Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Juni-barn

För oss blir det nog oxå britax med syskon sits plus ett babyskydd till.

• LillSnurr82

Fördelen med babyskydd som passar vagnen är ju just att små bäbisar ofta somnar i bilen, då är det smidigt att bara lyfta ur babyskyddet och sätta på vagnen utan att väcka liten. Är barnet vaken tar man ju vanliga liggdelen till vagnen.

• LillSnurr82

Pinkflower: vet precis vad du menar.

• LillSnurr82

Jag ser oxå fram i mot förlossningen jätte mycket. Så underbar upplevelse tyckte jag.. Ser mer fram i mot den än att vara gravid..tycker egentligen inte om att vara gravid..men just förlossningen älskade jag :) knäpp, ? Ja kanske men varför vara normal? Haha

• LillSnurr82

Hade en lååång förlossning jag med. Förvärkarna börja kl 3-4 på natten, åkte in vid 12.. Öppen 6 cm men hinnblåsan ville aldrig spricka.. Fick krystvärkar INNAN vattnet gått. Var på förlossningen 11 timmar. Sluta med att dotterns hjärtljud sjönk och hon fick tas ut med sugklocka. Då var hon helt blå, hade bajsat i min mage hade navelsträngen lindad runt sig och sa inte ett ljud. Två läkare, 4 barnmorskor och en läkarstudent var i rummet när dottern kom. Dom sprang i väg med henne och jag fick inte veta om hon levde om hon var en hon eller han och inte träffa henne på 2 timmar. Fick sys 1 stygn på 2 ställen, lite för en så lång förlossning. Dottern kom kl 23 på kvällen.

Men ändå var det den största och bästa upplevelse jag vart med om! Längtar tills jag är där igen. Denna gång önskar jag bara att jag får mitt barn på mitt bröst när det är förlöst och att det inte dröjer 2 timmar innan jag får hålla i henne/honom.

• LillSnurr82

Jag vill helst av allt inte ha nån bedövning alls, sist använde jag bara lustgas.. Inget annat kommer jag ta!

• LillSnurr82

Jag har ändrat mig anående vagn och har nu hittat den jag vill ha :) blir en akta graco syskonvagn quattro tour duo med en mjuklift + babysits som kan sättas på vagnen. Denna känns mycket bättre då den bakre delen är för det minsta barnet och den främre för det äldre. Dessutom åker dom mer efter varann istället för att det äldre syskonet sitter typ under den yngre. Tror vår dotter inte skulle trivas att åka där nere då hon vill se och vara med. Inte var den alls dyr heller.. :)

• LillSnurr82

På rul behöver man inte tänka på att komma med full blåsa. Är bara på tidiga ul.

• LillSnurr82

Ok då är det säkert olika för här står det på lappen med tiden att man ska komma med full blåsa men det strök dom över både detta rul och när jag vänta dottern . Sa att det bara gällde vanliga tidiga ul.

• LillSnurr82

Vill tipsa om www.kopbarnvagn.se super snabba leveranser och billiga märkes vagnar. Beställt alla vagnar till dottern därifrån (3 st) nöjd med alla tre. Vagnarna har kommit efter bara 2 dagar..:)

Svar på tråden Juni-barn