Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

Zvartaliljan skrev 2012-05-07 20:47:16 följande:

Han solar fortfarande imorgon blir han två veckor gammal o han är nu uppe i 2022g. Om bara gulsoten ger med sig nån gång så hoppas jag att vi får åka hem med hemsjukvård snart för jag pallar inte mer...sitter o gråter mest hela tiden av hemlängtan. Har legat här Tre veckor nu och fått träffa mina barn tre jättekorta stunder under den tiden. Det är en hemsk plåga och saknaden efter dom är värre än smärtan efter snittet...
    Usch, låter tufft! Hoppas att han snart är piggare så att ni får komma hem till familjen. Kram
  • Havsjungfrun
    Baby1112 skrev 2012-05-07 21:17:09 följande:
    Har idag tvättat bebiskläder... Vad små och söta dom är!!!

35+0 imon och kommer bebisen som storasyster (37+3) är det bara dryga två veckot kvar. Hoppas!!!! Är innerligt trött på att vara gravid, känner inte alls mycket glädje och det har tom börjat påverka vardagen... :( Mår riktigt pestigt!!!
    Min absolut största fasa är att behöva gå över, tror inte jag skulle klara det, varken psykist eller fysiskt...
    Kan man bli igångsatt tidigare än 42+0 om man går över???

BM på onsdag och jag är nyfiken på hur mini ligger. Tror nämligen bebis ligger tvärs över magen? Om den gör det, när gör man i så fall vändningsförsök?

Börjar få lätt ångest över förlossning, har haft förvärkar som påminner om vad som komma skall. :) Mest spänd är jag på hur det börjar denna gång. Förra gången gick slemmisen, ett dygn senare kom värkar och några timmar senare gick vattnet... Ganska lagom om det blir samma igen, då hinner man förbereda sig!!! :)       
    Jag fick göra vändningsförsöket v. 35+3 så om den inte har vänt sig när du ska till bm imorgon bokar hon nog in dig för en tid.
  • Havsjungfrun
    Lina007 skrev 2012-05-07 23:10:03 följande: 
    Jag hade så grönjävulskt ont att förlossningen ville att vi skulle komma in på en ytterligare koll och där blev vi sedan kvar och jag fick äta middag som vi inte hann med hemma, bada och sedan presenterades jag för lustgasen och senare för epiduralen. Runt kl 23-24 gick vattnet och kl 02.45 den 2/12 välkomnade vi sonen till världen.

Nu med facit i handen hade vi kunnat stanna hemma längre, men jag tyckte det var svårt att veta första gången och allt. Nu vet man vad man har att vänta så bara omständigheterna tillåter blir vi nog hemma lite längre innan vi åker in. 
    Har också en son född 2/12! Är född 2005 så han är äldre än din.

Jag har inte heller märkt några slemproppar de andra gångerna. Hur länge man klarar sig hemma beror mycket på hur man klarar av att hantera smärtan själv, hur lång tid man har att köra till förlossningen och om man ex. ska lämna barn hos barnvakt på vägen. Rekommenderar TNS så att man kan vara hemma längre och få smärtlindring på vägen in men även efter att man kommit fram. 
  • Havsjungfrun
    Polarlantis skrev 2012-05-08 13:08:08 följande:
    Hur gör ni med varmare kläder till den lille när ni ska hem från sjukhuset?
    Ok, några ombyten med bodys osv men ska man ha med ngt varmare också? Vi har iaf fortfarande frost här och det kan ju lika gärna vara +25 som +5 och regn när man ska ut i vida världen... Tänker mig en lite för stor fleeceoverall kanske? Eller är det bara dumt? Svensk sommar är å andra sidan inte helt pålitlig värmemässigt...
     Tankar och idéer tack!  
    Stickad kofta, mössa och filt räcker gott.

Gammelmamman: Håller tummarna!

Idag har jag varit med dottern och tittat på när de hade gympa med dagis. Jättemysigt. Sedan blev det ett kort stopp i affären på vägen hem och då fick jag så nedrans ont i magen. Tänkte att om inte det här släpper så är det på riktigt. Det lugnade sig dock men jag har fortfarande inte kommit igång med brödbaket som jag hade inplanerat, det får bli efter sonen kommer hem från skolan om en liten stund.
    Skulle vilja storstäda hela huset inför bebisena ankomst men är så trött och mår illa så jag orrkar inte...     
  • Havsjungfrun
    emersson75 skrev 2012-05-08 19:32:09 följande:
    Du får gärna lägga upp bilder på hästarna här sen, minst lika roligt att se som bebisbilder ;)
    Eller kanske starta en hästtråd säger tråkiga jag som inte är ett dugg intresserad av hästar...
  • Havsjungfrun
    emersson75 skrev 2012-05-08 20:08:16 följande:
    Det får vi göra, inte så bra om någon får för sig att flika in en hästbild i en bebistråd, ve och fasa :)
    Ta det inte så, men det är ju inte det gemensamma intresset i tråden.
  • Havsjungfrun
    gammelmamma skrev 2012-05-08 21:29:28 följande:
    Är det någon här som har tänkt föda hemma?
    Nej, inte om jag kan undvika och det lär jag nog hinna.
  • Havsjungfrun

Åh, vill också ha jordgubbar!!!

Jag har packat allt i en bag men lagt bebisens kläder i ett särskilt fack. Tycker att det är smidigast att bara ha en väska (+handväskan förståss) att hålla reda på och för maken att bära men det är ju olika vad man tycker. 

• Havsjungfrun
    RocketQueen skrev 2012-05-09 18:32:51 följande:
    Vissa bebisar får ont i magen om mamman äter jordgubbar när man ammar. Inte helt ovanligt tydligen...

Nej jag tror inte att de var svenska, men Oj så gott det var
    Har inte varit några problem med att äta jordgubbar när jag ammat mina två äldsta trots att de reagerat på andra saker så det är bara att testa och se.
  • Havsjungfrun

Två barn tidigare och ändå inte koll på skillnaden... Är det inte så att sammandragning: gör inte ont men förvärk: gör ont? Eller är jag helt ute och cyklar?

Idag har maken fyllt på med det viktigaste i BB-väskan för hans del: Coca cola och Kexchoklad Flört 

Svar på tråden Juni-barn