Inlägg från: IdaElinLivia040611 |Visa alla inlägg
  • IdaElinLivia040611

Juni-barn

Just hemkommen från lite vårshopping.
    Köpte en grymt snygg bikini på Gina tricot, hoppas bara tuttarna får plats i den när mjölken rinner till. Ett par nya solbrillor i pilotstil och en del toppar i glada sommriga färger . Köper bara sånnt som jag kommer kunna använda efter graviditeten också. Det är ju inte så långt kvar nu. Jag gillar att ha åtsittande kläder som visar magen så köper allt i M och då borde det ju gå att ha sen me. Man kommer ju va lite småfet dom första veckorna i alla fall tills kilon och vatten runnit av en (önsketänkande)

Älskar solen
  • IdaElinLivia040611
    JennieJ skrev 2012-03-26 14:35:47 följande:
    Då gick man in i vecka 30 idag :) med andra ord en milstolpe gjord och med de blir de smörgåstårta och pommac idag ;) nästa milstolpe nu är varje ny vecka man går in i och med lite tur så kanske man kan gå 5 veckor till??
    Härligt jobbat, v 29 här idag. Har samma filosofi som dig:) Bara jag kommer till v 35 så är det lugnt:)
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • IdaElinLivia040611

Usch för vinterkräkisar, här har vi haft sjukstuga sen i Torsdags. Fy va dåligt jag och min minsting har mått. Hosta och huvudvärk med feber. Lillskrutt åkte även på öroninflammation och vi fick åka med henne 2 ggr till akuten då hon hostade så mycket slem att hon inte fått behålla varken vätska eller mat.
    Man e ju lite mer nojjig med henne eftersom hon e prematur. Men det e hennes första förkylning och hin e nu 10 mån så hon klarar det ganska bra.

Annars har vi det bra här, foglossningen har ju blivit bättre eftersom man bara legat i soffan och sängen. Inga sammandragningar så jag hoppas tappen e ok. Dags för ny koll på måndag, hoppas på allt över 1.5 cm. Jag är ju i v 30 vid den kollen känns som att det går snabbare nu.
    I v23-24 när tappen började  kortas var varje dag en enorm påfrestning.

Jag vill ha en amningskudde denna gång, en sån där böjd med kulor eller bomull. Verkar så bra att ha till allt möjligt. På söndag hämtar jag vagnen och nästa vecka måste vi köpa skruttens säng och en bilbarnstol.

Dags för en magbild också Hjärta 

• IdaElinLivia040611
    PIO skrev 2012-03-27 15:04:34 följande:
    Bm-besök idag:
    Vecka 28+6
    Sf mått 28
    Hjärtljud 155
    Vikt +5
    Glykos 6,3
    Tog inget hb men ska börja med järntabletter. O de funderade ja ju redan på sist jag va där. Så nu hoppas ja att huvudvärken försvinner.

Såg att någon hade skrivit o undrat om åderbråck. Tror att ja me har fått det. På kvällen när ja går på toa känns de som en babian i mellan bena. Hahaha jätte svullen o de känns som att bebisen ska komma ut. De gör inte direkt ont utan mer väldigt obehagligt. Känner mej grotesk där nere.

Va inne på spec mvc för veckans kontroll idag. Tappen är ca 1,5-1,7 cm. Är inte öppen. Ska fortsätta vila men läkaren tycker att ja även ska vara uppe lite. Är inte bra att bara ligga stilla heller. Hon sa att nu är den mest kritiska tiden för barnet över så det känns ju skönt om de skulle komma igång. Men självklart vill ja gå iaf 5 veckor till :) men är glad för var dag som går, går in i v 30 imorgon. Känns underbart att ha kommit så långt. Helt sjukt ju!!! Tänk om 5-10 veckor så har ja min bebis!! Hoppas på att de blir närmre 10 v. Läkaren sa oxå att hon tror att ja kommer iaf gå ett par veckor till men hon kan ju inte säga säkert. Så nu har vi målet att ta oss till v 32. Får ta någon vecka i taget sådär :)
    Skönt att du kommit så långt. Jag är typ 1 vecka efter dig och har nästa koll i 29+0. Gissar att min tapp också e typ som din. Allt över 1,5 räknar jag som bra. Jag borde nog ta det lite lugnare men det e inte lätt med en 10 månaders som är som en 6 månaders. Hon kan inte krypa eller sitta riktigt än så det blir lite som att ha tvillingar i början;) 
    Hoppas du tar dig förbi 32 då till att börja med. Det är mitt nästa mål. 28+0 var det första. 
  • IdaElinLivia040611

Ja åderbråck e inte roligt. Jag har en åder som sväller upp litegrann när jag varit å rört mig förmycket men har inget besvär av det.

Jag blev snittad förra gången och jag är glad att jag får föda vaginalt den här gången om allt går som det ska. Inte för att det var otäckt att snittas, tycker det gick otroligt bra och dom e så lugnade och duktiga dom som är med. Men tiden efter var ju as jobbig i jämförelse med vaginalt. Ont som satan första dygnen och halvt invalidiserad första veckan. Och då hade jag ju inte ens en bebis att ta hand om eftersom hon låg i kuvös.
    Men jag respekterar verkligen om man vill bli sövd för är man rädd så är man och det är ju ingenting man rår på. Och vill man ha snitt så är det ju självklart att man skall få det. Även om det nog alltid är bra att prata med någon om det först.
    Synd bara att vissa läkare verkar så hänsynslösa och behandla folk som skit.

Jag har inte fått nån remiss än till UL som jag ska på på onsdag så jag ringde specmvc. i morse. Och läkaren som jag träffade då hade glömt bort. Så nu hoppas jag att dom kan klämma in en tid för jag vill inte vänta längre än 2 veckor emellan gångerna. 

• IdaElinLivia040611

Dessa satans sjukdomar blir man ju galen av. Verkar vara som allra värst den här perioden feb-mars. Och milda vintrar ska ju vara ännu värre.
    Fick precis veta att min 6 åring kräkts 2 ggr på morgonen hos sin pappa och mina stora tjejer kommer alltid hit på ons-tor på pappa veckan. Kanske bra att hon bara kräkts där så vi kanske klarar oss. Jag och lillskruttan e ju inte friska från influensan än. Hon äter fortfarande jätte dåligt. Så kräksjuka slipper jag helst.

Vill ha vår och sommar vara ute mycket och få vara frisk. Ibland känns livet inte så ljust. 

• IdaElinLivia040611

Ska till MVC om en kvart. Jag har inte börjat med järn än fast jag borde gjort det. HB på 136 men depåerna e dåliga. Hatar Niferex men antar att jag måste börja nu :( hon kommer nog skälla på mig lite.

Ska bli mysigt å lyssna på hjärtat på lillkillen. Han va riktigt snäll i natt, sparkade inte alls så mycket. Tackar man för.
    Vaknade till härlig sol men nu ser det ganska molnigt ut. Jag som skall plugga ville sitta på balkogen med mina böcker. Men inte då, jäkla vårväder. 

• IdaElinLivia040611
    MissFörstånd skrev 2012-03-29 09:30:42 följande:
    Ang. järn. Varför tar alla Niferex och inte duroferon?

Idag är det dags för andra gången av akupunktur, får se hur det går. Har sjukt ont i höften, ryggen idag.    
    Jag har alltid fått rådet att ta niferex, och min BM på specmvc sa att den e bäst.  Så bara därför.

Hemkommen från MVC
    V28+2
    HB 142 (??? Järnet har gått upp utan att jag börjat med järn...skönt)
    Socker 4,9
    Blodtryck 129/65
    SF mått: 27
    Hjärtljud 155

Allt bra med andra ord. Nu väntar jag bara på tappkontroll på Onsdag 29+1 då så känns inte alls lika oroande om den krympt ytterliggare, så himla glad att jag klarat mig ifrån v 23-24...phuuuu!!!!

Har världens finaste man. Han säger varje dag att han älskar att se mig med magen och att han vill behålla mig så ett tag till :) Vackraste gravida kvinnan  han sett Tungan ute känns så himla bra när man själv bara fokuserar på kilona på den där jäkla vågen. Fast nu har jag slutat att väga mig helt.
    Äter bra mat och rör mig så mycket som jag får mer kan man ju inte göra.
    Har väl gått upp 8 kg hittills och lär väl bli minst  4 till, men det får man amma och springa av sen. 
  • IdaElinLivia040611
    Ensortsmamma skrev 2012-03-29 11:08:28 följande:

Ska till Mvc idag och lyssna på liten, förra veckan låg hjärtljuden på 154.

Tycker synd om oss alla som ska behöva lida sig igenom hela grav. Varför kan vi inte bara få må bra. Jag är så less på allt nu. vill inte att den ska komma förtidigt, utan vill bara spola framtiden tills juni. Är trött på att ha ont, och att inte kunna göra något. Hatar egentligen att gnälla så. Men nu har jag tröttnat på det, tycker om min mage och älskar när bebis busar med oss på insidan, men är så trött på denna konstanta smärta och rädala av att den ska komma förtidigt.    

Jag me.
    Har precis ratat med förlossningen. Jag var på toa och hade fått en sig flytning, typ 1 cm lång men lixom segare än vanligt. Och efter det så blev magen helt plötsligt stenhård som en fotboll. Inga sammandragningar eller så, bara hård.
    Fick typ panik å tänkte att "jaha nu kommer han", men på förlossningen sa dom att det var normalt men förstod min oro. Om det börjar göra ont eller kommer mer flytningar som har blodstrimmor i sig så skulle jag ringa igen.
    Hon var jätte gullig och sa att det finns väldigt många kvinnor som har en förkortad tapp utan att det betyder någonting. Finns inga bevis för att det skulle ha å göra med att föda för tidigt. Även om kvinnor som ha det ombeds ta det extra lugt.

Så avvaktar hemma, ligger ner nu och känner inget mer än en svag svag molande känsla, men det kanske är för att herrn i magen konstant sparkar neråt. Hoppas inget mer händer. 
Svar på tråden Juni-barn