• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • jessicaåh
    nyfiiken skrev 2012-03-28 14:21:58 följande:
    Har förstått att man, åtminstone inför första barnet blir erjuden någon föräldrargrupp och studiebesök på förlossningen, någon som vet ungefär i vilken veckan man kan förvänta sig att det tar fart? är i vecka 28, men det kanske kommer här framöver?!

Vi har haft två möten med vår föräldragrupp och är också i vecka 28. Fick nog veta det för ca 1,5 måndar sen

• lady84
    jessicaåh skrev 2012-03-28 13:46:18 följande:
    Hejsan alla mammor!
    Är allt annat än kunnig på dator men försöker starta en grupp på facebook där vi kan prata, tipsa, sälja och fråga frågor som rör graviditet och familjeliv. Har nu skapat en grupp som heter Umeågravida & bebisar, kika in och gå gärna med i gruppen!
    I skellefteå finns redan en grupp som jag och många, många andra tycker är superbra! Fick själv stor hjälp då jag hade problem att bestämma barnvagn. Bor nu i Umeå och vore kul om gruppen skulle funka lika bra här. Lätt att vara aktiv!

MvH Jessica
    Vilket underbart initiativ!
    Försökte hitta igen gruppen på FB men sökningen "Umeågravida & bebisar" gav inga resultat. Har du någon länk?
  • jessicaåh
    nyfiiken skrev 2012-03-28 16:52:02 följande:
    Men, så märkligt. Vilken vårdcentral hör du då till?

jag går på dragonen, själv? :)
  • jessicaåh

Umeågravida & bebisarna heter gruppen :)

• hillee

vi ska på vår första föräldragruppsträff den 2april, är då i v.31. så det verkar ju vara lite olika när man har träffarna! :) 

tycker vi försöker boka in nån fika snart :) 

• mfe

Vi hade våran föräldragrupp i typ v35 eller någonting sånt, dock gick jag aldrig dit men!

• nyfiiken

Jag går på ålidhem så somsagt, det är väl olika - får se på nästa besök nu på fredag! en fika vore trevligt!

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012