• Taitas

Outsiders

Outsiders började idag på Kanal 5 kl 20.00 så det är just nu.

Idag handlar det om Furries. Det är.. spännande..
    Tittar ni? Glad

• Svar på tråden Outsiders
  • Neko

Jag tror inte att det är omöjligt med forskning. Något som verkligen skulle behövas är att tex flytta över ett medvetande till en annan kropp, vilket skulle vara ett steg mot extremt ökad livslängd och hjälpa stackare som har obotliga sjukdomar eller skador. Sedan att flytta över det till en annan slags kropp är ju inte ett så stort steg efteråt. Det kanske är svårt att få det lagligt men jag vet inte, etik och moral förändras så med tiden och det är möjligt att framtidens människor har en helt annan syn på det.

Sedan att bygga en cybernetisk svans som ser äkta ut även fast den mer eller mindre är en robotsvans är kanske inte heller lika kontroversiellt.

Personligen förstår jag inte alls heller vad som skulle kunna vara etiskt fel med om någon vill ha mer djuriska drag, då finns det betydligt mer kontroversiella saker som tex de som känner att de verkligen bara borde ha en arm och vill amputera den andra, där handlar det ju också om att kroppen känns främmande och som att den borde ha varit annorlunda, men det känns betydligt mer etiskt försvarbart att lägga till en svans eller modifiera utseendet på öronen (som ändå kan vara fullt funktionsdugliga) än att operera bort en arm på någon, även fast jag egentligen tycker att man borde få bestämma över sin egen kropp.

• Flätad
    Joual skrev 2011-10-11 23:16:40 följande:
    Någon som såg dagens avsnitt, med Buck Angel? 

Jag såg det

• Joual
    Flätad skrev 2011-10-11 23:37:06 följande:

Jag såg det  

Jag kikade på Play (måste erkänna att fotbollen gick före). Jag tycker att frågor om könsidentitet är väldigt spännande. Vem är det som bestämmer vad som är manligt och kvinnligt? Och visst är det intressant med personer som Buck, som inte riktigt går att passa in i någon mall :)
  • Flätad

Tycker också det är spännande! Har lite svårt att tro på det emellanåt, men människorna finns jupå riktigt! Jag gillade Buck, han stod verkligen uppför den han är! Tänk hela den smärtsamma resan han har gjort och lyckats tasig genom allt och bli så säker på sig själv och sin kropp! Beundrar det faktiskt! Och nä, där finns ingen mall för Buck, han får skapa en ny

• Taitas

Jag såg inte, glömde bort det men ska se det sen!
    Jag har sett en annan dokumentär om Buck och även "skäggiga dameen" så jag visste vilka de var.

• Kattdamen

Jag såg outsiders igår. Enda problemet jag hade med det avsnittet är att man fick se underliv.

• lykantrophona
    Kattdamen skrev 2011-10-12 13:04:42 följande:
    Jag såg outsiders igår. Enda problemet jag hade med det avsnittet är att man fick se underliv.
    Fast det kanske är förväntat, med tanke på ämnet?

Nu såg jag bara en bit av avsnittet, och är dessutom inte känslig för nakenhet...
  • Kattdamen
    lykantrophona skrev 2011-10-12 13:43:44 följande:
    Fast det kanske är förväntat, med tanke på ämnet?

Nu såg jag bara en bit av avsnittet, och är dessutom inte känslig för nakenhet...
    Njae, jag hade väl inte förväntat mig underliv. Jag är inte speciellt förtjust alls i folks underliv egentligen.
  • kossan

Någon som ser på programmet idag? =) Om Udda fobier, vad tycker ni? 
    Jag är lite nyfiken då jag själv är emetofob....  

• Taitas

Spännande! Jag ska titta på det senare ikväll, vi har OnDemand så jag gissar på att det går att titta när barnen har kommit i säng!

Jag gillar sånt där med udda fobier haha

• hysteria
    kossan skrev 2011-10-25 20:30:47 följande:
    Någon som ser på programmet idag? =) Om Udda fobier, vad tycker ni? 
    Jag är lite nyfiken då jag själv är emetofob....  
    Fy vad jag blir ledsen av att se den unga tjejen, hoppas verkligen att hon kommer må bättre snart..
    Livet är för kort för att dansa med fula killar
  • kossan

Förhoppningsvis så blir det bättre, hon verkade glad efter besöket hos frisersalongen iallafall! =)

• Taitas

Jag har precis börjat titta och jag vill redan gråta, det märks verkligen hur dåligt Yvette mår.. Stackare! Jag vill bara krama henne och skrika att hon duger som hon är!

Svar på tråden Outsiders