Goa gummor från BDG-tråden
För godbitarna som tuggat BDG ihop
För godbitarna som tuggat BDG ihop
Hej tösabitar!!
Tror ni vet rätt mycket om min "resa"
Är iaf 30, bor i Helsingborg och försöker skaffa barn på egen hand då jag inte vill vänta på Mr Right längre. Han får gärna komma längre fram men jag kommer inte stå och vänta på det. Min man finns just nu i ett plaströr i Danmark hihihi!
Jobbar inom bankvärlden
Kul att det är många skåningar här
Jag har provat BDG två månader. Första månaden fick jag MEGA-ÄL och denna månaden fick jag ingen ÄL alls. Tala om konfunderad Fortsätter ÄL-testa några dagar till, sen inväntar jag mens och provar då rosenrot istället. Till saken hör väl att jag slutade med p-piller i juli så det är inte stabilt på cykelfronten än.
Och jag har egentligen ett annat nick på FL men det är för många som känner mig genom det så jag kör på Miss Smilla tills graviditet är igång. Det är ju lite speciellt det här med att skaffa barn på egen hand och inget jag vill att hela världen ska veta
Verkligen trevligt med massa skåningar =D
Miss smilla, tänkt på dig idag. Har haft min man iväg hela veckan och va skönt det faktiskt har varit. Inga kompromisser med vem som ska göra vad, vem som ska gå upp på natten eller vem som tar nästa äckliga blöja. Har iofs fått göra allt själv men sluppit lägga energi på att kompromissa! Nu vill jag ha tillbaka min man och jag älskar honom över allt (utom Albin) men när folk säger något till dig om att du kommer få göra allt själv så säg att du slipper lägga energi på att kompromissa! Och även om vi aldrig bråkar och delar allt lika så blir det ändå massa energi som läggs på onödiga saker. Vilket dagis, vem ska vi fira jul hos, vem tar bajsblöjan, vilket namn ska vi ge vårt barn (det har alla!!!! en åsikt om), osv. Jaja, jag tror du hänger med.
Tian: ja det är fördelarna jag ser med att vara singel. Sen förstår jag väldigt väl att det är lättare att vara två om saken... Men det finns inget som säger att jag inte hittar en man i framtiden
Till saken hör att jag nyss fått positivt utslag på ÄL-test. Dag 18, dvs förmodad ÄL dag 19/20. Min knasiga kropp! Frågan är om det är värt att försöka denna gången? Dessutom är kliniken stängd imorgon, så det blir först måndag morgon om det blir nåt alls. Och jag som var så inställd på att det inte skulle bli nåt denna månaden! Jaja har ju ett par dagar på mig att bestämma mig... Måste nog läsa på lite om det låter normalt med ÄL dag 20...
Några råd tjejer?
Ja, kör på smilla! Om du har stegring ikväll så är äl imorgon kväll eller måndag. Och har du äl imorgon kväll så är ägget 12 timmar på måndag morgon och helt klart befruktningsbart!