• SjälvaJag

Tänk för sjutton längre än näsan räcker! Stackars barn!

( Det är ca 10 plusgrader och solen lyser, bor i södra Sverige. )
    Igår var jag på stan och ser en mamma som hade på sin dotter en overall, mössa med päls, vantar och en stor filt över sig.
    Dottern skriker och verkar missnöjd. Mamman suckar och försöker med mat och barnet bara fortsätter skrika.
    Feg som jag är så säger jag inget men har man ingen hjärna om man inte fattar att det är VARMT att ha så mycket kläder på sig redan nu??

Så snälla föräldrar tänk på det nästa gång ungen skriker, det kanske är för varmt!

• Svar på tråden Tänk för sjutton längre än näsan räcker! Stackars barn!
  • SilverLadyG
    SjälvaJag skrev 2011-10-13 21:35:41 följande:
    allt klagande? När gnällde jag sist?
    här på FL
  • SjälvaJag
    SilverLadyG skrev 2011-10-13 21:52:42 följande:
    här på FL
    har du sett mig gnälla? Jag gjorde det NU ja. Bli inte förbannad på mig för att 100 andra kärringar också gnäller
  • Shasti

Nu när det börjar bli kallt och blåsigt tycker jag att jag ser massor med barn som har alldeles för lite kläder på sig och ser blåfrusna ut.

• Suri

Jag jobbar på förskola och upplever att det är tvärtom. Ungarna fryser nu!!! Det är för kallt med bara tunna strumpor i gummistövlar. Händerna är som isbitar utan vantar. Jo, de behöver mössa nu! Vi får gå in tidigare för att så många barn fryser.

• Limja

Södra sverige kan vara rätt blåsigt. Hos oss blåste det apmycket idag. Frös i själen när jag såg dagisbarn ute på gården som inte hade vantar på sig ens. Men det är ju så att barn är olika känsliga och för det mesta känner föräldrarna sitt barn bäst.

Sonen som har känsliga kinder förfrös sig närapå idag med +7 grader och denna hemska blåst! Så imorgon blir det ansiktsmask på  om det blåser lika mycket.

• Shasti

Jag tror många föräldrar faktiskt inte tänker på att barnen är ute 2-4 timmar om dagen ca vilket de tex är hos min dotters dagmamma, medan de själva bara går till och från tunnelbanan o bussen, och kanske en stund ute på stan. Så man kan inte klä sina barn efter sig själv.

• pluppfamiljen

Samma sak till de stackars barn inne i affärer ! Man blir ju mörkrädd när man er hur de små svettas fullt på pälsade. Jag tar alltid av mina barn mössa och öppnar overaller osv. (Vare sig de sover eller inte) 

äntligen 6 barns mamma <3
  • SjälvaJag
    Suri skrev 2011-10-13 23:55:08 följande:
    Jag jobbar på förskola och upplever att det är tvärtom. Ungarna fryser nu!!! Det är för kallt med bara tunna strumpor i gummistövlar. Händerna är som isbitar utan vantar. Jo, de behöver mössa nu! Vi får gå in tidigare för att så många barn fryser.
    Ja mössa ja, men pälsmössa?? Vad händer sen när kylan kommer och det blir -20 ute?
  • SjälvaJag
    Shasti skrev 2011-10-14 00:05:50 följande:
    Jag tror många föräldrar faktiskt inte tänker på att barnen är ute 2-4 timmar om dagen ca vilket de tex är hos min dotters dagmamma, medan de själva bara går till och från tunnelbanan o bussen, och kanske en stund ute på stan. Så man kan inte klä sina barn efter sig själv.
    men om du sätter på dom en overall nu, vad ska dom då ha när minusgraderna kommer? Varför inte köpa skalkläder isåfall?
  • Shasti
    SjälvaJag skrev 2011-10-14 06:46:53 följande:
    men om du sätter på dom en overall nu, vad ska dom då ha när minusgraderna kommer? Varför inte köpa skalkläder isåfall?
    Nä overall är det ju för tidigt för.
Svar på tråden Tänk för sjutton längre än näsan räcker! Stackars barn!