Juni-barn
Hoppaspåframtid: jag går in i vecka 7 på tisdag (6+0) bf 18/6 så du borde vara i vecka 7 nu och gå in i vecka 8 på tisdag om du har bf 12/6.
Hoppaspåframtid: jag går in i vecka 7 på tisdag (6+0) bf 18/6 så du borde vara i vecka 7 nu och gå in i vecka 8 på tisdag om du har bf 12/6.
Sötäpplet beklagar verkligen. Förstår oxå precis hur det känns. Får försöka se det som så att nåt var fel på fostret och det ändå inte skulle klara ettbliv utanför livmodern. Sägs ju att det ska vara lättare att bli gravid efter ett missfall oxå, för då har liksom livmodern rensats ut och är helt " ren" Lycka till! Ta hand om varann!
Vi vill inte veta könet. Skulle bli väldigt besviken om dom på ul/rul skulle försäga sig o säga han eller hon. Att inte veta könet är förr oss halva nöjet vid förlossningen.
Jag har också hört att man ökar riskerna för missfall vid ultraljud. Är ljudvågorna dom stör fostret om jag fattat rätt. Därför man bara får ett visst antal ultraljud/ graviditet om det inte är nåt speciellt.
Grattis till förlovningen
Tror att krämer hjälper till viss del, att hormoner också spelar in. Men jag tänker som så, pendlar man mycket i vikt annars så får man ju även då bristningar och då är det ju inga hormoner med. Jag snärjde in mig varje dag i förra grav och fick inte en enda bristning, så jag tror att krämen gjorde en del. Utan krämen kanske jag hade fått några bristningar.. Jag har fortfarande inte ringt bm, är i vecka 7 (6+2) nån mer som inte gjort det än?
Usch i dag slog illamåendet till med dunder och brak. Spytt som en kalv:( inte lätt att ligga utslagen på toan ensam hemma med en sällskapssjuk 10-månaders dotter.. Men ska oxå strax ut till mina hästar hoppas att jag då piggnar till lite :)
Enligt det testet väntar jag en flicka till och det är vad jag tror det är oxå just nu i alla fall. Hade rätt förra gången så får se..
Jag bor i Linköping.
Är hos mina föräldrar. Jag och min dotter ska sova över här. Mina föräldrar gick nyss till kyrkogården för att tända ljus. Då fick jag springa på toa och spy. Lägligt då jag inte berättat för dem än vad som växer i min mage.. Dom hade nog undrat annars varför jag gick och spydde.
Dancia: hållet oxå tummarna att det inte är nåt allvarligt och att dom hittar felet snart!
Vi har inte heller berättat (bara min syster och en kompis som vet) vi tänkte kanske berätta på söndag (fars dag) när hela min familj är samlad. Eller blir ju dottern som får berätta med sin "jag ska bli stora syster" tröja(om den behagar dyka upp snart)