stjärnfrukt skrev 2012-03-30 16:52:00 följande:
Tre Flickor: hihi ja men då så! Mannen här hemma har börjat gå upp tidigare för att hinna läsa tidningen i fred på jobbet så här blir det endast på helgerna också...haha antar att det lätt blir så när man hängt ihop ett tag?!
Tycker det låter som ni planerat det bra, tycker synd om de par där de av ekonomiska skäl bara kan låta en förälder vara ledig och den andra inget. (om båda egentligen vill vara hemma alltså!)
IdaElinLivia040611: Härligt att ha så många dagar kvar! Tänk om man ändå hade haft råd med det

Plugga på distans och vara småbarnsförälder tycker jag är en perfekt kombination faktiskt!
Läser också företagsekonomi, ska söka in till butikschefsprogrammet 120hp till hösten, och jag har redan läst hälften utav kurserna som de läser första året + fler, så jag hoppas jag kommer in på det! Skulle vara så skönt att få klart min utbildning och få börja jobba igen så man kan köpa hus och gifta mig! Och bara kunna njuta av att man fått alla bitar på plats...
Vi har inte behövt ta fler dagar då vi först var hemma med tillfällig fp då Livia låg på neo sen hann det bli typ 2 mån vanlig fp innan jag blev sjukskriven med den nya grav. Hade aldrig haft råd att ta så få dagar annars;)
Ja plugga e så jäkla bra. Tog första kursen på kvarts fart, hade ingen aning om hur mycket det var. Men märker nu att jag lugnt hade kunnat ta halvfart så det blir det på nästa.
Känner också att jag måste utbilda mig ordentligt nu så man kan få en ordentlig lön. har tidigare jobbat på restaurang och nu SATS.