Inlägg från: IdaElinLivia040611 |Visa alla inlägg
  • IdaElinLivia040611

Juni-barn

Jennie J: men fy ska det aldrig vara nog för dig. Vad betyder det att du har streptokoker i urinen.....vad kan det leda till???? Önskar oss typ 4 veckor framåt då känns det som att det kommer gå bra oavsett. Visst klarar sig be ben om den kommer nu men vårdtiden blir ju så lång och det blir tragligt med amning osv. Man vill ju bara kunna åka hem med bebis å mysa utan att oroa sig. Gnäll på bara, vi lyssnar:)

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • IdaElinLivia040611

Trångt här med. Får svårt att andas när jag sitter upprätt. Att ligga på vänster sida e det enda som är skönt. Får dra djupa andetag iblan för det känns som att man inte får luft.
    Min hårda konstiga känsla i magen gick över igår. Fy jag hann verkligen tänka att nu e det kanske dags. Hoppas på några lugna veckor nu.
    Längtar så efter nya vagnen, på söndag står den här hemma.

Jag känner mig också helt sänkt mentalt. Allt e bara tråkigt, vill ha varmt skönt väder nu e trött på att frysa. Vi har haft det riktigt soligt men jag vill ha den riktiga våren.

Det e fan inte lätt att bara vara hemma och knappt ta sig ut. 10 veckor har det varit så nu. Mina första grav jobbade jag och tränade ända till nån vecka innan Bf. Gnäll gnälll gnäll, nej nu måste jag plocka upp dottern som ligger och jollrar efter mig. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • IdaElinLivia040611

Vi har ju många dagar kvar till Livia har totalt använt 70 st tror jag och hon blir 1 år i maj. Jag är sjukskriven fram till Bf och då får vi ju även alla dom nya dagarna för nya bebben. Jag ska försöka ta ut 4-5 dagar i veckan. Och vi tar föräldraledigt samtidigt på sommaren med varit barn i en månad. Planerar att vara hemma med båda tills jan 2013 då får Livia börja på dagis 15 tim/v och sen vara hemma med nya bebis till Aug 2013. Då får han börja. Sen e min plan att börja studera på heltid from hösten 2013 och även jobba lite extra. Dom föräldra dagarna som är kvar sparar jag, eventuellt kanske jag stannar hemma till jan 2014 med bebis om jag inte kommer in på skolan förrens till vårterminen. 

Hade planerat att studera till läkarsekreterare på distans. Men får ha några backup planer också. Pluggar på distans nu under min sjukskrivning, fick det ok:at av fk. Så himla skönt att ha något vettigt att göra.
    Började med Företagsekonomi och nästa kurs blir Datakunskap. Därefter tänkte jag läsa lite ämnen inom omvårdnad:)

Så mycket roligare att plugga nu än när man gick i skolan. 

• IdaElinLivia040611
    stjärnfrukt skrev 2012-03-30 16:52:00 följande:
    Tre Flickor: hihi ja men då så! Mannen här hemma har börjat gå upp tidigare för att hinna läsa tidningen i fred på jobbet så här blir det endast på helgerna också...haha antar att det lätt blir så när man hängt ihop ett tag?! 

Tycker det låter som ni planerat det bra, tycker synd om de par där de av ekonomiska skäl bara kan låta en förälder vara ledig och den andra inget.   (om båda egentligen vill vara hemma alltså!) 

IdaElinLivia040611: Härligt att ha så många dagar kvar! Tänk om man ändå hade haft råd med det Glad
    Plugga på distans och vara småbarnsförälder tycker jag är en perfekt kombination faktiskt! 
    Läser också företagsekonomi, ska söka in till butikschefsprogrammet 120hp till hösten, och jag har redan läst hälften utav kurserna som de läser första året + fler, så jag hoppas jag kommer in på det! Skulle vara så skönt att få klart min utbildning och få börja jobba igen så man kan köpa hus och gifta mig! Och bara kunna njuta av att man fått alla bitar på plats...

Vi har inte behövt ta fler dagar då vi först var hemma med tillfällig fp då Livia låg på neo sen hann det bli typ 2 mån vanlig fp innan jag blev sjukskriven med den nya grav. Hade aldrig haft råd att ta så få dagar annars;)
    Ja plugga e så jäkla bra. Tog första kursen på kvarts fart, hade ingen aning om hur mycket det var. Men märker nu att jag lugnt hade kunnat ta halvfart så det blir det på nästa.
    Känner också att jag måste utbilda mig ordentligt nu så man kan få en ordentlig lön. har tidigare jobbat på restaurang och nu SATS. 
  • IdaElinLivia040611

Nu har jag min fina vagn hemma:) Hämtade den idag. Bugaboo Donkey!
    Nu har jag den bara som enkelvagn men snart kommer bebben också glida runt i den. Men satan vilken plats den tog i bilen ändå, eftersom man har sitt och liggdel med också-

Sen köpte jag även en ny bilstol, det blev en britax hiway 2. Till dottern som nu e 10 mån.
    Så nu har jag allt jag behöver första tiden förutom lite smågrejer som typ aminingsinlägg, amningsbh:ar och newborn blöjor.

Ska väl shoppa lite första tiden baskläder också i stl 50/56. Mjuka bodys och sånnt. Längtar så efter skrutten. Vecka 30 i morgon:)
    Längtar även så efter att bli av med magen. Min mama hade köpt lite vårkläder idag och jag blev så sugen på det med. Men ingen ide än. Tur att det e lätt att komma i kläder på sommaren även om kroppen inte är riktigt är i form än. 

• IdaElinLivia040611

Wiihhiiii vecka 30 idag:) Magen växer, foglossningen tar livet av mig och brösten har exploderat ytterliggare. Men av nån anledning så är jag så jäkla glad nu. Har heft ett par riktigt dystra veckor men nu är den känslan som bortblåst. Kanske var för att vi fixade dem sista stora grejerna till bebben i helgen eller att det e sluttampen nu. Känner mig lycklig i alla fall.

Förkylningar och influensan har också gett med sig och både dotter och jag är återställda. Fy, det tog nästan 2 veckor.
    I morgon är det kontroll av tappen igen. Jag gissar på att den krympt ytterliggare men är inte så orolig nu. Jag tror att jag e skapt så att den minskar långsamt. Senast när jag födde prematurt så var det ju en stark infektion som satte igång det. Jag födde ju min andra i v 36+ så jag gissar på någonting liknande denna gång. Så 7 veckor kvar gissar jag på, får se om man har rätt.

Dags för ny magbild:)  

• IdaElinLivia040611
    RocketQueen skrev 2012-04-01 21:27:13 följande:
    IdaElinLivia: Åh en Donkey! Det är den absolut finaste vagnen! Vi har köpt en Cameleon, så jag är ganska nöjd ändå Men om vi ska ha fler ungar sen, då SKA jag ha en Donkey
    Jag hade en Cameleon innan och var supernöjd med den. Donkeyn e jätte fin och väldigt stabil, vilket känns bra när man ska köra runt på två barn. Den är otroligt lättkörd och en bra broms. Lättare också att fälla sittsarna i olika lägen. Men satan va den kostar. Tur att jag fick min andra såld för ett bra pris + att hon i affären sa att det kommer vara ett väldigt bra andra hands värde på vagnen, särskilt när man tar en neutral färg som vi gjorde (helsvart).
  • IdaElinLivia040611
    MissFörstånd skrev 2012-04-02 08:29:21 följande:
    IdaElinLivia - vad kul att du är glad
    Ja på tiden, inte kul att vara deppig när man går hemma hela dagarna.
  • IdaElinLivia040611

Dancia: skönt att det verkar ha gått bra, läskigt att ramla sådär. Gjorde en vurpa när jag var gravid andra gången och då åkte jag in och kollade. Men det var ingen fara.

Idag e det dags för tappkontroll, spännande. Hoppas hoppas att den e minst 1,5 cm. 

• IdaElinLivia040611

Hemkommen från kontroll av tappen. Och kan man tänka sig att den var lite längre idag :) YES!!! mellan 23-20 mm så det var ju superbra. UL läkaren sa att han inte tyckte vi skulle kolla mer om inte mina sammandragningar blir fler (har ju typ inga nu) eller att jag känner av någonting som jag tycker känns annorlunda. Så jäkla skönt å veta att det verkar vara helt normalt att mn tapp e så här.

Gjorde ett TUL också och lilla kraken väger nu 1500gram, en riktig medelbebis. Och några fler sånna mätningar tyckte dom var onödiga när han hela tiden sett så fin ut på kurvan.

Så en riktigt bra dag i dag. 

Svar på tråden Juni-barn