Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

Bumman79 skrev 2012-05-09 23:51:07 följande:
    Oki min Bm skriver in det i datan tror jag sedan sa de på Danderyds föreläsning att journalen skickas elektroniskt så man behöver inte ens ta med den (bara blodgrupp å något annat papper.) Kanske är olika i olika delar av landet?
    Så är det här i Västra Götaland i NU-sjukvården också. Jag brukar be att få en kopia på min journal när jag är på efterkontrollen på MVC, roligt att spara.
  • Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2012-05-10 07:33:30 följande:
    Jag fick aldrig min mvc-journal med dottern. Kanske ska be om den nu
    Gör det!

Låter positivt!  
    AAEV skrev 2012-05-10 07:51:03 följande:
    Angående Agnes som fick tvillingar, det jag vet är att de genomgick en operation för ett tag sen (ductus) men allt har gått bra, båda flickorna har passerat två-kilosgränsen!

• Havsjungfrun
    LillSnurr82 skrev 2012-05-10 11:55:13 följande:
    I morgon åker mina föräldrar till Mallis, sambon jobbar som sagt i Göteborg. Så hoppas inte bebis bestämmer sig för att komma inom den närmsta veckan. Då kan det bli knepigt , behöver både hundvakt och barnvakt och gärna nån som "håller" mig i hande på förlossningen :) Jag är oxå ute efter en bra och rymlig skötväska. Ska få plats blöjor och allt till två barn.
    Bad timing av föräldrarna... Har haft en hård Brio-väska till de båda större som det bara är 21 månader emallan så jag hade också med mig blöjor och kläder till två.
  • Havsjungfrun
    LillSnurr82 skrev 2012-05-10 12:43:13 följande:
    Nja det vet jag inte om det är. Är ju JAG och min sambo som ska ha barn. Klart de ställer upp och är vid min sida om de kan. Men nu fyller ju min mor 60 år så att de skulle åka utomlands då är bestämt sen långt innan jag ens blev gravid.. Så i så fall mer bad timing av mig och min sambo.. Haha
    Ah ha, det borde ni ju ha tänkt på Flört
  • Havsjungfrun

Lycka4: Grattis {#emotions_dlg.flower}

Fröken fräken: Är hemma helt sedan en vecka tillbaka. Har mått mycket illa då jag försökt sluta med illamåendetabletterna så då har jag tillbringat förmiddagarna i soffan. Har passat på att hälsa på båda barnen på dagisgympan och i förskoleklass, har ju dem att ta hand om övrig tid. Har bakat lite. Tvättar och grejar. Försöker städa lite in emellan. 

Har sjukt ont i höger sida av magen just nu. Bestämde mig för att bädda rent och städa sovrummet idag så maken och jag har hjälpts åt att dammsuga sängen och bädda rent. Fick dock sedan så ont så nu sitter jag däckad i soffan, får ta resten i morgon. Tror att jag ska ta mig ett bad för att se om det lindrar.   

• Havsjungfrun
    Bumman79 skrev 2012-05-10 19:32:49 följande:
    Jag kan få samma tankar och känslor som dig just att man tvivlar på sig själv hur ska jag orka, hur ska jag klara av detta, hur blir jag som mamma och shit jag har ansvar för det här barnet i minst 18 år.
    Det är något jag alltid drömt om tom min största dröm men ibland känner man ju ändå att det är ett STORT åtagande.
    Men jag försöker tänka att man får ta en bit i taget nu är man gravid och så ska man klara av förlossningen sedan amning och tiden efter det och sen får man ta bit för bit.

Men just som du skriver när man känner sig extremt trött och som en elefant och går och gäspar om dagarna och knappt orkar ta hand om sig själv då har ju tanken slagit en "hur ska jag orka ta hand om en liten bebis"?
    Men man kanske är piggare då och full av kärlek till barnet det kommer ju att vara det viktigaste i ens liv ändå ju :).
    Det ingår att ha lite ångest över vad som komma skall på slutet. Kom på härom morgonen att "herregud, det blir en till att potträna". Precis som om det skulle vara den jobbigaste delen Flört. Precis som du skriver är man så trött nu. Längtar tills bebisen är ute för då blir man trots allt av med de flesta krämpor ganska så omgående och blir piggare igen. Sommar och skönt får vi också Solig
  • Havsjungfrun
    Zvartaliljan skrev 2012-05-10 20:55:04 följande:
    Godkväll. Nu äntligen är det på väg åt rätt håll här. Lille Emilio slipper nu (förhoppningsvis) sola mer och imorgon blir sista blodtransfusionen, sen är det planerat att vi ska få åka hem med hemsjukvård på lördag!! Gud vad jag längtar! Bara jobbigt att svärföräldrarna och mannens systrar bestämt sig för att komma just på lördag, jag tycker de kan hålla sig borta ett bra tag till men nej se det går inte...kommer börja min hemvistelse med att låsa in mig i sovrummet med Emilio...
    Skönt att ni förhoppningsvis är på g hem! Men allvarligt, ni behäver tid med bara familjen efter att knappt ha träffat barnen på flera veckor. Se till att maken sätter stopp för besöket!!! Kram
  • Havsjungfrun
    Zvartaliljan skrev 2012-05-10 21:21:39 följande:

Problemet är att en av systrarna bor i Italien och redan köpt flygbiljett, flyger imorgon. Var bestämt innan vi fick veta att vi skulle få åka hem då de skulle komma för o träffa de andra barnen. Så det blir svårt o avstyra då hon bara är i Sverige över helgen o svärfar åker till Kina på måndag o är borta ett tag. Så jag får väl bita ihop o stå ut...avskyr min svärmor o har inte träffat henne sen i oktober då vi rök ihop som satan...så det lär ju vara en hel del spänning i luften...
    Oj då, då var det ju väldigt mycket krångligare... Hoppas att det går bra i alla fall! 
  • Havsjungfrun

Hade ont i magen, som håll i häger sida och stenhård mage hela kvällen igår. Badade varmt och hade värmedyna på tills jag somnade. Stenhård mage hela natten. Tog Alvedon vid 4-tiden och då blev det lite bättre. Magen är stenhård idag med och förvärkar. Ska på 2*30-årskalas imorgon kväll. Köpte presenterna först i onsdags efterson jag inte visste riktigt hur det blev och nu vill jag verkligen kunna gå så jag hoppas på att det ska vara lugnt till imorgon natt i alla fall. Tar det superlugnt idag. Tog t.o.m. bilen nerför backen för att lämna sonen vid skolbussen eftersom det gjorde ont bara av att klä på mig...

zenoble skrev 2012-05-11 07:52:10 följande:
    Inatt fick min vän sin lilla tös, snacka om att man blir sugen nu!! På söndag är jag fullgången och hoppas hoppas bebis vill komma snart :)
    Undra vem som är näst på tur? Spännande ju :)
    Ja, snart kommer de börja att ploppa ut på ett löpande band. Vi kanske skulle ha någon lista på födda bebisar i tråden...

• Havsjungfrun
    Dancia skrev 2012-05-11 15:06:26 följande:
    Emma78: Förstår verkligen att du blir jätterädd och orolig :(. Jag gick igenom liknande oro i höstas när min man låg inne på sjukhus och såg dubbelt och var allvarligt yr. Då var vi också rädda för att det kunde vara en tumör som satt i hjärnan. Det är bra att läkarna vill kolla allt för säkerhets skull och förhoppningsvis är det bara en nerv i kläm eller något annat enklare som orsakar huvudvärken hos din son. Massor med kramar <3
    Är han helt återställd nu?

Emma78: Hoppas att allt är bra med din kille. Bra att de kollar upp allt i alla fall. Jag hade kronisk körtelfeber när jag var 15-17 år och innan proverna visade att det var det jag hade (kan dröja ett tag efter insjuknandet) så kollade de i fall att jag hade leukemi. Hemskt för framför allt föräldrarna innan man får svar men viktigt att de är nogranna. Håller tummarna för er! 
Svar på tråden Juni-barn