Inlägg från: Tre Flickor |Visa alla inlägg
  • Tre Flickor

Juni-barn

IdaElinLivia040611 skrev 2012-03-16 18:43:24 följande:

Ville bara dela med mig av en bild från ultraljudet idag. Här är han våran Luca <3
    Vilken liten sötis Glad
  • Tre Flickor

Vecka 31 är här!
    Jag sitter och "väntar ut" tiden känns det som. Jag har börjat få en hel del sammandragningar när jag anstränger mig, går mm. Slemmisen lossnade i går igen och jag tror att det var hela som kom den här gången. Jag hoppas att den återbildas ännu en gång. Jag ska på återbesök till barnmorskan i början på april , 32 veckors kontrollen, så jag ska nog be om att få en ny gynundersökning utförd då.

Mina tankar går till er som kämpar med sammandragningar och får besöka FL och ligga inne. Hoppas verkligen att era små vill stanna i värmen ett tag till. 

• Tre Flickor
    FiaA87 skrev 2012-03-22 11:44:34 följande:
    Hmm.. en fråga! Gör ni gynundersökningar hos er BM? Jag har inte gjort en enda! Är det ovanligt?
    Slemmisen gick i vecka 20 tror jag det var. Fick komma in och göra gyn för att kolla att jag inte börjat öppna mig. Vid nästa besök kontrollerades det om slemmisen återbildats vilket den inte gjort. I vecka 29 gjordes ännu en gynundersökning för att kontrollera om slemmisen och se om den återbildats vilket den hade gjort då.

Under förra graviditeten gjorde jag inga gynundersökningar alls men hade då inga besvär heller så det normala borde väl vara att man inte gör gynundersökningar om man inte behöver Glad 
  • Tre Flickor
    Aikotakara skrev 2012-03-27 22:02:52 följande:
    Någon annan än mig som har värk o kramp i benen? Vad ska man göra? Massera och hålla högt? Det är så himla irriterande..

Jag har väldigt mycket besvär med kramper på kvällar och nätter. Min barnmorska tipsade om stödstrumpor dagtid för att minska trycket som kan reta i sig. Får du kramp i vaden så böj foten uppåt så gott det går och är det foten som krampar så försök att sträcka ut foten och tårna.
  • Tre Flickor

Killen och jag har också funderat en del på hur vi ska göra med dagis när bebis kommer. Vi är särbo och har varit det hela tiden och trivs bra med det trots omgivningens ibland konstiga reaktioner. Tjejerna har bott halvtid hos oss båda men nu när jag blivit tröttare och har mer besvär av foglossning mm så har han tagit tjejerna på veckorna och jag på helgerna. Vi träffas ju och umgås dagligen även om vi inte bor tillsammans så tjejerna får ju träffa och umgås med oss båda.

Lilla tjejen går på förskola enligt killens arbetstider nu då hon bor hos honom under veckorna och förmodligen kommer vi att låta henne fortsätta att göra det ett tag till efter att bebis har fötts. När jag känner att orken är tillbaka och har fått ordning på amning, nattsömn osv så kommer vi nog att ha lilla tjejen på förskola 15 h/v och återgå till halvtids boende för storasystrarna. 

• Tre Flickor
    stjärnfrukt skrev 2012-03-30 15:56:43 följande:
    Tre Flickor: Hehe, jaa det är väl ganska ovanligt att vara särbos när man har barn (tror jag?) och folk brukar ju ha lite svårt för sånt som sticker ut! Huvudsaken är ju att ni trivs! Enda nackdelen i mina ögon är väl den ekonomiska biten och förlusten av morgonsex Flört 

Har erat dagis sommarstängt? Kommer du vara den enda som är hemma?

Dagiset där vår dotter går har stängt från någon gång i juni till slutet av augusti. Så hon kommer gå hem så fort min skola slutar och börja sen när min skola börjar. Vi får alltså se under sommaren hur allt blir, då ska ju min sambo vara hemma 100% från den dagen bebis föds och 10 veckor framåt.   

Jo det är nog rätt ovanligt, känner bara till två andra par som också är särbos med barn. Morgonsex kan vi allt ha på helgerna då killen ofta sover kvar över natten när vi inte har tider att passa hihi.

Sommarstängt har det inte utan det har öppet efter de tider som man behöver barnomsorg. När vi landat och fått ordning på alla rutiner igen så kommer jag att ha flickorna på halvtid igen så varannan vecka får lilla tjejen gå 15/h eftersom jag är föräldraledig och varannan får hon gå efter killens tider då han kommer att arbeta.

Vad skönt att ni har löst det tillsammans. Min kille har nyligen bytt arbete och kommer inte att vara fröräldraledig förens till nästa sommar och då byts vi av Skrattande 
  • Tre Flickor
    zenoble skrev 2012-03-30 16:14:31 följande:
    Jag tänkte också sprida lite glädje och positiv energi hihi :) vi vann budgivningen på bostadsrätten så vi flyttar nog in i maj eller juni efter renovering, så sköönt att ha det klart äntligen! 
    skulle få besked på posten idag ang, gravpenningen, fick inte det så ringde upp och beslutet togs idag att jag blev bevijlad Glad så från och med onsdag är jag hemma, ska bli skönt att kunna fokusera lite mer på sista delen av graviditeten och på sonen som inte är så gammal än. Härliga fredag Hjärta Hoppas ni andra får det någorlunda bra också trots eländiga krämpor!

Grattis till beskedet om gravpenningen och grattis till den vunna budgivningen och bostadsrätten Glad Hoppas att ni hinner flytta in och komma i ordning i lugn och ro. När jag flyttade 2010 var jag gravid i vecka 38 och bebis kom 4 dagar efter flytten hihi.
  • Tre Flickor
    Elvis Mamma skrev 2012-03-31 10:42:44 följande:
    Måste fråga ni som läcker ur brösten hur mycket läcker ni? Jag har läckt lite då å då några veckor vilket jag gjorde med sonen med men så imorse när jag vaknade var brösten stenhårda å alldeles ömma å nu bokstavligt talat rinner det ifrån dom, är det normalt så här tidigt? Kanske är det lättare att det blir så andra graviditeten? Någon som vet? Känns lite skumt eftersom de känns precis som under amning redan
    Första graviditeten läckte jag mest och fick ha inlägg och topp på nätterna. Under andra graviditeten läckte det bara på dagarna och nu under tredje så kan det komma några droppar då och då om jag inte bär bh. När jag kliver ur sängen för att gå på toa på kvällen/natten/morgon och böjer mig framåt så kan det komma några droppar. Mest när jag ändrar läge från liggande till stående/sittande med andra ord.
  • Tre Flickor

Mardrömmar och sjuka drömmar har jag gott om.

En dröm som återkommit under varje graviditet och som jag drömde senast för ett par nätter sedan är att bebisen vägrar att ta brösten och jag går runt här hemma med bebis utan att ge den någon annan mat. Jag gör det inte för att vara elak eller skada bebis utan för att jag "glömmer bort" att mata bebisen för att den inte tar bröstet. Till slut dör bebisen för att den inte får mat och då vaknar jag till och gråter och har världens ångest förstås. Att kunna somna om efter den drömmen är helt uteslutet. Det konstiga är att jag drömmer den flera gånger och har gjort så under varje graviditet. Det skulle vara intressant att få den tolkad av någon som kan tolka drömmar. 

• Tre Flickor

Jag är väl en av de med tidigast BF.
    Jag har bf 30 maj enligt tidigt UL och 1 juni enligt SM.
    Det är 59 dagar kvar till BF men tänker man på att bebis är "klar" i vecka 37 så försvinner genast 21 dagar och 38 återstår tills saker kan börja hända.

Det känns pirrigt Glad    

Svar på tråden Juni-barn