Inlägg från: Baby1112 |Visa alla inlägg
  • Baby1112

Juni-barn

Ensortsmamma: åh, det lät sorgligt med flaggan. Mina gravidhormoner gör mig superkänslig på sånt. Klart ni får flagga och hänga på bb denna gång. Även om du inte packat upp några bebissaker hemma. ;) Och faktiskt så får man klaga när man är gravid även om man väldigt gärna vill ha barn. Det är ingen dans på rosor att vara gravid, fattar inte varför det alltid framställs så rosenskimrande att vara gravid. Jag tycker det är motigt från dag ett, sen har man toppar och dalar... Men nej, har aldrig upplevt skimret helt fullt ut!!! För mycket illamående, hormoner, viktnoja och andra "mysiga" gravidtillbehör för det! :)

• Baby1112

Åh, nu har vi lämnat dottern till mormor och morfar för kvällen och natten. Första gången hon ska sova borta över natt. Är dock inte orolig, hon brukar vila middag hos mormor minst en gång i veckan oftast två. :) Men nu kommer den stora utmaningen att ställa om från trött småbarns förälder till lyckligt par som ska ha barn. :D

Vi ska nämligen på 30 års kalas ikväll med massor av gamla vänner och nya.
    Men vi är bland de första som fått barn och köpt hus som behöver fixas till så det sociala har fått stå tillbaka lite. Nå, hoppas att det blir en superkul kväll även om jag redan saknar dottern och hon har bara varit borta i 35 minuter... :)

• Baby1112

PojkarnasMamma85: förstår precis vad du menar. Dottern har krånglat i två timmar ikväll, bara vägrat somna trots att ögonen gått i kors. Nu har hon äntligen somnat, jämte mig. Trångt i sängen inatt... :/ Men tålamodet tar slut fort numera... Hormoner? :)

• Baby1112

Varit på dop för min sambos brorson idag... Trevligt, men blir trött av så mycket folk, blir stimmigt. Magen börjar bli större, känns när jag sitter fel nu. Har en tendens att sitta som en hösäck, nu börjar det kännas i magen, blir trångt, men även i ryggen... Fyra månader kvar idag... Länge! :)

• Baby1112

Har haft en mysig dag... Först fick jag en söt nalle av min sambo och sen åt vi lunch ute på kina restaurang eftersom han åkte och jobbade ikväll. Vi firar aldrig sådär hårt uran bara lite lätt. Sen ikväll har jag haft filmkväll med mina systrar, väldigt kul. :)

Magen växer, tycker den är jättestor. Förstår inte hur det kan vara fyra månader kvar. Jag kommer att se ut som en flodhäst! :/

Kläder tycker jag är svårt. Dottern var liten när hon föddes och hade 50 i nästan två månader... Så vi fick köpa massa i 50 då hon även var en kräkbebis. Nu har vi dock egen tvättmaskin! :)

• Baby1112

Lina007: känner också så! Funderade idag när jag var och handlade hur sjutton jag sja stå ut i femton veckor till... :/

• Baby1112

Mini sparkar mycket och hårt! :) Tror mina revben blir utsatta denna gång också... :/ Känner mig dessutom redan supergravid, har ingen aning hur jag ska kunna bli ännu rundare och tyngre... :/

• Baby1112

MarieG: man får känna sådär och klaga. Det är bl.a. Därför tråden finns. ;) Men det finns alltid bra och dåliga dagar.

Vi är också inne i en period med mycket hus, liv och jobb. Har precis köpt hus, så det fixas en del. Min sambo jobbar mycket borta medan jag är mammaledig med vår 10 månader gamla dotter. På det har vi valt att ha stort kalas nu när min sambo fyller 30 samt så ska vi gifta oss i april. Kan säga att det är lite gnälligt här ibland då jag känner mig bortprioriterad.
    Men vi har löst det så att vi sätter av minst en halvtimme varje dag att prata och umgås oavsett vad vi har att göra och det måste inte vara samma tid varje dag. Ibland morgon ibland kväll. Det beror lite på...

Men det funkar! :) Det viktiga är nog att ni båda är medvetna om problemet och kan prata om det ihop. Sen kan man vara känslig och hormonell och allt möjligt, men det ändrar ju inte känslorna. Vad du än känner är det viktigt att din sambo lyssnar...

Hoppas det löser sig!

• Baby1112

Sweet life: har samma problem. Känns som att någon hamrat på blygdbenet med en hammare. Sexa på det och jag känner mig mer eller mindre misshandlad... Så tråkigt! :(

Svar på tråden Juni-barn