Här händer det fortfarande ingenting. Inte en enda förvärk lr något annat. Hur många är vi kvar som inte fått ännu????
    Jag är kvar!! *viftar med armarnar*

BF på tisdag!
  • Sweet life

Grattis Dancia och Stjärnfrukt till er små godingar!!

Jag måste bara få tala om hur gott jag sovit i natt! Tog mig en hutt tavegyl igår innan jag skulle sova och har sovit 10(!) timmar i natt! Självklart vaknat av att jag behövt vända mig men somnat om direkt igen. Ett toabesök och jag är verkligen utvilad just nu!!

Så NU får gärna bebis komma ut!

• Sweet life

Har blivit så sjukt bubblig i magen... Är det nån mer som är det? Alltid framåt kvällen det kommer och från ingenstans!

• Sweet life

BF-1 idag....

Är så otålig så det känns redan som att jag går på övertid sen länge!

Hoppas ni som gått över länge nu kommer igång idag! Jag ska hålla alla tummar och tår jag har!

Här kör vi på som vanligt, planerar för midsommar som ska firas oavsett om vi är med eller inte! Har precis planerat klart menyn och gjort en inköpslista. Man har liiite för mycket tid när man skriver inköpslista efter affärens avdelningar...

• Sweet life

Nu far vi till förlossningen då bebis inte har rört sig som vanligt på hela förmiddagen. Har bara fått en liten putt och ingen reaktion alls när jag dricker sött, kallt, puttar och trycker på magen som jag alltid får annars...

Sambon kastade sig i bilen hem från jobbet och nu går jag bara här och väntar på att han ska komma...

• Sweet life

Hemma igen från förlossningsbesöket...

Fick lämna urinprov och sen kopplade världens gulligaste barnmorska upp mig med ett CTG. Det var väl som vi misstänkt, bebisen soooov. Regelbundna sammandragningar var 12:e minut och bebis rörde på sig några gånger, ibland kände jag av det. Ibland inte utan då ökade bara hjärtfrekvensen från 125-155 på en sek...

Fick träffa en läkare som jag först tyckte kändes bitchig men sen vart hon bättre. Hon konstaterade att bebis såg ut att må bra. Fostervatten fanns det bra av och huvudet som vart rörligt vid sista BM-besöket var nu ruckbart..

Så vi vände hemåt igen med uppmaningen att ringa om jag är orolig och att vi var hjärtligt välkomna tillbaka om vattnet går eller förlossningen startar på annat sätt!

Lycka till UddaBus!

Grattis till er lilla kille Lucian Caesar!

• Sweet life

BF idag... Ingen känning alls!

Så nu har vi bestämt att det inte blir utflyttning förens efter midsommar...

Svar på tråden Juni-barn