• Taitas

Outsiders

Outsiders började idag på Kanal 5 kl 20.00 så det är just nu.

Idag handlar det om Furries. Det är.. spännande..
    Tittar ni? Glad

• Svar på tråden Outsiders
  • La Lola
    UntilTheDark skrev 2011-10-05 07:34:20 följande:
    Såg det på jobbet igår och jag tappade hakan av hon Pao. Alltså i min värld står det inte riktigt rätt till där uppe. Syftar inte på aspergers där. Om jag inte hörde fel pratade hon om att hon inte förstod varför det inte fanns artkorrigering...hallå ja. Ja, varför finns det inte?....dah.  
    Japp, hon snackade om precis det.....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • KattenKorven

Ja, det kändes lite sorgligt att pao hoppades att hon skulle kunna få svans i framtiden och pratade som att forskning på detta pågick. Vilket jag har svårt att se att det gör.

• lykantrophona
    KattenKorven skrev 2011-10-05 08:58:06 följande:
    Ja, det kändes lite sorgligt att pao hoppades att hon skulle kunna få svans i framtiden och pratade som att forskning på detta pågick. Vilket jag har svårt att se att det gör.
    UntilTheDark skrev 2011-10-05 07:34:20 följande:
    Såg det på jobbet igår och jag tappade hakan av hon Pao. Alltså i min värld står det inte riktigt rätt till där uppe. Syftar inte på aspergers där. Om jag inte hörde fel pratade hon om att hon inte förstod varför det inte fanns artkorrigering...hallå ja. Ja, varför finns det inte?....dah.  
    Ovanligt forskningsområde det här med att lägga till nya lemmar, men finns folk som tydligen håller på med sånt.

technoccult.net/archives/2002/03/21/extreme-bio-hacking-humans-to-have-wings-and-tails-in-five-years/
    en.wikipedia.org/wiki/Transhumanism
    hplusbiopolitics.wordpress.com/2008/04/01/why-cant-i-have-wings/

När det gäller det kosmetiska finns redan personer så som Stalking Cat.

Att bli helt och hållet en annan art är nog omöjligt, men det kommer nog bli mer och mer möjligt att skaffa sig detaljer så som päls eller morrhår iaf.
  • KattenKorven

Känner mig inte direkt övertygad av litteraturen du postade. En snubbe som påstår att han kommer göra surren och datten inom si och s

• KattenKorven

Ops.

... Så många år känns inte trovärdig. För mig funkar inte stalking cat-länken så jag kan inte se vad som finns där. Men det är milsvid skillnad mellan att få morrhår och en "fungerande svans".

• Neko

Varför är det 'sorgligt' att någon hoppas på att kunna få svans i framtiden? Är det också sorgligt ifall någon F->M transsexuell hoppas på att få en fungerande penis i framtiden?

• blubberer

Jag förstår inte de här människorna men försöker vara open minded för deras skull (försöker att inte tänka att det är något psykiskt fel på dem även om det ligger lätt till hands, på samma sätt som det inte är psykiskt fel på till exempel homosexuella). Däremot tyckte jag att det var fruktansvärt obehagligt att se den tyska killen/blålila vargen springa och skrämma tjejer på stan. När det (vad det än handlar om) går ut över andra som inte är med på det så är det fel.

• blubberer

Intressant att höra Lykantrophonas berättelser/sida av det förresten.

• lykantrophona
    KattenKorven skrev 2011-10-05 11:19:04 följande:
    Ops.

... Så många år känns inte trovärdig. För mig funkar inte stalking cat-länken så jag kan inte se vad som finns där. Men det är milsvid skillnad mellan att få morrhår och en "fungerande svans".
    Ja, det är science fiction än så länge. Men jag kan förstå att folk hoppas.

Om du inte kommer åt bilden på Stalking Cat kan du prova googla "Stalking cat" Dennis Avner. Hans utseende är ganska extremt, och han har blivit känd på det.

Själv införskaffade jag mig gula månadslinser, för att sedan bli besviken att de inte alls var så gula som sidan jag beställde dem från ville framställa. Så kan det gå.
Svar på tråden Outsiders