-
Har inte haft det, men min mamma fick det med mig och blev igångsatt. Gick jättebra... :)gammelmamma skrev 2012-02-07 17:48:57 följande:Tänkte hålla de som vill uppdaterade. Min dotter har fått bekräftat havandeskapförgiftning, i morgon fårhon veta vilken grad hon har. De ska även göra u-ljud för att kolla vikten på barnet. Troligtvisblir det i gångsättning. Är det någon sóm haft det?
-
Trött... Funderar på att ringa bm imon för att se om man kan få en tid och kolla värdena, speciellt järnet. Har läst att man kan bli trött och få mycket huvudvärk av lite järn.
Ni som har lite järn, hur kom ni på det? Eller var det rutinkoll hos bm?
-
Fyrklöver: Finns det där dureferon att köpa på typ apotek? Kan man äta för mycket järn, om jag nu skulle testa såna utan att ha järnbrist alltså? Men måste testa något, jag funkar snart inte längre...
-
Tack LillSnurr! :)
-
Tesssi: så värdet kan inte ändras på 11 veckor? Det lät konstigt... Dom säger ju att järnbristen gärna börjar i mitten av graviditeten ju... Tycker absolut dom borde ta nya prover på dig...
-
Ringde just till MVC, har precis bytt eftersom vi flyttat. Efter att ha suttit i kö i 20 minuter kommer jag äntligen fram och förklarar att jag vill kolla järnvärdet men även de andra värdena. Då säger en snoffsig röst att jag får ringa till vc för de gör minsann inte sånt där... Sen la hon på! Bestämde mig återigen för att ta tag i vårdvalet och uppsöka privat klinik. Går till privat tandläkare och Gyn, dock inte MVC. Men ska leta upp en nu... Hatar sjukvården, de är så snofsiga!
-
Visst ja, bestämde mig även för att gå till Apoteket istället och rådfråga dem. De brukar ändå ha koll...
-
Jag fick min rand typ i vecka 18. Väntar pojke denna gång, men fick den typ samma när jag väntade dottern. Iofs så försvann den inte helt emellan...
-
Ensortsmamma: när jag väntade dottern i våras så vågade jag inte göra någonting innan. Ville heller inte ha massa bebisgrejer från folk. Tyckte det var jobbigt. Vi köpte allt månaden innan men la det på vinden. Orkade inte ha det i lägenheten, samtidigt som jag egentligen inte ville annat än göra fint... Men var så rädd att något skulle gå fel! Plockade ner allt samma dag vi kom hem från bb, innan dess syntes det inte att vi skulle ha barn. Fick många konstiga blickar av folk... Den här gången är jag tvärtom, kanske för att allt gick bra sist eller för att det är så tätt inpå. Nu har jag redan handlat första kläderna... :) Min sambo blev helt chockad... :) Så jag tror det kan vara olika från gång till gång och i ditt fall helt normalt att vara osäker och försiktig med bebissaker... Allt kommer när det är dags! :)
-
Gammelmamma: vad spännande! Tråkigt dock att du känner dig orörlig och ensam. Det är en dålig kombo... Men förhoppningsvis livar barnbarnet upp stämningen. :) Min mamma blev nämligen helt galen i dottern, första barnbarnet iofs, så vi träffas ofta på dagarna då hon också går hemma. Har lite dålig koll, men är det första barnbarnet?