• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • jessicaåh
    nyfiiken skrev 2012-03-23 14:50:55 följande:
    Jag är inte allt för aktiv här på sidan, bebis väntas i juni, närmare bestämt den 23e. Kanske är fler än vi som är förstagångsföräldrar eller bara ska ha ungefär i samma tid som också skulle uppskatta att ses?

jag och min sambo väntar också vårt första barn och är beräknad 23 juni :) vore trevligt att ta en fika med andra blivande mammor
  • lady84

Idag blev jag stolt faster till en liten flicka! Längtar så mycket till vi får träffa henne nästa helg.
    Min svägerska var sju veckor före mig i graviditeten så nu börjar man inse att det närmar sig... :)

• EmmJo

Hej hej!

Jag har varit inne och läst lite nu och då på tråden här, men aldrig kommit mig för att skriva några rader :)

Jag och min sambo väntar vårt första barn i början på Juli. Haft en rätt bra gravidtet så länge, men nu börjar det bli tungt. Jobbar på förskola och ska just nu till och söka grav.penning eftersom både, fogar, rygg och knän inte pallar det höga tempot och alla lyften längre i och med graviditeten.

//Emma

• Kaede

Jag tror jag har skrivit här förr en gång men inte sedan dess. Jag är inte heller speciellt aktivt men väntar å andra sidan barn i slutet av juli så det har känts så långt borta.

EmmJo: Låter tungt att arbeta på förskola med foglossning. Jag har sluppit det i någon större utsträckning hittills (ta i trä och tvi tvi tvi och allt annat skrock) och tackar någon lycklig stjärna för det, men tycker ändå att det är väldigt tungt att arbete med tunga lyft och så. Hoppas det går bra med penningen. Eller fort iaf.

• Kaede

Och jag hänger också gärna med på fika även i den här tråden om det blir av. Skulle vara roligt att få träffa lite blivande mammor i den här stan.

• jessicaåh

Hejsan alla mammor!

Är allt annat än kunnig på dator men försöker starta en grupp på facebook där vi kan prata, tipsa, sälja och fråga frågor som rör graviditet och familjeliv. Har nu skapat en grupp som heter Umeågravida & bebisar, kika in och gå gärna med i gruppen!

I skellefteå finns redan en grupp som jag och många, många andra tycker är superbra! Fick själv stor hjälp då jag hade problem att bestämma barnvagn. Bor ni i Umeå och vore kul om gruppen skulle funka lika bra här. Lätt att vara aktiv!

MvH Jessica 

• jessicaåh

Hejsan alla mammor!
    Är allt annat än kunnig på dator men försöker starta en grupp på facebook där vi kan prata, tipsa, sälja och fråga frågor som rör graviditet och familjeliv. Har nu skapat en grupp som heter Umeågravida & bebisar, kika in och gå gärna med i gruppen!
    I skellefteå finns redan en grupp som jag och många, många andra tycker är superbra! Fick själv stor hjälp då jag hade problem att bestämma barnvagn. Bor nu i Umeå och vore kul om gruppen skulle funka lika bra här. Lätt att vara aktiv!

MvH Jessica

• nyfiiken

Har förstått att man, åtminstone inför första barnet blir erjuden någon föräldrargrupp och studiebesök på förlossningen, någon som vet ungefär i vilken veckan man kan förvänta sig att det tar fart? är i vecka 28, men det kanske kommer här framöver?!

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012