• Anonym (hmmm)

jag återanvänder bajsblöjor

asså när jag säger till vänner oså att jag brukar återanvända blöjor som min son bajsat i så tittar de på mig som om jag är dum i huvet. Det är väl inget fel i de, är ju bara ekonomisk? har sonen bara lagt en korv brukar jag ta bort den och torka lite i blöjan så han kan använda den igen om han inte kissat massa.

någon mer som gör så eller? är ett bra sätt o spara blöjor på.

• Svar på tråden jag återanvänder bajsblöjor
  • Lufsan

Haha det är så kul att så många gått på tråden. Kolla var tråden ligger folks!

Ts, as kul haha.  

En dag i sänder.
  • LinneaJosie
    Lufsan skrev 2011-10-21 14:14:45 följande:
    Haha det är så kul att så många gått på tråden. Kolla var tråden ligger folks!

Ts, as kul haha.  
    Tråden låg inte här från början.
  • dendärdamen

Jag hoppas att detta är ett skämt.
    För det första är E. coli bakterien farlig.
    För det andra, har man sååå dåligt med pengar att man låter sina barn ha äckliga blöjor på sig, så kanske man inte ska ha barn?!?! eller ?????

Escherichia coli, förkortas ofta E. coli, är en av många bakteriearter som lever i de nedre delarna av tarmarna hos varmblodiga djur, inklusive fåglar och däggdjur. Det klarlades tidigt att den kan orsaka olika typer av infektioner i bland annat urinvägar, blodbanor, hjärnhinnor och tarmar. 

• K89

det finns nog andra sätt som du kan spara pengar på om du vill va ekonomisk..
    du kan ju använda samma trosor flera dagar i sträck så spar du nog en slant där!

förstår inte hur man kan återanvända blöjor!! :S    

• Mad as snow

TS har erkänt att tråden är fejk och att den skapades för att sätta dit alla "prettomammor". Detta samband är fortfarande oklart dock. 

Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för att slippa höra dem.
  • TheCoopers

Det är fullt med bakterier i bajs . Det är ett faktum . Man kan få UVI av kolibaktierna .

De bakterier, oftast s.k. kolibakterier, som orsakar UVI har  särskilda egenskaper eller faktorer, som gör att de kan infektera urinvägarna.
    Från blåsan kan bakterierna ta sig vidare genom urinledarna till njurbäckenet och orsaka njurbäckeninflammation (pyelonefrit), som kan skada njurarna.

Så du kanske skulle tänka om lite ? för ditt barn skull ...

I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    Mad as snow skrev 2011-10-21 14:39:06 följande:
    TS har erkänt att tråden är fejk och att den skapades för att sätta dit alla "prettomammor". Detta samband är fortfarande oklart dock. 
    eh ? ok ..

I'm the me I choose to be ...
  • LaJohannan

En korv- två korvar? Det är väl inte hela världen! Jag gör likadant! Ser inget fel i det.
    Ett tips är att hänga en Wunderbaum runt halsen på barnet, då känner man inte lukten av det "svårborttorkade".

• mamma mys

äckligt tycker jag...då kanske du ska köra med tyg blöjor o tvätta om det nu ska vara ekonomiskt..eller du kanske vänder ut o in på dina trosor så du kan använda dom längre...utan att tvätta dom...

Svar på tråden jag återanvänder bajsblöjor