• Taitas

Outsiders

Outsiders började idag på Kanal 5 kl 20.00 så det är just nu.

Idag handlar det om Furries. Det är.. spännande..
    Tittar ni? Glad

• Svar på tråden Outsiders
  • bondmoran punkt nu

Här är bilden annars.

Jag tycker man ska låta folk vara som de vill oavsett vad man tycker själv. Utan att fördöma. Så länge de inte skadar någon annan så är väl det viktigaste att de är nöjda själva.

• Taitas
    blubberer skrev 2011-10-05 12:08:22 följande:
    Jag förstår inte de här människorna men försöker vara open minded för deras skull (försöker att inte tänka att det är något psykiskt fel på dem även om det ligger lätt till hands, på samma sätt som det inte är psykiskt fel på till exempel homosexuella). Däremot tyckte jag att det var fruktansvärt obehagligt att se den tyska killen/blålila vargen springa och skrämma tjejer på stan. När det (vad det än handlar om) går ut över andra som inte är med på det så är det fel.
    Samma här, det bara skriker i huvudet att det är helt fel och samtidigt tystar jag det genom att försöka se en annan sida av saken och inte nöja mig med min första tanke. Jag vill inte vara sån.
    Jag tycker inte att det är något konstigt alls med transsexuella och skulle aldrig envist säga han om en som tydligt är en hon (t.ex Vanessa som var i Big Brother där alla haters skrev han om henne osv).
  • KattenKorven

Neko, det är sorgligt eftersom det inte kommer att hända. Inte sorgligt att hon vill det, men sorgligt att det hon drömmer om aldrig kommer bli verklighet för henne.

• Neko
    KattenKorven skrev 2011-10-05 13:36:29 följande:
    Neko, det är sorgligt eftersom det inte kommer att hända. Inte sorgligt att hon vill det, men sorgligt att det hon drömmer om aldrig kommer bli verklighet för henne.
    Men kanske i framtiden? Det känns inte alls helt omöjligt även om det nog ligger rätt långt fram... =) Om man tänker på allt som hänt de senaste åren forskningsmässigt.
  • KattenKorven

Jävla knubbfingrar!

Jag måste säga att hur ballt det än vore med svans, vingar eller whatever så tror jag inte det kommer hända under vår livstid. Dels av medicinska skäl men också för att jag tror att många har åsikter kring hur lämpligt det är att blanda djur och människa. Jag tror att det till exempel är väldigt svårt att få anslag till den typen av forskning. För att det anses vara omoraliskt. Och ogudaaktigt. Vilket påverkar rätt mycket i m

• Regnig måndag
    KattenKorven skrev 2011-10-05 19:50:14 följande:
    Jävla knubbfingrar!

Jag måste säga att hur ballt det än vore med svans, vingar eller whatever så tror jag inte det kommer hända under vår livstid. Dels av medicinska skäl men också för att jag tror att många har åsikter kring hur lämpligt det är att blanda djur och människa. Jag tror att det till exempel är väldigt svårt att få anslag till den typen av forskning. För att det anses vara omoraliskt. Och ogudaaktigt. Vilket påverkar rätt mycket i m
    Jag tror att det aldrig någonsin, så länge som mänskligheten existerar, kommer att vara möjligt oavsett hur mycket forskning vi än beviljar.

Det är ju inte så enkelt som att fixa fram en ny extremitet utan då tillkommer muskler, nervimpulser, blodomlopp osv i det oändliga. Tyvärr tror jag att den enda realistiska forskningen kommer att inriktas på att omprogrammera dessa människor.

Delvis tycker jag att det är härligt att det finns plats även för de som är avvikande, det sorgliga är att de lever med så mycket i motvind. Det tragiska är att motvinden mest består av fördomsfulla medmänniskor.
  • KattenKorven

Känns jättebra att hon är nöjd med hur programmet blev, även om det blev förvirrat med begreppen ibland.

Svar på tråden Outsiders