-
Jag brukar packa typ 4 veckor innan med säng har det varit lite olika. Nu har jag än så länge inte ens köpt någon men borde väl göra det snart. Kan ju vara skönt att ha allt fixat 5 veckor innan kanske ifall det skulle starta tidigare. from v 34 så stoppas ju ingenting om det drar igång.Sweet life skrev 2012-04-04 07:51:29 följande:Ni som har barn, när packade ni BB-väskan? När satte ni ihop spjälsängen? -
Alltså jag e så satans hungrig. Hur var det med dom här tillväxtperioderna, är i v 29+1 nu kan det vara så att bebben har en sån nu. Har ju klarat mig på nästan ingenting men nu helt plötsligt är jag super hungrig.
Försöker bara äta bra saker men kroppen är på något konstigt sätt sugen på BARA kolhydrater.
Det börjar sjunka in att jag kanske kommer gå längre än v 33-34 som jag har varit helt inställd på hittills. Ska träffa BM på specmvc och prata om ultrljudet jag gjorde igår. Får se vad hon säger och om det blir lika täta kontroller fortsättningsvis.
Härligt med sol men synd att det e så kallt.
-
Jag kommer bojkotta vågen från och med nuSweet life skrev 2012-04-04 08:05:29 följande:Jag är också superhungrig just nu! 29+1 för mig också och jag vaknade klockan sex i morse av att det vrålade från magen! Mackor med leverpastej och gurka är favoriten just nu... Och tänk va gott med pasta och ostsås.....
, trots att min man säger att jag har en sån tur att jag är så himla liten så känner man sig ju som en val. Tycker det väller över lite här och där. Men men jag vet ju att det rinner av en sen när man ammar men det e så svårt att se sig själv såhär lite plufsig när man är van att vara vältränad och så....ångest!!!!!
-
Pio: men fy va jobbigt. Men det finns kvinnor som till och med är öppna som ändå klarar sig hela vägen. Men klart det suger att nu bara ligga hemma. Så jäkla tråkigt.
-
Hemkommen från specmvc. Nu bli det inga fler UL av tappen, bara kliniska undersökningar. Skönt! Och from v 33 så blir jag utskriven från specen och kommer bara gå hos min vanliga BM. From v 34 ska jag börja träna lite lätt för att få tillbaka lite muskler i kroppen. Har ju varit väldigt stilla sedan v 18-19. Känns så himla konstigt att få tillåtelse att röra på mig mer och mer. Jag va så bombsäker på att tappen skulle vara kortare och att jag tillslut skulle bli inlagd.
Jennie J: min e också 2 cm och det tycker min BM e bra i den här veckan. Fast det kanske beror på att den har varit ganska oförändrad sen v 22+ och att jag inte har nån GBS...förstår att det känns jobbigt. Lite kvar nu bara sen e det över och du kommer ha glömt allt det här. Styrkekramar till dig.
-
Vi har ju sexförbud och har haft sen v 18, fuskade nån gång i veckan men när tappen började kortas i v 23 så slutade vi helt. så 8 veckor snart utan och det e skit. Jag tillfredställer ju mannen 4-5 ggr i veckan men jag vågar inte ens få orgasm ifall det skulle påverka.
Har ett väldigt aktivt sexliv i vanliga fall och efter snittet med Livia var vi igång efter kanske 3 veckor.
Tycker inte du ska känna dig stressad, det är naturligt att inte ha lika mycket lust och ännu mer efter förlossningen.
-
Så var man inne i vecka 31. Nu börjar jag känna att magen är ivägen. Det är jätte jobbigt att böja sig ner och plocka grejjer från golvet och att resa sig ur liggläge från soffan e stört omöjligt utan hjälp.
Jag ska nog packa två tre ombyten, det tar ju så lite plats.och sen mössa, filt och napp som någon annan skrev, Ska ta tag i att packa både bbväskan och en övernattningsväska till lillasyster som måste lämnas av hos min mamma. För man vet ju aldrig hur snabbt det går 4 barnet och allt. Och om det blir som läkarna tror och han tittar ut ett par veckor tidigare kan det ju gå ännu fortare.
Har aldrig fått lavemang på förlossningen, men brukar också klara av det på den naturliga vägen när det börjar bli dags. Men om inte kan man ju ta microlax hemma. Verkar jätte snabbt.
Helt plötsligt känns det fasligt långt kvar. Känner mig otymplig och långsam, och så ska man växa i typ 9 veckor till. Blääää nu vill jag ha Juni.
-
Min man e lite tvärtom, han myser med magen på kvällarna. Ropar på bebis och blir lite smått chockad av hur hårt han sparkar. Frågar vilken vecka det är mm.
Men alla är ju olika och när det väl är dags för bebis så kommer dom vara där å stötta och vara bäst i världen :)
Har vägrat att ställ mig på vågen. Var å vägde mig i v 25 hos bm och hade då gått upp 7 kg. Men i morse kunde jag inte låta bli då magen blivit gigantisk denna vecka. Och jag har bara ökat 0,5 kg på 6 veckor....TOTAL LYCKA!!! Jag vet att jag är löjligt mån om min kropp men det var himla skönt. Så V31 nu och totalt 7,5 kg. Känns bra.
Undrar om magens storlek kan ha att göra med att bebis roterat. Han låg med huvudet neråt och har gjort det ett par veckor. Men sen 2 dagar tillbaka har han vänt sig och ligger typ som en banan från sida till sida. Kanske därför magen ändrat form så snabbt.
Angående förlossningsbrev så är det viktigaste för mig att jag bara får lustgas och att dom hjälper mig på alla sätt som går för att jag inte ska spricka. Sprack lite med första, ingenting med andra och 3:an va ju snitt.
Tycker det hjälper jätte mycket att dom trycker med en varm handduk /håller emot....när det spänner som värst.
Börjar så smått inse att bebis snart tittar ut....HJÄLP!!!!
-
Ja fy, eftervärkarna gör ju sjukt ont och dom sitter ju i ett tag. Visst inte ens att dom fanns så jag trodde att någonting var fel när jag fött andra. Men med lite alvedon så blir det bättre. Det var alltid som värst när man ammade.conda skrev 2012-04-11 13:47:53 följande:Min mage är nedsjunken, tror det beror på att jag är lite "förslappad" i ligament och hud sedan de andra gångerna. Sammandragningar har jag också flera gånger om dagen men tror det är normalt då jag hade det de andra gångerna också. Tror det är vanligare att ha mer sammandragningar när man är omföderska, även eftervärkar brukar dyka upp efter första barnet. Ska be om smärtstillande direkt efter förlossningen för eftervärkarna är värre än förlossningsvärkarna... =( -
Välkommna ni nya mammor, kul att det dimper in lite nya fortfarande.
Härligt med fredag. Även om man är hemma och sjukskriven så är det ändå mysigt med helg.
Igår blev det jätte skönt på kvällen över 13 grader så jag och mannen tog med oss lillskrutten på en härlig promenad. Jätte skönt att äntligen få lite frihet att röra sig men satan va långsamt jag måste gå. Och jag va himla stel i morse. Men det är ändå skönt. Ska göra samma ikväll om det inte regnar.
Magen känns stor nu och jag känner också ett väldigt tryck neråt. Nästan lixom bak mot ändtarmen, som att man ska bajsa ut en melon typ....
. Tror han vänt ner huvet igen och kanske borrat ner sig lite för det trycker verkligen på.
Ska tillbaka till BM på specen på måndag så då ska hon få känna om han ligger långt ner. Hon ska även kolla tappen.
Länge sen jag hörde från dig PIO hoppas allt är bra med dig.
Trevlig helg!!!!