Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

Nu har jag bebisen på rätt håll i magen! Vändningsförsöket gick väldigt lätt och enkelt. Läkaren puttade med en hand under bebisens rumpa och höll den andra handen runt dess huvud och så lirkade han försiktigt och enkelt runt den. Han trodde att den skulle välja att ligga kvar så här eftersom h*n borde inse att h*n har bättre med plats så här. Var faktiskt lite småförberedd på att bli mamma idag om det inte hade gått vägen men är lättad över att det lyckades. Var så nervös i morse att jag spydde och det var faktiskt ett tag sedan nu även om illamåendet hänger kvar. Känner mig kissenödig efter var 3:e steg känns det som så nog pressar Lill-Skutt neråt alltid...

IdaElinLivia040611: Skönt beked! Nu är den faktiskt snart färdigbakad Gravid

• Havsjungfrun
    gammelmamma skrev 2012-05-04 16:49:15 följande:
    vad skönt att vändningen gick bra:)
    Tack! Det var verkligen en lättnad.

Appropå drömmar drömde jag härom natten att jag födde barn men att maken var någon annanstans och sov så han missade allt. Låg på en brist och fick se att moderkakan låg i en balja nedanför mig, frågade då bm om det var klart och det var det. Fick då se två små bebisar ligga på golvet och jag frågade chockat om det var två och tydligen hade jag fått tvillingpojkar. Sedan fick jag åka och säga till maken att han missat allt för det var klart nu!
    Maken hade ett par dagar innan sagt "tänk om det är två!" vilket jag avfärdat med att jag faktiskt gjort tre UL så det borde de inte kunnat missa flera gånger. Gissar på att det var det som spökade.  
  • Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2012-05-06 10:16:47 följande:
    Förbannade skitfullmåne! Sovit så otroligt dåligt inatt! Varit vaken från halv två till halv fem.. Skit säger jag bara och nu ska vi ut och promenera på marknaden... Humöret är inte på topp idag heller. Sambon var på fest igår och jag bad honom ta det lite lugnt för man vet ju aldrig vad som händer, det är bara 34 dagar till bf.Han kom hem skitfull och jag är besviken och surig, mest för att jag låg hemma och kände mig som en ful, tjock strandad val!   
    Har också sovit dåligt och legat vaken och vridit mig! Idag har jag ordentligt ont i mina höfter. Antar att bebisen verkligen gottat ner sig nu när h*n äntligen hamnat på rätt håll.

Ang. babyskydd hade vi ett Acta Graco till de båda äldre men det sålde vi. Denna gången ska vi hyra på sjukhuset. Hade bas sist så det kan vi inte tänka oss att vara utan och det kan man numera hyra till för 100 kr. extra.
  • Havsjungfrun
    Lina007 skrev 2012-05-06 11:39:25 följande:
    Nu så känner jag att den här dagen skulle kunna spenderas på soffan framför teven med en sjuhelvetes massa choklad!!

Vareviga ledig helg/dag/timme/minut tycker sambon ska spenderas uppe hos hans föräldrar. Inget illa om dem öht från min sida, de är helt underbara, men främst helger så anser jag att vi inte behöver vara där fredag, lördag och söndag från tidig morgon till sen kväll. Då vill jag att vi tre ska hitta på något tillsammans som den lilla FAMILJ vi är; allra viktigast känns det nu när det är sån kort tid kvar innan lillasyster kommer, så sonen får kvalitetstid med oss. Sambon är dock inte av samma vara, för honom är det viktigast idag att få till avgassystemet på hans motorcykel. En motorcykel som hela jävla hösten, vintern och nu våren har ägnats åt.

Jag missunnar inte alls hans mc-intresse och han är duktig på det han gör då denna HD är egenbyggd av honom. Men jag blir fan i mig tokig när all jävla ledig tid ska spenderas där. Han och hans pappa är i garaget och mekar, hans lillebror sitter inne och spelar dataspel, hans mamma är nere i stallet/ute och rider/på kurs och där är jag och sonen. Irrar runt på tomten/i huset själva.

Idag är sonen där redan då han bad om att få sova över där igår så jag ska snart ta och åka upp dit också. Sambon har redan åkt, men jag ville ta egen bil så jag och sonen kan åka iväg och hitta på något med någon...
    Jag gav som förslag i morse att vi kunde åka till Norra berget, ett ställe med några caféer, många klätterställningar och lekparker för barn, gungor, linbana m.m men det var inte alls intressant. Kunde jag så skulle jag ha åkt dit med sonen själv, men då jag har sån vidrig foglossning, ont i ryggen och det här hemska karpaltunnelsyndromet så ser jag helst att någon följer med mig.

Jag hatar söndagar.
    Kramar från en annan som vet hur det är med en man som har en hobby som tar MYCKET tid!
  • Havsjungfrun
    Pluttan skrev 2012-05-06 18:17:07 följande:

Jag har också fått säga till min sambo att ta det lite lugnt med alkoholen på helgerna.
    Tänkte precis som du. Jag har bara 30 dagar kvar till bf. Har redan full gång med massor av sammandragningar
    och smärtsamma förvärkar.
    Jag har bf 4 juni. Någon mer samma datum kanske? Bara kul att veta.

Har sovit mycket illa i natt också. Vaknade vid halv fyra upp och kissade. Kunde inte somna om sedan.

Samma bf här Glad
  • Havsjungfrun
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-07 08:35:29 följande:
    Känsliga läsare varnas!

Kom och tänka på det här med tömning av tarmen innan förlossningen. Jag är normalt sett sen flera månader tillbaka extremt hård i magen och har därmed gjort nr 2 ca var tredje dag trots maxdos linfrön varje dag. Men nu börjar jag behöva göra nr 2 mycket oftare, fast är fortfarande rätt hård men betydligt bättre. Igår fick jag lov att gå på toa två gånger. Det är extremt mycket för att vara på samma dag för mig!! Och nu känns det som att det är dags igen. Kan det vara ett tecken?
    När mina förlossningsvärkar startat har jag sprungit på toa i parti och minut. Nu tror jag mer på att det är trycket från bebisen som påverkar. När jag skulle börja med Niferex tipsade min bm om Psylliumfrön. Helst ska man lägga dem i blöt över natten men det går att strö dem direkt på flingor eller ha dem i gröten annars också. För mig gjorde det verkligen susen! Finns i vanliga mataffären vid de andra fröerna men även på Apoteket. Linfrön avrådde hon från.

Mår verkligen sååå illa idag. Försöker att sluta med Lergigan Comp nu när jag slutat jobba men mår skit istället. får höra vad min bm säger i eftermiddag... 
  • Havsjungfrun
    Elvis Mamma skrev 2012-05-07 11:07:39 följande:
    Usch idag har jag vaknat med feber, halsont å förkylning Men positivt är iaf att solen lyser å de är underbart varmt ute, de gör ju vem som helst på bra humör Börjar få lite panik över allt som är kvar att fixa å handla, kläder har ja bara köpt några få plagg så de börjar bli dax att shoppa Är på jakt efter en liten mössa som passar nyfödd, ej hjälm modell, någon som har tips var man kan hitta en sån? Har letat å letat men hittar bara större mössor, de står ofta storlek nyfödd men ändå är dom gigantiska, hade samma problem med sonen när han var liten, tog månader innan han växte i någon mössa, får sy en själv helt enkelt
    Åhléns har små mössor både med och utan knut på om du inte är sysugen. Fick tips om Kapp Ahl också.
  • Havsjungfrun
    Emma Stark skrev 2012-05-07 12:10:36 följande:
    Jag har några frågor till er visa och kloka junimammor ;)

1. Ni som har andningslarm, tar ni med det till BB?

2. Ni som har amningskudde, tar ni med er den till BB? 

3. Tar ni med er amningsBH eller räcker det med att ha med sig amningslinnen?

Jag har nämligen precis börjat packa BB-väskan och börjar få panik över hur mycket grejor jag tänkte ha med mig.. Dags att stryka lite grejor från listan så de inte skriver in mig på psyk istället för på BB :P 
    Amningskudde finns att låna på BB så den får stanna hemma. Tar med en amnings-bh till BB, sedan får jag köpa fler när jag vet vilken storlek som jag kommer att behöva. Amningslinne har jag aldrig testat så det kan jag inte uttala mig om men något med stöd i är i alla fall ett tips.
  • Havsjungfrun

Har också varit hos bm idag, v. 35+6. Allt såg bra ut men mitt blodvärde hade gått ner ännu mer trots att jag börjat med Niferex. Bebisen låg kvar med huvudet nedåt men var rörlig. Skrev sammanfattningen där mina förlossningsönskemål ingår. När jag skulle gå därifrån sa hon att nu är allt förberett så nu kan de komma om den vill Glad

• Havsjungfrun

PIO: Underbart att det går så bra för er!

Svar på tråden Juni-barn