AgnesGN skrev 2012-03-13 20:52:08 följande:
Hej tjejer. Jag måste få berätta en nyhet. I onsdags, den 7 mars 2012 föddes mina två tvillingflickor med urakut kejsarsnitt i v. 25 + 3. Vi ligger inne på barrn 4 och flickorna mår, efter omständigheterna bra. De ligger i kuvös med CPAP. Här kommer vi stanna tills flickorna borde ha kommit, alltså mitten på juni, om allt går vägen vill säga. Elsa, heter storasyster som kom 19.23, hon väger nu 685 g och är 31 cm. Angelica är lillasyster och kom 19.24. Hon väger 735 g och är 34 cm lång. Vi hoppas allt kommer gå bra. Att kärlek kunde vara så stark... Anledningen till att de kom var att värkarbetet startade på onsdagsmorgonen och runt 12 åkte jag in på förlossningen. De försökte med värkhämmande dropp men runt 19 var krystvärkarna här. Eftersom tvilling 2 låg i säte var det snitt som gällde, och jag hade aldrig klarat av att sitta upp för att få bedövning utan att ettan ploppat ut så därför sövdes jag. Värkarbetet startade nog för tvilling etts moderkaka hade börjat lossna. Tur det, för hade den lossnat om jag inte varit på sjukhus så skulle våra hjärtan inte ha överlevt.
Stort grattis till dina små! :)