Juni-barn
Ville bara dela med mig av en bild från ultraljudet idag. Här är han våran Luca <3

Vecka 31 är här!
Jag sitter och "väntar ut" tiden känns det som. Jag har börjat få en hel del sammandragningar när jag anstränger mig, går mm. Slemmisen lossnade i går igen och jag tror att det var hela som kom den här gången. Jag hoppas att den återbildas ännu en gång. Jag ska på återbesök till barnmorskan i början på april , 32 veckors kontrollen, så jag ska nog be om att få en ny gynundersökning utförd då.
Mina tankar går till er som kämpar med sammandragningar och får besöka FL och ligga inne. Hoppas verkligen att era små vill stanna i värmen ett tag till.
Killen och jag har också funderat en del på hur vi ska göra med dagis när bebis kommer. Vi är särbo och har varit det hela tiden och trivs bra med det trots omgivningens ibland konstiga reaktioner. Tjejerna har bott halvtid hos oss båda men nu när jag blivit tröttare och har mer besvär av foglossning mm så har han tagit tjejerna på veckorna och jag på helgerna. Vi träffas ju och umgås dagligen även om vi inte bor tillsammans så tjejerna får ju träffa och umgås med oss båda.
Lilla tjejen går på förskola enligt killens arbetstider nu då hon bor hos honom under veckorna och förmodligen kommer vi att låta henne fortsätta att göra det ett tag till efter att bebis har fötts. När jag känner att orken är tillbaka och har fått ordning på amning, nattsömn osv så kommer vi nog att ha lilla tjejen på förskola 15 h/v och återgå till halvtids boende för storasystrarna.
Mardrömmar och sjuka drömmar har jag gott om.
En dröm som återkommit under varje graviditet och som jag drömde senast för ett par nätter sedan är att bebisen vägrar att ta brösten och jag går runt här hemma med bebis utan att ge den någon annan mat. Jag gör det inte för att vara elak eller skada bebis utan för att jag "glömmer bort" att mata bebisen för att den inte tar bröstet. Till slut dör bebisen för att den inte får mat och då vaknar jag till och gråter och har världens ångest förstås. Att kunna somna om efter den drömmen är helt uteslutet. Det konstiga är att jag drömmer den flera gånger och har gjort så under varje graviditet. Det skulle vara intressant att få den tolkad av någon som kan tolka drömmar.
Jag är väl en av de med tidigast BF.
Jag har bf 30 maj enligt tidigt UL och 1 juni enligt SM.
Det är 59 dagar kvar till BF men tänker man på att bebis är "klar" i vecka 37 så försvinner genast 21 dagar och 38 återstår tills saker kan börja hända.
Det känns pirrigt